Trailer för Outlast: Whistleblower
Hur kommer det sig att dom alltid ska visa blod och gore när dom vill sätta stämning och atmosfär i ett spel?
Det är ju faktiskt ganska effektivt, liksom "Vad hände med den förra killen som gick in här? Där är han!... och där... och där... och där... och... ;___;..."
Hur kommer det sig att dom alltid ska visa blod och gore när dom vill sätta stämning och atmosfär i ett spel?
Det är ju faktiskt ganska effektivt, liksom "Vad hände med den förra killen som gick in här? Där är han!... och där... och där... och där... och... ;___;..."
Kanske dom två första gångerna i ett spel. Men när du har spelat ett tiotal skräck spel vill man nog se nåt annat som kan framföra skräck än att bara gå runt och lista ut vilken kroppsdel som tillhör vilken kropp
Hur kommer det sig att dom alltid ska visa blod och gore när dom vill sätta stämning och atmosfär i ett spel?
Det är ju faktiskt ganska effektivt, liksom "Vad hände med den förra killen som gick in här? Där är han!... och där... och där... och där... och... ;___;..."
Kanske dom två första gångerna i ett spel. Men när du har spelat ett tiotal skräck spel vill man nog se nåt annat som kan framföra skräck än att bara gå runt och lista ut vilken kroppsdel som tillhör vilken kropp
Jo, men bara för att spel är pyntat med blodiga kroppsdelar utesluter det ju inte att spelet har andra sätt att skrämmas på - t.ex. första Silent Hill hade väldigt mycket blod och gore i bakgrunden, men spelet kom under huden på en på andra sätt också.
Jag tyckte OutLast var lite extra läskigt för man visste inte vilka asylum-fångar man kunde lita på och vilka som helt plötsligt skulle få ett ryck och börja slå på en. Det och mörker och kameran la till extra mycket stämning.
Hur kommer det sig att dom alltid ska visa blod och gore när dom vill sätta stämning och atmosfär i ett spel?
Det är ju faktiskt ganska effektivt, liksom "Vad hände med den förra killen som gick in här? Där är han!... och där... och där... och där... och... ;___;..."
Kanske dom två första gångerna i ett spel. Men när du har spelat ett tiotal skräck spel vill man nog se nåt annat som kan framföra skräck än att bara gå runt och lista ut vilken kroppsdel som tillhör vilken kropp
Jo, men bara för att spel är pyntat med blodiga kroppsdelar utesluter det ju inte att spelet har andra sätt att skrämmas på - t.ex. första Silent Hill hade väldigt mycket blod och gore i bakgrunden, men spelet kom under huden på en på andra sätt också.
Jag tyckte OutLast var lite extra läskigt för man visste inte vilka asylum-fångar man kunde lita på och vilka som helt plötsligt skulle få ett ryck och börja slå på en. Det och mörker och kameran la till extra mycket stämning.
Jag syftade på trailers, inte spel i helhet. Håller med om att det finns spel som ändå kan komma under huden på dig.