Bombastisk trailer för warplots i Wildstar
Humorn är åtminstone på top.
Även jag har kört betan och det är fortfarande buggigt, och optimeringen behövs förbättras avsevärt.
Utöver buggarna och dålig fps är spelet helt ok. Levlandet är dock som vilket MMO som helst, dvs ganska tråkigt. Men man vill ju se raidsen och warplots verkar ganska roligt det också.
The more I practice, the luckier I get.
Jo, klart överhypat spel. Dom har bra spindoctors: trailersen e roliga liksom.
Jag har preordrat ändå, mind you. Om man vill ha ett underhållande spel och kan stå ut med att det är WoW in space+extra cartoony (både i attityd och grafik) så är det nog inget dåligt köp.
Er som letar efter nästa MMO-Graal måste jag dock göra besvikna, this isn't it.
Jo, klart överhypat spel. Dom har bra spindoctors: trailersen e roliga liksom.
Jag har preordrat ändå, mind you. Om man vill ha ett underhållande spel och kan stå ut med att det är WoW in space+extra cartoony (både i attityd och grafik) så är det nog inget dåligt köp.
Er som letar efter nästa MMO-Graal måste jag dock göra besvikna, this isn't it.
Tycker inte det är riktigt rättvist att kalla det "WoW in space" på det sättet. Visst, det har sina likheter, speciellt när det kommer till questdesign och många andra bitar (the holy trinity etc), men det är också förståeligt då det är ett (relativt) fungerande koncept och jag tycker Carbine har gjort ett bra jobb att implementera det med sin egna tvist på det i Wildstar.
I övrigt tycker jag dock att det skiljer sig tillräckligt mycket från WoW och dess åtskilliga kloner för att kunna stå på egna ben. Combatsystemet, housing, warplots för att nämna några bitar som i alla fall gör att det känns nytt och fräscht för mig.
Det påminner mycket om WoW, det kan jag inte säga annat om, men för mig är det mer positivt än negativt. Det går inte att förneka att WoW är (eller var, för er som ser det på det sättet) ett riktigt bra spel. Wildstar har lyckats fånga mycket av känslan jag fick när jag spelade WoW, fast utan att det känns som en omlackerad kopia.
Kan dock hålla med dig om att det inte är nästa MMO-Graal, i alla fall inte ännu. Det har mycket potential och från vad jag har sett av deras developers kommer det bara gå uppåt framöver för Wildstar. Det största problemet just nu är väl optimeringen och får verkligen hoppas att dom lyckas bättra till det rejält tills launch.
(Om du undrade så var min kommentar inte speciellt riktad till dig, Carl G. Ville mest bara bygga vidare lite på det du skrev.)
Jag gillade det här spelet för att det till skillnad mot vad jag förväntade mig INTE var särskilt likt WoW med undantag av färgpaletten, jag såg fler likheter med många andra MMORPG's som har kommit och gått genom åren. Det är inte unikt men det har lånat det bästa från många spel som hade bra idéer i bristfällig förpackning.
Skillnaderna blir dock mer uppenbara när man levlat upp sig lite och fått ordning på spelmekaniken.
Det som gjorde det kul för mig var den ökande svårighetsgraden och framför allt de taktiska elementen i striderna, där valet av skillpalett och dina rörelser har en stor inverkan på om du vinner eller dör.
Jag är väldigt glad att FZ gav mig en betanyckel förra veckan.
Hur man spelar i Wildstar tycker jag påminner mycket mer om Elder Scrolls Online och Guild Wars 2. Då man siktar och klämmer av sina färdigheter/abilities, till skillnad mot tab-targeting som man hittar i t.ex. World of Warcraft och Rift.
Känns som folk grundar sina liknelser mer på utseendet & grafiska stilen, snarare än hur det är att spela spelet.