Tävlingsinstinkt

Skribent
Tävlingsinstinkt

Det har mest blivit bloggande om Abu Dhabi World Pro och Janni Larsson här under påsken. Men det är väl just vad jag hunnit med att följa emellan jobb och träning. Läste en kommentar angående detta, det var under en artikel om Janni's vinster. Minns inte exakt hur det var formulerat, men det var något om att tjejer inom sport är ointressant för att de inte har någon tävlingsinstinkt. Nu kan det ju bara vara ett troll (kill it with acid or fire), men jag blev lite irriterad av kommentaren. Dels för att jag inte tycker det stämmer och dels för att det var skrivet under en artikel om en tjej som just tog guld i en av världens största BJJ-tävlingar, plus att hon ställde upp i öppen viktklass och där tog silver. Du kan fan inte komma och säga att en tjej som ställer upp i öppen viktklass inte har tävlingsinstinkt. Vad skillde det mellan hon och Gabi? 20-30 kilo? Jag själv hade nog sprungit från mattan om jag skulle behöva möta någon i den storleken. Nu vet jag själv att Janni är en gamer vad gällande BJJ då jag rullat med henne, men jag tycker det kanske är lite tråkigt att någon har så förutfattade meningar utan egentligen något är befogat. Dessutom om en sak som gäller båda könen, jag vet själv att min tävlingsinstinkt kanske inte är den bästa och jag har träffat människor, killar och tjejer som både har mindre och mer av den varan.. Att generellt dra tjejer över en kam blir ju bara bakvänt, sen så kan jag nog tycka att om man tagit sig till en elitnivå inom en idrott, då tror inte jag att tävlingsinstinkten är det som fattas.

Men ja, det var nog ett troll....måste vara..

#blogg


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Tävlingsinstinkt

Uppenbar troll så klart Om tjejer inte hade tävlingsinstikt så skulle vi inte ha några som idrottade


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skribent
Skrivet av Notumforce:

Uppenbar troll så klart Om tjejer inte hade tävlingsinstikt så skulle vi inte ha några som idrottade

Nä precis! Det jag menar Blev bara lite irriterad då det är en person jag faktiskt känner som jag vet är ett monster på mattan.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar