Se gameplay från H1Z1: "Skulle inte funnits utan Dayz"
Sony Online hymlar inte med att Dayz betyder mycket, och berättar mer om sin free-to-play-modell.
#nyhetstips, #h1z1, #planetside-2, #dayz, #sony-online-entertainment
Känns lite som att de håller på att göra det näst intill identiskt med DayZ med alla funktioner som finns/kommer finnas i spelet, men samtidigt kanske det är bra att Dean & Co får en konkurrent på marknaden.
Är dock skeptisk på den grafiska stilen, i mina ögon såg det ungefär ut som WarZ (infestation: survivor stories) och det gillas inte.
"Alla har vi en hjälte i oss, vi måste bara släppa ut den"
Det stör mig att de tvunget skulle ha Z med i namnet.
Tycker det passar bra. H1Z1 är utan tvekan namnet på viruset som gör folk till zombies och att den precis som influensaviruset använder sig av hemagglutinin för att fästa sig på cellerna. Ganska logiskt namn tycker jag i alla fall.
Det tråkigaste med DayZ (förutom all tid som går åt till respawnande, springande och buggar) är att det är omöjligt att påverka världen. Man vill ju kunna gå ihop och bygga en bas med vänner, handla med och hamna i konflikter med andra byar.
För övrigt anser jag att DayZ är skitkul men det har en helt annan inriktning. Jag har aldrig varit så rädd för en annan spelare som i DayZ. Jag har heller aldrig haft dåligt samvete för att jag dödat någon i ett spel i dagar efteråt.
Jag tycker att det är skitbra att H1Z1 försöker skilja sig från DayZ. Det kan bli riktigt bra även fast man alltid är vaksam mot Free-to-play-spel, så är SOE bland dom som fattar hur man bäst gör dem. Valve borde hålla seminarium i hur man gör F2P rätt
Det tråkigaste med DayZ (förutom all tid som går åt till respawnande, springande och buggar) är att det är omöjligt att påverka världen. Man vill ju kunna gå ihop och bygga en bas med vänner, handla med och hamna i konflikter med andra byar.
För övrigt anser jag att DayZ är skitkul men det har en helt annan inriktning. Jag har aldrig varit så rädd för en annan spelare som i DayZ. Jag har heller aldrig haft dåligt samvete för att jag dödat någon i ett spel i dagar efteråt.
Jag tycker att det är skitbra att H1Z1 försöker skilja sig från DayZ. Det kan bli riktigt bra även fast man alltid är vaksam mot Free-to-play-spel, så är SOE bland dom som fattar hur man bäst gör dem. Valve borde hålla seminarium i hur man gör F2P rätt
Baser etc kommer senare. folk glömmer att spelet är i alpha.
Istället för att apa efter DayZ & co. vore det kul att ha en miljö liknande den i Stalker-spelen. Innehållet kan fortfarande vara hur Z-inspirerat som de vill, men det märks ju att atmosfären och miljön i det här spelet liknar just de andra liknande titlarna på marknaden. Något mer nischat skulle nog gynna dem.
Baser etc kommer senare. folk glömmer att spelet är i alpha.
Må så vara men det är en riktigt dålig ursäkt att kalla det alpha när det funnits ute så länge. Man tycker att dom borde ha kommit mycket längre med sitt spel.
Innan DayZ standalone är släppt så kommer det att finnas en jädra massa Zombie survivors spel på marknaden.
Må så vara men det är en riktigt dålig ursäkt att kalla det alpha när det funnits ute så länge. Man tycker att dom borde ha kommit mycket längre med sitt spel.
Ute så länge? Det har funnit ute i 4 månader som alpha, är det länge?
Namnet är ju tämligen smart tycker jag.
Utan att någonsin ha spelat Day-Z stör jag mig på ändå hur extremt lika det ser ut. Även "byn" eller staden påminner ju rejält om Day-Z.
Löjligt likt och ett i mina ögon lamt sätt att tjäna pengar på. De har till och med gjort en HUD som är väldigt lik DayZ
Något som talar starkt för SOE och H1Z1 är att grafikmotorn är väldigt stabil och bra. Sedan är ju SOE bra på att lyssna på communityn och sina fans (sen om de verkligen är bra på att genomföra det är en annan sak, men de har rätt inställning i alla fall).
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Må så vara men det är en riktigt dålig ursäkt att kalla det alpha när det funnits ute så länge. Man tycker att dom borde ha kommit mycket längre med sitt spel.
Ute så länge? Det har funnit ute i 4 månader som alpha, är det länge?
Precis, det ÄR ju dessutom alpha, det är ingen ursäkt, bara ett konstaterande, vilket framhävs väldigt tydligt av utvecklarna. Sen kan jag hålla med om att utvecklingen har gått ganska långsamt (inte nu under public alphan specifikt, utan i allmänhet), men det är ju inte världens största utvecklarteam och dessutom en ganska körig spelmotor, så det är inte så konstigt.
Namnet är ju tämligen smart tycker jag.
Utan att någonsin ha spelat Day-Z stör jag mig på ändå hur extremt lika det ser ut. Även "byn" eller staden påminner ju rejält om Day-Z.
Även om jag håller med om att det här spelet inte skulle existera utan DayZ så tror jag att byarna är lika för att båda spelen har verkligheten som mall.
Man får inte glömma att Chernarus i DayZ är bitar ur den verkliga världen inklistrade i ett spel.
Tyvärr säkert ett år bort i releasekalendern. Typ summer 2015... det borde komma inom en vecka som öpen beta istället som tack för att vi köpt deras konsol med pisstråkiga uppföljare och pixliga sunkiga tråkiga retrodoftande indie spel.
Kul att köpa en next gen konsol för 4000kr och spela pixliga skitspel som ser ut att vara gjorda 1993.
Skamligt
"High life on low budget"