Betala och bli level 90 i World of Warcraft
Känns lite som ett erkännande från blizzards sida att dom inte skulle höjt levelcap från allra första början, spelet hade ju helt klart varit tusen gånger bättre om varje expansion var en enda satsning att bygga på endgame, allt dedikerade vanilla spelare fick var en spotloska i ansiktet för alla hundratals timmar 40 manna raidande.
Känns bra att jag slutade där vid burning crusade släppet.
Folk överreagerar.
Många av spelarna har redan spelat igenom spelets innehåll ett flertal gånger. Jag har t.ex. 6st L90s, och en av anledningarna till att jag inte har fler är för att jag är otroligt trött på att behöva släpa mig igenom 89 levels.
Om folk vill betala $60 (392 SEK) för att slippa tortyren, så låt dem? Det är ingenting som påverkar dig som inte vill betala för servicen, och dessutom reducerar det antalet folk som levlar mot betalning.
Ni som är mot att Blizzard lägger till denna funktionen; förklara för mig den negativa biten.
Amen
Ser inget problem..har man 8alts så är det gött o skippa att lvl:a i bland.
Ja jo men det är fan inte värt ca ett halvårs subscription värde när det tar max 2veckor med lite spelande att levla upp till 90...
mmm förbaskat dyrt kan jag hålla med om
"på slutet brinner vi som vackrast"
Ser inget problem..har man 8alts så är det gött o skippa att lvl:a i bland.
Ja jo men det är fan inte värt ca ett halvårs subscription värde när det tar max 2veckor med lite spelande att levla upp till 90...
Som sagt, jobba ett par timmar (att jämföra med 2 veckors spelande på ställen där du säkert sett hur många gånger som helst) och köp en boost för det. Säga vad man vill, men ifall jag hade spelat fortfarande så hade det helt klart varit ett alternativ till något som jag verkligen inte skulle orka upprepa.
Vill gärna veta vad det är man betalar $60 för...
Är det en Blizzard Employee som sitter och levlar gubben åt dig?
Inte? Borde det inte vara gratis då?
Du betalar för att spara tid. Om du hellre vill sitta och toklevla i två veckor och ta dig igenom innehåll som du redan har sett en gång så varsågod.
Jag tycker det är en schysst feature för de som vill ha en ny karaktär/klass men vill slippa lägga tid på att toklevla i ett par veckor.
Det är knappast nya spelare som köper detta utan spelare som redan spelat igenom spelet tidigare och vill ha en ny klass att spela med.
kan tycka att det är lite dyrt, annars välkomnar jag denna tjänst i alla mmo's. förutsatt att du redan har minst en character på maxlevel. så löjligt att gnälla över något som absolut inte kommer påverka någon annan än dig själv. vill man ta genvägen och inte lära känna sin klass medans man questar och levlar så är det ju ens eget problem.
Fast det påvisar ju direkt problemet med themeparks: Halva spelet är onödig filler. Hur vore det om man löste det problemet istället?
Men hur tänkte du att man löser det? Jag menar det är inte drygt att lvla 1-3 chars typ men sen börjar det ta emot. Tänkte du att varje gång du lvlar ska vara unikt?....det är omöjligt. Kolla Guild Wars 2? deras questande skulle vara unikt och dynamisk yadayadayada va exakt samma som Wow i slutändan....det är ett SYSTEM som inte wow var först med. Sluta skylla allt på Blizzard, spelet skapades för 14 år sen om inte mer. Klart ideerna då var annorlunda men man kan ju inte ständigt skylla allt på utvecklaren. Tycker Wow har åldrats bra, och med nya modellerna kommer det kännas fräscht.
Det här är ju precis samma sak som att ICA tar in amerikanske varor, alla som INTE gillar den hyllan går ju inte ens dit. De som vill ha det finns där. Fattar inte allt jävla gnäll, activision är smarta om något. Giriga är väl alla företag i slutändan? Jag menar hur fan kan de ens ta betalat för sina spel?!?!?!?! Alla företag vill tjäna pengar, när folk börjar inse det kommer allt bli lättare.
För det första så skyller jag inte på Blizzard för grundidén, det var trots allt Sony och Everquest som skapade det.
För det andra så kan man mycket väl göra alternativa lösningar. Kika på hur exempelvis Ultima Online eller Star Wars : Galaxies fungerade.
Har dessvärre ingen koll på hur Ultima Online gjorde, kan du berätta?
De få lvls jag testade Star Wars var ju exakt som alla andra spel samla en siffra av dessa saker rince and repeat.
HEY! Måste skriva igen för så många har nu blivit lurade av artikeln. Aftonbladet på detta.
http://www.wowwiki.com/Boost_to_level_90
Det gäller alltså om du väljer att boosta fler än en karaktär!
Med köp av spelet medföljer en boost GRATIS.
Ser inget problem..har man 8alts så är det gött o skippa att lvl:a i bland.
Ja jo men det är fan inte värt ca ett halvårs subscription värde när det tar max 2veckor med lite spelande att levla upp till 90...
Som sagt, jobba ett par timmar (att jämföra med 2 veckors spelande på ställen där du säkert sett hur många gånger som helst) och köp en boost för det. Säga vad man vill, men ifall jag hade spelat fortfarande så hade det helt klart varit ett alternativ till något som jag verkligen inte skulle orka upprepa.
Kanske dags att börja leta efter ett annat spel att spela isf
Det var just sådana här "tjänster" som Blizzard ALDRIG skulle införa. Det skulle förstöra spelet, charmen och chansen att låta spelare lära känna sin klass och mekaniken.
...men nu är det pengar som talar...
Detta var innan Blizzard blev köpta av Activision om jag inte minns fel. Tror inte det är Blizzard som bestämt att införa dessa betalningar.
Det var just sådana här "tjänster" som Blizzard ALDRIG skulle införa. Det skulle förstöra spelet, charmen och chansen att låta spelare lära känna sin klass och mekaniken.
...men nu är det pengar som talar...
Detta var innan Blizzard blev köpta av Activision om jag inte minns fel. Tror inte det är Blizzard som bestämt att införa dessa betalningar.
Det låter inte helt orimligt faktiskt.
Ser inget problem..har man 8alts så är det gött o skippa att lvl:a i bland.
Ja jo men det är fan inte värt ca ett halvårs subscription värde när det tar max 2veckor med lite spelande att levla upp till 90...
Som sagt, jobba ett par timmar (att jämföra med 2 veckors spelande på ställen där du säkert sett hur många gånger som helst) och köp en boost för det. Säga vad man vill, men ifall jag hade spelat fortfarande så hade det helt klart varit ett alternativ till något som jag verkligen inte skulle orka upprepa.
Kanske dags att börja leta efter ett annat spel att spela isf
Redan gjort
Men som jag skrev tidigare, för oss/dom som i huvusdak enbart fokuserar på endgame, och som redan har 3-6 karaktärer runt max lvl så är det säkert ett välkommet tillskott. Spelar ingen roll hur kul jag haft en gång i tiden med WoW, att levla upp en ny karaktär idag skulle bara kännas väldigt "samma".
Så... betala 60 dollar för att slippa spela spelet? :S Makes perfect sense!
Kika på kommentarerna i den här tråden http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140220/betala-och-bli-lev... , där är det flera inlägg som på ett konstruktivt sätt förklarar varför det här kan vara önskvärt för flera spelare.
Så... betala 60 dollar för att slippa spela spelet? :S Makes perfect sense!
Kika på kommentarerna i den här tråden http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140220/betala-och-bli-lev... , där är det flera inlägg som på ett konstruktivt sätt förklarar varför det här kan vara önskvärt för flera spelare.
Well... jag whinar mest på mmo i generalla led och inte på ämnet i sig. Tycker det är fantastiskt knäppt att folk tycker om spel som bygger på grinding till den grad att ingen tycker om det när det är så fruktansvärt mycket tid som är nedlagt på det. Har förvisso bara kört wow 1 och swtor i mån om att lära mig mer om ämnet. Men det är i mina ögon som spelutvecklare helt absurt att alla mmo har så dålig core idé. Till och med så dålig idé att folk vill spendera pengar för att slippa spela spelet.
Så... betala 60 dollar för att slippa spela spelet? :S Makes perfect sense!
Kika på kommentarerna i den här tråden http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140220/betala-och-bli-lev... , där är det flera inlägg som på ett konstruktivt sätt förklarar varför det här kan vara önskvärt för flera spelare.
Well... jag whinar mest på mmo i generalla led och inte på ämnet i sig. Tycker det är fantastiskt knäppt att folk tycker om spel som bygger på grinding till den grad att ingen tycker om det när det är så fruktansvärt mycket tid som är nedlagt på det. Har förvisso bara kört wow 1 och swtor i mån om att lära mig mer om ämnet. Men det är i mina ögon som spelutvecklare helt absurt att alla mmo har så dålig core idé. Till och med så dålig idé att folk vill spendera pengar för att slippa spela spelet.
Mjo, kan ju hålla med om synsättet för all del. Mycket som är lite stört i spelvärlden, men jag har sett värre saker än detta iaf
Anledningen till att jag skulle kunna tänka mig att betala för en boost (ifall jag fortfarande spelat WoW) är just att jag spelat det så mycket (7 år typ) ) att jag inte finner samma nöje i att levla upp en karaktär som jag en gång gjort.
Det i sig betyder ju inte att WoW skulle bygga på en dålig spelidé eller att lvling skulle vara tråkigt, man har bara gjort det så många gånger att det skulle kunna vara värt att betala en summa för att ta en karaktär direkt till endgame raiding, vilket var det enda jag gjorde sist jag spelade.
Jag tycker att det är en bra feature även om jag tycker att den kunde vart billigare.
Dock bör den endast vara tillgänglig för den som redan har en lvl 90.
Hade vart perfekt för mig som hatar att lvla och därför bara ha en 90gubbe.
What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.