Pepp inför Beyond: Two Souls

Testpilot
Pepp inför Beyond: Two Souls

PS3 ..!!!!

Den skall dammas av efter många års inaktivitet .
Tittade efter och insåg att sist jag spelade på den var 2008 ... jep 2008!!

Efter det har den bara använts som Bluray spelare och Netflix.

Men nu!

#Beyond: Two Souls inköpt och kommer på posten närsomhelst , fint pepp!
Jag har lagom höga förväntningar , dvs interaktiv film där man klickar på nån knapp då och då men mest sitter och jäser i fåtöljen och njuter av storyn.

Finns viss risk att jag kan få med sambon att kolla på spelet också.

Längtar iaf , skall bli kul med nåt lite annorlunda innan tunga spelsläpp som Watch Dogs & XCOM Enemy within.

Funderar att ta en kik på Assassins Creed : Black Flag också , återstår att se om det får vettiga recensioner.

Kiri OUT

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Pepp inför Beyond: Two Souls

Heavy Rain borde väl ha slunkit in där någonstans?


signatur
Testpilot

Nä , Heavy rain blev aldrig aktuellt då det var nytt.
Läste recensioner och blev aldrig riktigt intresserad , det var väl andra spel som lockade då och Heavy rain blev aldrig med i matchen då.

Medlem

Ja tom. mig självt, som god medlem av the Glorious PC Gaming Master Race är faktiskt nyfiken på det här men att skaffa ett unket gammalt PS3 (aldrig ägt en konsol) för ett enda spel känns lite sjukt. Sist jag var så här trevande nyfiken var när Mass Effect släpptes som exklusivt till X-Box 360, som tur är så kom det ju senare till PC i en bättre utvecklad utgåva.

Testpilot

Pratar man rent exklusiva spel för konsoller så lockade faktiskt The last of us mera än vad detta gör.
Då menar jag då man då pratar själva spelet och jobbet de lagt ner på att göra ett bra spel.

Sen har tyvärrr min allergi mot handkontroller förstört chansen att köra spelet , jag har dock försiktiga förhoppningar att den nya Steam-controllern skall få mig med i matchen.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Pratar man rent exklusiva spel för konsoller så lockade faktiskt The last of us mera än vad detta gör.
Då menar jag då man då pratar själva spelet och jobbet de lagt ner på att göra ett bra spel.

Sen har tyvärrr min allergi mot handkontroller förstört chansen att köra spelet , jag har dock försiktiga förhoppningar att den nya Steam-controllern skall få mig med i matchen.

Har också en mycket svår allergi mot handkontroller som gjort att jag aldrig ägt en konsol, har rätt grava problem med hand-koordinationen så handkontroller fungerar bara inte när man måste använda båda händerna samtidigt. Mus och tangentbord fungerar hjälpligt även om jag trots ett helt liv framför tangentbord inte lyckats lära mig skriva snabbt. Samma sak med skogsmaskiner och grävmaskiner, det tog väldigt lång tid innan man lärde sig det och jag kommer nog aldrig att blir riktigt, riktigt bra då det fattas något i koordinationsförmågan...

Testpilot

Ah! för mig är problemet att man är bortskämd med musens överlägsna snabbhet.
För att sen på en konsoll bli inskuffad att dra i en seg joystick med fast acceleration och dålig precision gör att man efter ett tag vill kasta ut kontrollen genom fönstret då man spelar FPS.

Medlem

Jag tror att nya Assassins Creed kommer få relativt höga betyg. Dock kan det vara en bra idé att ha spelat de andra spelen först

Testpilot

Har försiktiga förhoppningar om assassins creed , har dock inte spelat nåt av de äldre spelen speciellt många minuter. Ska dock ge detta en chans.

1
Skriv svar