Gabriel Knight: Sins of the Fathers får remake

Robot
Medlem
Gabriel Knight: Sins of the Fathers får remake

Fy fan vilka snygga bilder. Jag är nyfiken

Inaktiv

Åh jösses... en remake på det underbara Gabriel Knight: Sins of the Fathers från 1993. Jag spelade det, slet mitt hår, svor och klarade det, jag älskade det spelet. Det spelet lärde mig mycket om tålamod i spel och att klara av en del pussel var riktigt påfrestande ibland. Men vilket spel det var vilken historia och vilket underbart minne jag har från skaparen Jane Jensen.

Nu säger ni alttså att det är en remake på gång. Min hype mättare gick upp till tolv. Det var ett tag sedan jag blev såhär glad över en nyhet och ett par år sedan som jag ser fram emot ett spel redan nu.

Tackar.

Medlem

var inte detta spel VÄLDIGT svårt O_O?

Medlem

Åh! Härligt! kommer bara ihåg när jag spelade The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery i och för sig, men underbart att se en remake av Gabriel Knight i alla fall.

Medlem

<3


signatur

Nämen!

Medlem

the beast within var ju asbra. hoppas på detta då.

Medlem

OOOHH YEAH!!! Underbart!

Medlem

Glada nyheter!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Medlem

Tycker originalet är fortfarande snyggt och inte behöver någon remake. Skulle hellre se en remake på GK2 eller GK3 med all kass FMV och primitiv 3D-grafik.

Medlem

Grymt bra spel...
Woow minns gamla peka klicka pc-woodoo-klick-äventyr sweet.


signatur

Spelrummet säger mera än tusen ord..
Mitt Tv-Spelsrum

Medlem

Hoppas Tim Curry ställer upp som voice-actor

Medlem

Åhh Sierra Entertainment. Vad hände med dem?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Åhh Sierra Entertainment. Vad hände med dem?

tillhörde vivendi som gick ihop med Activision som sen stängde Sierra.

Mycket tråkigt...Sierra och Ensemble Studios är de utvecklare jag saknar mest


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Aledwarf:

Hoppas Tim Curry ställer upp som voice-actor

Verkar tyvärr inte som det. Det stod på projektets hemsida att alla röster gjorts om och att originalskådespelarna dels var 20 år äldre så rösterna hade inte låtit lika dant och dessutom alldeles för dyra för projektets budget... men ja, Tim Curry gör Gabriel Knight riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Emret:
Skrivet av Aledwarf:

Hoppas Tim Curry ställer upp som voice-actor

Verkar tyvärr inte som det. Det stod på projektets hemsida att alla röster gjorts om och att originalskådespelarna dels var 20 år äldre så rösterna hade inte låtit lika dant och dessutom alldeles för dyra för projektets budget... men ja, Tim Curry gör Gabriel Knight riktigt bra.

Här är länken till FAQ http://www.gabrielknight20th.com/frequently-asked-questions/

Medlem

Hmmm..aldrig hört talas om spelet.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Du måste levt ett meningslöst liv om du inte känner till det

Nåväl, tycker det låter nice med en remake, men hoppas själv på att detta kan leda till en GK 4 i framtiden

Medlem

Nåväl, aldrig försent att komma in i matchen.

För ta en närmare titt på Gabriel efter jag har spelat klart Brokensword spelen.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av slarron:

var inte detta spel VÄLDIGT svårt O_O?

Jo, men det var ju i princip alla point-and-click-spel på den tiden. Det här var en rejäl nostalgikick för mig, spelade de tre första GK-spelen och klarade alla tre, men det fjärde hade alldeles för dåliga kontroller (det var det första som var i 3D), så jag spelade det aldrig.

1
Skriv svar