Premiär – Fragzone säsong 2!

Medlem

Herregud, Victor ser ut som Joe Labero då han håller i Journey XD

Medlem

Så snygg halsduk!


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

"dom börja med konsol"?

Medlem

Det smärta mig att se hur ni lottar ut sådana underbara priser åt alla som är supporters. Inte för att man tycker det är orättvist, snarare pågrund av att man också vill vara supporter men inte KAN! =/

Mycket bra avsnitt förövrigt!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Var tvungen att googla Per Strömbäck för att ta reda på han men han är bara någon talesman för dataspelsbranschen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Testpilot

OK .. älskar FZ men hatar er videoplayer , herregud den stannar , buffrar o sen ger den upp.
Det sämsta är att man ser aldrig hur mycket buffern är fylld heller så man kan inte kontra med att pausa tills man har en rejäl buffer.

Kasta ut skiten , lägg upp grejerna som nedladdningsbara filer eller typ vadsomhelst annat.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

OK .. älskar FZ men hatar er videoplayer , herregud den stannar , buffrar o sen ger den upp.
Det sämsta är att man ser aldrig hur mycket buffern är fylld heller så man kan inte kontra med att pausa tills man har en rejäl buffer.

Kasta ut skiten , lägg upp grejerna som nedladdningsbara filer eller typ vadsomhelst annat.

Som det har poängterats ovan så kan du rädda dig till Youtube om spelaren strular

http://www.youtube.com/watch?v=ti0Fj0Slz8c

Medlem
Skrivet av Harakiri:

OK .. älskar FZ men hatar er videoplayer , herregud den stannar , buffrar o sen ger den upp.
Det sämsta är att man ser aldrig hur mycket buffern är fylld heller så man kan inte kontra med att pausa tills man har en rejäl buffer.

Kasta ut skiten , lägg upp grejerna som nedladdningsbara filer eller typ vadsomhelst annat.

Funkar fint i Opera.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av ShavedEwok:

Började kolla...

...3 minuter in så påbörjades buffringen från helvetet.

Gief YouTube-version plx.

SE

vi har bytt spelare, men du har alltså samma problem som förr?

Jepp. I ärlighetens namn så väntade jag dock bara en knapp halvminut innan jag gav upp.

Reflektion: Intressant hur bortskämd och känslig man blivit samt hur taskigt tålamod man fått genom internet. Om någnting tar endast ett par sekunder extra så sätter IT-stressen in direkt. Tänk när man satt där med sitt 56K modem och i princip kunde gå och fika medan en hemsida laddade.

Nästan så att man skäms lite faktiskt.

SE

PS: Glömde nämna att det är Firefox jag använder.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Harakiri:

OK .. älskar FZ men hatar er videoplayer , herregud den stannar , buffrar o sen ger den upp.
Det sämsta är att man ser aldrig hur mycket buffern är fylld heller så man kan inte kontra med att pausa tills man har en rejäl buffer.

Kasta ut skiten , lägg upp grejerna som nedladdningsbara filer eller typ vadsomhelst annat.

Funkar fint i Opera.

Låter trevligt, men gör inte den högljudda sången och orkestern det väldigt svårt att höra vad som sägs i videon?

Sorry, kunde inte låta bli...

SE

Medlem

Mycket bra !
Någon som vet om Journey kommer till PC ?
Man fick vibbar av det under intervjun.

Medlem

Trevligt att Fragzone är tillbaka och det var en bra start på S02!

Testpilot
Skrivet av Vicachu:
Skrivet av Harakiri:

OK .. älskar FZ men hatar er videoplayer , herregud den stannar , buffrar o sen ger den upp.
Det sämsta är att man ser aldrig hur mycket buffern är fylld heller så man kan inte kontra med att pausa tills man har en rejäl buffer.

Kasta ut skiten , lägg upp grejerna som nedladdningsbara filer eller typ vadsomhelst annat.

Som det har poängterats ovan så kan du rädda dig till Youtube om spelaren strular

http://www.youtube.com/watch?v=ti0Fj0Slz8c

Tack

Be kodfolket att testa spelaren med följande:

Firefox + adblock + noscript + ghostery = buffring från helvetet trots vitlistning i dessa addons.

Chrome + inget alls + inga plugins + ingen säkerhet = funkar utan problem.

Har haft många diskussioner angående att spel är "bara en lek" och att det är något negativt att spela... Så det var extra spännande att se den nya säsongens raljering!
Nu kan jag bara visa upp denna videon kanske de förstår att spel borde..rättelse... SKA vara lika acceptabelt som att läsa en bok eller bara sätta sig i soffan och kolla på ens favoritserie osv.
Så tack än en gång för ett fantastiskt avsnitt av Fragzone


signatur

I`M GOING CAKELESS!

Antikvitet
Skrivet av Harakiri:

Be kodfolket att testa spelaren med följande:

Firefox + adblock + noscript + ghostery = buffring från helvetet trots vitlistning i dessa addons.

Chrome + inget alls + inga plugins + ingen säkerhet = funkar utan problem.

Tyvärr har vi inte möjlighet att utveckla med tillägg som adblock, noscript och ghostery i åtanke. Det är fint att du vitlistat sajten men det hjälper nog inte i detta fallet. Spelaren i fråga ligger hostad hos tillverkaren JW Player och filmen ligger hos Amazon. När du vitlistar FZ.se så spelar det ingen roll då spelaren ligger på en annan URL och filmen på en tredje.

Har du plugins likt ovanstående får du nog tyvärr vänja dig vid att du får mecka rejält med vitlistan för att det ska fungera bra, om ens då. Det är lite som att sänka markfrigången maximalt på din bil och sedan klaga på att underredet skrapar i marken när du kör på allmänna gator.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Han där till vänster, är inte han polis?

Inaktiv

Underbart att ni är tillbaka, och fasen, man blir ju känslosam av bara musiken från Journey. Får väl avvakta med att köpa det, men det ska allt hinnas med!

Tummen upp! Bra innehåll, bra foto, ljud och humor

Jag gillar också den här layouten, fast kanske borde kommentarsfältet jobbas vidare på litet till?

Snyggt med bred banner.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Grimley:

Han där till vänster, är inte han polis?

Jo, i reklamfilmer


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Grimley:

Han där till vänster, är inte han polis?

Jo, i reklamfilmer

Hoho, roliga reklamfilmer från Comviq.

Skrivet av Grimley:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Grimley:

Han där till vänster, är inte han polis?

Jo, i reklamfilmer

Hoho, roliga reklamfilmer från Comviq.

Precis, en man med många talanger.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kan rekommendera folk som gillar detta att kolla in Victors och Christers(och Johans) podcast Overkligt (http://overkligt.se/). Nytt avsnitt idag!

Medlem

FAN VAD MYSIGT.

Medlem

Här kommer lite kritik. Kanske inte är så relevant för nyheten i sig, men vet inte vart annars jag ska skriva.

Nya formatet på artikel är snyggt och jag gillar det skarpt! Däremot gillar jag inte kommentarsdelen alls. Typsnittet är svårt att läsa i så liten storlek och ser mest luddigt ut. Sedan skulle jag även föredra att ni separerade artikeln och kommentarsfältet genom att ha olika bakgrundsfärg eller på något sätt markera vart själva artikeln är slut och kommentarsdelen börjar. En enkel linje hade fungerat fint. Det ser dessutom väldigt konstigt ut med så mycket whitespace kring kommentarerna då det inte tillför något för läsbarheten.

Wall of Fame är ett trevligt initiativ, men jag kan inte tyckas hitta mig själv där? Läste i supporterloungen att andra också har samma problem och jag kan inte se dom heller, så det verkar inte vara endast oss själva vi inte kan se.

Videospelaren krånglar som bekant för många, mig inkluderad. Denna gången fungerade ljudet, men bilden laggade efter och hoppade ett par sekunder i taget. Kör vanligtvis Firefox, men testade även i Chrome, där det inte heller fungerade (utan tillägg eller något alls som kan störa). Mitt förslag är (som jag även skrev i supporterloungen) att lägga länken direkt till YouTube-versionen av klippet för oss supporters, eftersom vi ändå inte ser reklamen som annars är anledningen till att ni vill ha en egen videospelare. Är medveten om att det inte hjälper alla eller ens är en särskilt bra lösning på problemet, men det skulle i vilket fall vara ett litet plåster på såret för oss som har betalat, men ändå inte får det att funka.

Nu ska jag ta och kika på avsnittet också!


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:

Började kolla...

...3 minuter in så påbörjades buffringen från helvetet.

Gief YouTube-version plx.

SE

Lägger nu nästan ner detta att se film på FZ. Har ibland varit helt meningslöst. Vem sköter om sidan?
Fungerar i google+ fnasket Chrome men inte i Firefox. Fick motvilligt ladda ner och installera Chrome och gick inte miste om ett intressant avsnitt.


signatur

Det var detta...

Medlem

Fan vad alla klagar på spelaren, är det lågbandbreddsproblem eller vad?
Jag har aldrig haft problem med den i varken ie,ff,chrome eller op oavsett version.

Kör med 250 Mbit då.

Kul att ha FZ tillbaka i alla fall.

Antikvitet
Skrivet av stormense:

Lägger nu nästan ner detta att se film på FZ. Har ibland varit helt meningslöst. Vem sköter om sidan?
Fungerar i google+ fnasket Chrome men inte i Firefox. Fick motvilligt ladda ner och installera Chrome och gick inte miste om ett intressant avsnitt.

Vad använder du för tillägg i Firefox?

Till släppet av detta klipp har vi bytt filmspelare och bytt hosting för att komma ifrån eventuella problem. Nu har vi den vanligaste open source-filmspelaren på internet (JW Player) och den vanligaste streamingpartnern (Amazon Cloudfront).


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Fortsätt! Sluta aldrig! Skönt att ha något och följa nu när breaking bad slutar.

Medlem
Skrivet av stormense:
Skrivet av ShavedEwok:

Började kolla...

...3 minuter in så påbörjades buffringen från helvetet.

Gief YouTube-version plx.

SE

Lägger nu nästan ner detta att se film på FZ. Har ibland varit helt meningslöst. Vem sköter om sidan?
Fungerar i google+ fnasket Chrome men inte i Firefox. Fick motvilligt ladda ner och installera Chrome och gick inte miste om ett intressant avsnitt.

http://www.youtube.com/watch?v=ti0Fj0Slz8c

Medlem

Kungar är ni!


signatur

"High life on low budget"

Skriv svar