Microsoft gör en helomvändning angående DRM

Medlem
Skrivet av Pålis:

Detta haveri kanske ändå kan bli nåt positivt, ms ville för mycket för snabbt och utan förvarning, nu har ms lärt sig en läxa och kanske slutar stå med näsan i vädret.

Hade ms varit öppna med det hela långt innan visningen av xbox one och givit sina kunder en chans att ha en åsikt då hade nog nån slags komprimiss kunnat komma fram.

Du tror alltså på riktigt att MS bryr sig om vad konsumenterna tycker? Det enda dom bryr sig om är vad konsumenterna K Ö P E R.

Det är den enda anledningen till vändning.

Allt annat är önsketänkande från xboxfanboys.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av Dagonath:
Skrivet av the_o:

Tyvärr är detta ett steg bakåt för kommande spelgeneration. Tack för det alla gnälliga bakåtsträvare.

Vad är det som gör xbone bakåtsträvande när de gör de föredetta obligatoriska funktionerna frivilliga istället?

Kallar du valmöjlighet för bakåtsträvande?

Hen vill bli styrd, farligt att tänka själv.

säger du som använder "hen"...

Utveckla gärna ditt resonemang.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Eller så nämnde de bara inte den delen och sedan när MS gjorde detta och fick skit för det så fick Sony panik och ändrade på sig och sedan ville köpa billiga poäng under E3.

*Facepalm*

Varför presenterade inte Sony nån DRM under sin reveal då? Som var 3 månader efter MS?
Var det för att dom visste att MS skulle ha DRM?

Knappast. Varför skulle Sony skrota en hel affärsidé bara för att MS fick skit för det under sin reveal? Isf skulle dom varit tvungna att ha det i åtanke när dom presenterade all det övriga som dom gjorde.

Men du får ju vara lättlurad om du vill så klart Med vetskapen om att MS kan våldta dig när som helst men får din förlåtelse om dom säger förlåt.
Patetiskt.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Dagonath:
Skrivet av KoP:
Skrivet av SID 6.7:

VICTORY!

Vilken härlig dag. Skivor, offline och kunna köpa billiga spel på tradera om 10 år.

Tack Internet.

Ironin i att tacka internet då internetkravet var det som gjorde Xbone intressant tack var dess funktioner som nu skalas av.

:S

Vilka funktioner skalas av?
inga vad jag vet om du kollar deras pressmeddelande
http://news.xbox.com/2013/06/update

Hela grejje med att dela med sig av sitt spelbibliotek går väl i stöpen?

Vad är det som är så speciellt med en sådan funktion när bara en åt gången kan spela spelet iallafall? Inte lika bra att alla köper var sin kopia då så man kan spela tillsammans?

Medlem
Skrivet av k3m:

Jag hoppas ni inte glömmer bort vad MS försökte göra från början och vilket de garanterat skulle fortsatt med om inte SONY, Steam, Nintendo hade funnits där som alternativ.

Alltså, MS hade gjort som de velat om de inte hade haft konkurransen. Så att stödja de är fortfarande idiotiskt.

Är väl ännu mer idiotiskt att inte köpa nu när de lyssnat på vad folk sagt. Vissa ska då alltid hitta något att klaga på, måste vara jobbigt att vara så bitter.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Alla gnällspikar dödade allt som gjorde Xbox One grym. Tack så mycket bakåtsträvare, nu kan vi inte dela våra digitala spel över Live:en längre.

Min hype stendog nu.

Skrivet av floke:

Kommer de få skit för att de vänder kappan efter vinden nu istället?
Bra nyhet för de som inte har tillgång till nät och de som vill sälja/köpa obegränsat. Kommer man fortfarande kunna installera spel och sen inte behöva skivan i för att spela? Denna funktion måste väl ändå kräva uppkoppling annars kan man ju köpa spelet, installera, sälja det och fortfarande spela. Säg inte att de tagit bort denna möjlighet nu...

Det bästa är väl om de behåller nuvarande system för spel med skiva samt försäljning men om man vill spela utan skiva samt låna ut över nätet, så gäller 24 timmars uppkoppling.

Edit: Läste precis på lånken ovan. Nu måste skivan vara i även om spelet är installerat och man kan inte låna ut över nätet. Tack för det gnällspikar.

Skrivet av KoP:
Skrivet av Rockartisten:

Alla gnällspikar dödade allt som gjorde Xbox One grym. Tack så mycket bakåtsträvare, nu kan vi inte dela våra digitala spel över Live:en längre.

Min hype stendog nu.

Kan bara hålla med. Trist att folk inte förstod visionen bakom det hela. Nu känns det lika meninglöst att investera i en Xbone som en PS4:a. :/

JAG SKA INTE BEHÖVA GRÄVA NER MIG I SKIT FÖR ATT ÄTA KATAN. Är det så jävla svårt att fatta så borde ni nog skaffa en god man som ingriper i era inköp. Låt mig nu fråga er ideologiskt befriade personer, är det inte bättre om man får kakan utan att behöva skrapa av bajs ifrån den?

Vad förhindrar Microsoft att tillåta speldelning utav spel som man köper genom deras nätbutik? Vad förhindrar Microsoft att inkludera CD-nycklar och sedan låta en bestämma om man vill ha Live-funktionen eller Offline-funktionen och därefter låsa den nyckeln till det valet? Det är Microsoft som är bakåtsträvare, inte vi principfasta och kloka konsumenter. SKÄMS! För att ni ens försöker skylla det beslutet på oss.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av ThreeZool:

Eller så nämnde de bara inte den delen och sedan när MS gjorde detta och fick skit för det så fick Sony panik och ändrade på sig och sedan ville köpa billiga poäng under E3.

*Facepalm*

Varför presenterade inte Sony nån DRM under sin reveal då? Som var 3 månader efter MS?
Var det för att dom visste att MS skulle ha DRM?

Knappast. Varför skulle Sony skrota en hel affärsidé bara för att MS fick skit för det under sin reveal? Isf skulle dom varit tvungna att ha det i åtanke när dom presenterade all det övriga som dom gjorde.

Men du får ju vara lättlurad om du vill så klart Med vetskapen om att MS kan våldta dig när som helst men får din förlåtelse om dom säger förlåt.
Patetiskt.

Jag tycker det är genialiskt och fullt möjligt att avvakta tills konkurrenten har sagt sitt.

Siba: "42 tums LED-TV till samma låga pris (10 000:-)"
Elgiganten: "42 tums LED-TV för 10 500:-, du får en cykel på köpet"
Mediamarkt: "42 tums LED-TV till REKORDBILLIGA 9 500:-"
Netonnet: "42 tums LCD-TV som man behöver trampa igång 9 457:-"

Xbox: "Ni får en hyffsad konsol och sämst DRM-koncept någonsin"
Playstation: "Ni får en hyffsad konsol och samma DRM som förut!"


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Rockartisten:

Alla gnällspikar dödade allt som gjorde Xbox One grym. Tack så mycket bakåtsträvare, nu kan vi inte dela våra digitala spel över Live:en längre.

Min hype stendog nu.

Kan bara hålla med. Trist att folk inte förstod visionen bakom det hela. Nu känns det lika meninglöst att investera i en Xbone som en PS4:a. :/

Alla verkar ha förstått visionen utom du, MS ville anal-rape'a oss och förhindra oss att låna ut våra för dyra pengar köpta spel till våra polare, sälja dom begagnat osv....inget annat. Alla annan überfunktionalitet som de utöver detta nu tagit bort gör man ju bara för att jävlas med oss då de själva inte fick som de ville från början!

Medlem
Skrivet av Dryn:
Skrivet av k3m:

Jag hoppas ni inte glömmer bort vad MS försökte göra från början och vilket de garanterat skulle fortsatt med om inte SONY, Steam, Nintendo hade funnits där som alternativ.

Alltså, MS hade gjort som de velat om de inte hade haft konkurransen. Så att stödja de är fortfarande idiotiskt.

Är väl ännu mer idiotiskt att inte köpa nu när de lyssnat på vad folk sagt. Vissa ska då alltid hitta något att klaga på, måste vara jobbigt att vara så bitter.

Måste vara riktigt underbart att vara så naiv som du...

Medlem

Gamers är en "STOR" grupp men rätt enkla att köra över för företag utan att något händer direkt.
Jag vågar nog påstå att hade det handlat om någon annan produkt och företagen hade behandlat sina kunder eller ev köpare så som gamers konsumenter blir behandlade så hade det blivit ett ramaskri utan dess like.
Vi gamers blir blåsta gång på gång, vi ska hela tiden betala mer för att spelföretagens aktieägare ska få sin årliga vinst. Först var det att vi skulle betala för extra kartor till spel. Sedan började de sälja spel som var så fattiga på innehåll så att DLC material släpptes redan 1 vecka efter ordinarie spelsläpp. Då är det ju något som är skevt, eller är det bara jag som tycker det?
Tack för mig.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Svardan:

Now confirmed, Microsoft is Sony´s official bitch

http://www.youtube.com/watch?v=bcYppAs6ZdI

=D

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Funny because it's true! Ta er i röven bakåtsträvare!

http://0.media.dorkly.cvcdn.com/81/82/79ebead889dbfc41ca7fdcc...

boooo fuckin hooo, owned by the masses, kommer dock inte köpa skiten pga kinect. IN YOUR FACE *kappvändar-soft*

Medlem

Awesome! Detta öppnar upp för ett köp här Hade valt bort Xbox-one helt om de behöll den där DRM skiten. Har aldrig piratkopierat ett konsollspel någon gång så det är inte därför, jag tycker helt enkelt inte att det är rätt med denna jävla övervakningshysteri.

Inaktiv

istället kommer dom höja priset på spel till 950

Medlem
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Dagonath:
Skrivet av KoP:
Skrivet av SID 6.7:

VICTORY!

Vilken härlig dag. Skivor, offline och kunna köpa billiga spel på tradera om 10 år.

Tack Internet.

Ironin i att tacka internet då internetkravet var det som gjorde Xbone intressant tack var dess funktioner som nu skalas av.

:S

Vilka funktioner skalas av?
inga vad jag vet om du kollar deras pressmeddelande
http://news.xbox.com/2013/06/update

Hela grejje med att dela med sig av sitt spelbibliotek går väl i stöpen?

Vad är det som är så speciellt med en sådan funktion när bara en åt gången kan spela spelet iallafall? Inte lika bra att alla köper var sin kopia då så man kan spela tillsammans?

Tydligen så skulle man kunna spela själv fastän man lånade ut ett spel digitalt (tanken var väl att din kompis ska få mersmak för att spela tillsammans och sedan köpa spelet)

Inaktiv
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Pålis:

Detta haveri kanske ändå kan bli nåt positivt, ms ville för mycket för snabbt och utan förvarning, nu har ms lärt sig en läxa och kanske slutar stå med näsan i vädret.

Hade ms varit öppna med det hela långt innan visningen av xbox one och givit sina kunder en chans att ha en åsikt då hade nog nån slags komprimiss kunnat komma fram.

Du tror alltså på riktigt att MS bryr sig om vad konsumenterna tycker? Det enda dom bryr sig om är vad konsumenterna K Ö P E R.

Det är den enda anledningen till vändning.

Allt annat är önsketänkande från xboxfanboys.

Förtroendet för ms är i botten för min del,
ett svagt ögonblick när man fick reda på ms tvärvändning så tänkte man skaffa xbone,
men som sagt förtroendet är i botten för man har en kännsla av att när ms sålt x miljoner boxar då dyker deras drm skit upp igen för då har tillräckligt många bundit upp sig med guldlive.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Xilitu:

Hadde Inget med att folk tjatade på Microsoft dom blev rädda när dom hörde att varje Xbox one som blev förhandsbokad var det 10 Ps4 ´som blev bokade så dom tog bort DRM och online req.

Anledningen att Microsoft ändrade sig var att Amazon och Gamestop vägrade köpa deras konsoler om de inte kan köra med bla begagnathandel. Gamestop tjänar typ inte en krona på att sälja nya spel bla. Gamestop och Amazon är svinstora säljare av just Xbox produkter.

Microsoft har inte ändrat sig för att vara snälla, de har ändrat sig för de MÅSTE!

Medlem

Jag har inte sett Xbox One som en värdig motståndare mot PS4 förut men skit samma. FZ är full av gnälliga skitungar (mest PC-fanboys men även sådana som helt totalt saknar rim och reson, mer än inskränkta PC-fans som bara bryr sig om stereotypiska västerländska spel och inget annat), som alltid, och även om detta redan är postat så kör jag igen. Ta en liten titt, kanske?

http://www.youtube.com/watch?v=xcXdWRJ-xb4

Medlem
Skrivet av Abbey:

Seriöst förstår jag inte paniken med att man måste ha sin konsol uppkopplad. Idag är det ju så få ställen som ligger utanför täckningszonen. Överallt där jag rör mig har jag tillgång till internet mer eller mindre. Min telefon är online hela tiden, hemma har jag fiber likaså på jobbet... Vi är konstant uppkopplade så täckningen är det inget fel på, var är problemet?

Övervaknings konspirationerna är också totalt överflödiga. Alla som har en smartphone är minst lika övervakade om inte mer och oftare än en konsol som står hemma. Jag gissar att 90% av alla som är rädda för detta antingen äger en smartphone eller använder sig frekvent av socialmedier alt. Googles tjänster (Sök, Youtube, Gmail, Docs etc...)... Till er vill jag bara säga att ni är övervakade 24/7/365...

Begagnat marknaden förstår jag i alla fall mig lite grann på men inte speciellt mycket då många med mig inte bara spelar konsol utan även på PC där begagnade spel mer eller mindre inte existerar på grund av DRM system så som Steam, Origin mfl...

Vi har redan köpt konceptet av alla andra men jag tror det är agget mot att just Microsoft spelar en stor roll här...

Du hänger med i nyheterna hör jag? Edward Snowden, NSA, CIA och Microsoft. Något som klingar?

Medlem
Skrivet av Radiomorph:

Jag har inte sett Xbox One som en värdig motståndare mot PS4 förut men skit samma. FZ är full av gnälliga skitungar (mest PC-fanboys men även sådana som helt totalt saknar rim och reson, mer än inskränkta PC-fans som bara bryr sig om stereotypiska västerländska spel och inget annat), som alltid, och även om detta redan är postat så kör jag igen. Ta en liten titt, kanske?

http://www.youtube.com/watch?v=xcXdWRJ-xb4

Angry Joe är en jävla legend!

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Awesome! Detta öppnar upp för ett köp här Hade valt bort Xbox-one helt om de behöll den där DRM skiten. Har aldrig piratkopierat ett konsollspel någon gång så det är inte därför, jag tycker helt enkelt inte att det är rätt med denna jävla övervakningshysteri.

Dubbelmoral. Du är emot övervakningshysterin men tänker ändå stötta det företaget som bevisligen vill övervaka mest av alla i hela spelbranschen?

Du tänker väldigt konstigt måste jag säga.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Voorhees:

Awesome! Detta öppnar upp för ett köp här Hade valt bort Xbox-one helt om de behöll den där DRM skiten. Har aldrig piratkopierat ett konsollspel någon gång så det är inte därför, jag tycker helt enkelt inte att det är rätt med denna jävla övervakningshysteri.

Dubbelmoral. Du är emot övervakningshysterin men tänker ändå stötta det företaget som bevisligen vill övervaka mest av alla i hela spelbranschen?

Du tänker väldigt konstigt måste jag säga.

Kanelbullar är godast nybakade, tänk på den ett tag!

Medlem
Skrivet av Dagonath:
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Dagonath:
Skrivet av KoP:
Skrivet av SID 6.7:

VICTORY!

Vilken härlig dag. Skivor, offline och kunna köpa billiga spel på tradera om 10 år.

Tack Internet.

Ironin i att tacka internet då internetkravet var det som gjorde Xbone intressant tack var dess funktioner som nu skalas av.

:S

Vilka funktioner skalas av?
inga vad jag vet om du kollar deras pressmeddelande
http://news.xbox.com/2013/06/update

Hela grejje med att dela med sig av sitt spelbibliotek går väl i stöpen?

Vad är det som är så speciellt med en sådan funktion när bara en åt gången kan spela spelet iallafall? Inte lika bra att alla köper var sin kopia då så man kan spela tillsammans?

Tydligen så skulle man kunna spela själv fastän man lånade ut ett spel digitalt (tanken var väl att din kompis ska få mersmak för att spela tillsammans och sedan köpa spelet)

Men som andra säger, det är inte vi som tog bort family sharing från XBox one. Det är MS som gjorde det. De skulle utan problem kunnat ha kvar denna funktion för digital download spel som man köper direkt på sin XBox, men de gjorde valet att ta bort det helt och hållet, och detta troligtvis för att få folk att slå tillbaks mot de som vill ha en konsoll där man äger sina egna spel.

Medlem

Jag tror det är ett PR-knep. MS visste helt säkert att de skulle få massor med kritik för sina val angående uppkoppling etc. Så då tvärvänder de eftersom att folk kommer bli glada och då kanske ändra sig och köpa en Xbox iaf.

Medlem
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av Dagonath:
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Dagonath:
Skrivet av KoP:
Skrivet av SID 6.7:

VICTORY!

Vilken härlig dag. Skivor, offline och kunna köpa billiga spel på tradera om 10 år.

Tack Internet.

Ironin i att tacka internet då internetkravet var det som gjorde Xbone intressant tack var dess funktioner som nu skalas av.

:S

Vilka funktioner skalas av?
inga vad jag vet om du kollar deras pressmeddelande
http://news.xbox.com/2013/06/update

Hela grejje med att dela med sig av sitt spelbibliotek går väl i stöpen?

Vad är det som är så speciellt med en sådan funktion när bara en åt gången kan spela spelet iallafall? Inte lika bra att alla köper var sin kopia då så man kan spela tillsammans?

Tydligen så skulle man kunna spela själv fastän man lånade ut ett spel digitalt (tanken var väl att din kompis ska få mersmak för att spela tillsammans och sedan köpa spelet)

Men som andra säger, det är inte vi som tog bort family sharing från XBox one. Det är MS som gjorde det. De skulle utan problem kunnat ha kvar denna funktion för digital download spel som man köper direkt på sin XBox, men de gjorde valet att ta bort det helt och hållet, och detta troligtvis för att få folk att slå tillbaks mot de som vill ha en konsoll där man äger sina egna spel.

Jo, självklart är det ju MS val att utesluta denna funktion (troligen bedömde de att för mycket lånande skulle kunna skada deras ekonomi).

Men för mig har detta hela tiden handlat om grundläggande konsumenträtt.

Köper du en produkt, så är den i Din ägo, och du har rätt att sälja vidare eller låna ut om du så vill.

Microsoft hävdar att de skulle bli "konsolernas Steam" med lika galna reor om de kunde blockera begagnatmarknaden.

Dock finns det inget som säger att MS eller andra företag inte skulle kunna utnyttja denna position istället för att dela fördelarna med sina konsumenter (som Valve gör).

Sen får man också tänka på att Valve är ett privat företag som inte har giriga aktieägare som kräver kortsiktiga vinster (de vill inte bli börsnoterade av just den anledningen), utan ägs och drivs av passionerade människor (inga kostymnissar).

Därför är jag mycket glad att konsumenternas missnöje och klagan har segrat!
Inte för att jag bryr mig särskild mycket om konsoler i allmänhet, utan för att detta visar företag att vi inte tolererar när de inskränker vår konsumenträtt

DBa
Medlem

Microsoft har bestämt sig för hantera fysiska skivor på traditionellt sätt.

För att använda deras egna ord:

Medlem

Alltså det som är mest skrämmande är hur blåögda folk faktiskt är.

Och sen en annan sak, säg för sjutton antingen X1 eller Xbox one,

X-bone?, det är väl ingen sexleksak eller?

Men är det ett ben ni vill ha så fick ni ett från mäster MS, det var väl snällt, var så säkra att vid 2-3 dashboarden till X1, så är er frihet "BORTA"

Dessutom tror ni att ni faktiskt äger era spel till X1?
glöm det det är en digital tjänst inne i ett moln eller på bluray, men ni kan inte spela det utan att först koppla upp er mot nätet, och detta kommer aldrig att ändras.

Ni hyr plats hos MS för er X1a, det är en HYRTJÄNST! så ni äger ingenting, vi andra har fysiska blurays med spel på, och dem kan vi spela om tio år när alla spelservrar lagts ned, precis som med äldre tvspel så som nintendo 8bit eller Atari 2600 idag

Men det klart, inte konstigt att folk är som dem är, ni uppskattar tydligen att behandlas som dörrmattor, jag håller inte med om våldtäktsreferensen som förts tidigare dock, men ungefär som att ni hamnar i trubbel och personen låter bli att piska upp er.

Var inte oroliga, microsoft kommer flippa på er när ni minst anar det, dem ändrade inte sin policy p.g.a godhet utav ren och skär rädsla.

Vad folk "Skulle" gjort om dem hade haft stake vill säga är att, nej tack MS titanic, ni kan ta er förbannade konsol and shove it up youre ass.

Men nej, ni trugar deras prylar så in i norden, plus att ni saknar karaktär för att säga nej. Sorgligt!

Personligen så har jag valt att släppa taget om MS både vad det gäller PC och TVspel, har varit en lojal Xboxer i 12 år, men inte längre. hade 2 Xbox 1 (Den riktiga), 4 st Xbox 360, snarare 5, två falcon som krashade och "brann" 1 devkit och 2 jasper som fortfarande rullar på.

X1=INTE EN CHANS!

Det ni bör betänka är detta

Vad stoppar egentligen något av företagen att instifta sina förbannade DRMsystem när det passar dem, iofs om Sony gör det så är dem DÖDA på spelmarknaden, den saken är helt klar, Sony hade sitt berömda "rootkit" för CD innan men var tvungna att plocka bort det, så visst sony har samma ideer i åtanke.

* DRM dödar spelmarknaden
* Begränsning av den begagnade marknaden eller att helt stoppa dödar spelindustrin till slut
* Digitalt nedladdade spel eller molntjänster utgör ett hot mot att bevara spelhistoria, för hårddiskar håller inte hur länge som helst.
* Konstant uppkoppling straffar personer med mkt mkt svag ekonomi, alltså fattiga människor.
* Den sociala funktion som spel faktiskt har, framförallt en fredagskväll med glada gänget hemma hos någon, att man då inte kan låna ett spål är rent ut sagt förjävligt, men ni kanske har glömt hur det är för ni sitter konstant uppkopplade och rör er inte ur fläcken, hmm någon som har sett WALL E eller surrogates?, skärmmande verklighet!

Så vad har Sony till fördel mot MS

Mmm väldigt mkt skulle jag vilja säga

1. Hårdvaran, alltså X1 är ett skämt i jämförelse, ett skämt
2. Ingen påtvingad "oogleeye" (Kinect) för det kommer straffa MS att helt vara beroende utav denna "gimmick"
3. Spelupplägg och framtid, oerhört mkt spel är på väg mot PS4, synd jag inte kan säga samma om X1
4. Priset, det går inte att komma ifrån, och det skulle inte förvåna mig ett dugg om sony dels skjuter på lanseringsdatum samt pris bara för att "reta" mikrosöft ännu mer
5. Jack Tretton, alltså det går inte att tycka illa om denna mannen, hans utstrålning verkar ärlig och likadant hans kärlek för spel och oss spelare.

Det räcker att Mattrickmannen visar sitt fula tryne så blir man förbannad, har ni glömt hans idiotiska uttalande om att folk som inte har konstant uppkoppling eller som vill spela sina spel offline borde köpa en Xbox 360 istället, snacka om ett slag i ansiktet.

Nej jag hoppas att ni blir nöjda med ert köp av X1 som trots allt kommer vara det svagaste systemet i den här tävlingen, bara inse fakta, men hej, ni får ju en talande fjärrkontroll, netflix, espn och sport tills ni spyr och halo 5 både som spel och TVserie så det var la rolit då som vi säger i götet.

Hejdå Xbox och MS titanic, och Hej Sony och Apple!

/Z

Medlem

Kinect kravet kan vara på väg bort det med!
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=599491

Zpartan

Ursäkta, men vad f'n snackar du om? Lägg ner spriten!

Medlem

@ Zerox_no1

Kan du inte läsa och förstå?, är det så svårt, ok jag skall dela upp det i lekmannatermer, men inte ikväll

Kort sagt är det skrämmande och se hur naiva och dumma folk faktiskt är, och det är inte ett dugg konstigt varför det ser ut som det gör.

För det är fråga om princip!

Ingen karaktär och ingen stake, d.v.s mest riktat till män och pojkar då vi toppar listan både vad det gäller dumhet och spelande!

Observera att jag skrev vi, jo jag inkluderar mig själv i detta spektakel!

Medlem
Skrivet av deadlotus:
Skrivet av Xilitu:

Hadde Inget med att folk tjatade på Microsoft dom blev rädda när dom hörde att varje Xbox one som blev förhandsbokad var det 10 Ps4 ´som blev bokade så dom tog bort DRM och online req.

Anledningen att Microsoft ändrade sig var att Amazon och Gamestop vägrade köpa deras konsoler om de inte kan köra med bla begagnathandel. Gamestop tjänar typ inte en krona på att sälja nya spel bla. Gamestop och Amazon är svinstora säljare av just Xbox produkter.

Microsoft har inte ändrat sig för att vara snälla, de har ändrat sig för de MÅSTE!

GAMESTOP!, förtaget som har dödat hela industrin vad det gäller begagnad handel, dessutom bryter dem förpackningarna för att deras anställda skall kunna spela spelen först, sen säljs dem som nya.

Kolla alla videos "rants" som finns på youtube!

Det är inte rätt att först köpa ett spel för 600kr och sen byta in det för 350 ett par dagar senare, när dem själva lägger ut det för 550.

Alla begagnade förtjänster går rätt i fickan på bytesföretagen, utvecklarna får inte ett skit, köp nytt så får dem väl iaf 80%, och det gillar inte GS

Plus att digitala nedladdningar kommer inte ha något värde alls, dåp GS medfl kommer ha monopol på att återta och byta in digitala köp, så spelet du köpte för 450kr är värt 50 spänn, och vad skall du göra åt det!

Ni pratar om pirater, vad är då inte detta?

Droppa skiten helt

Skriv svar