Microsoft körde Xbox One-spel på PC under E3

Medlem

Säga vad man vill om Microsoft, men deras Windows Phone växer allt större.

Skrivet av Sviskon:

Inte mycket som går vägen för Microsoft nu..

https://lh5.googleusercontent.com/-xbehkJ5JSg4/UaEIUJ2YbWI/AA...

Gillar mitt Windows 8 men det blir förmodligen det sista OS från MS, för härnäst är Linux Ubuntu.

Windows Phone växer rätt kraftigt i USA just nu.

Personligen tycker jag Xbone är i nuläget rätt så katastrofal och meta, så om den inte klarar att konkurrera med PS4 (eller Wii U) så hoppas jag något annat företag hittar vägen in i branschen, då främst för att SCEE behöver eld i baken.

Inaktiv

Hmm, 600 kort är det ju...jisses FZ factcheck plz. Also, hårdvaran i One är inte presenterad,än, så hur kan ni vara säkra? Allt e rykten tills MS gör det,officiellt

Inaktiv

Hmm, 600 kort är det ju...jisses FZ factcheck plz. Also, hårdvaran i One är inte presenterad,än, så hur kan ni vara säkra? Allt e rykten tills MS gör det,officiellt

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Folk kommer antaligen köpa XB1 ändå.

jepp, mänsklig ignorans är det enda man kan lita på i alla väder

Era
Medlem

Jag har aldrig ägt någon konsoll så jag är definitivt inte någon fanboy för endera sidan. Med det sagt....

XBone kommer köra x86 arkitektur med DX11.

De visade upp ett emulerat system på x86 arkitektur med DX11.

Det är inte jättemärkligt att det behövs lite mer kraft för att emulera något än det som emuleras skulle kräva fristående...

Inaktiv

Xbox One använder sig av virtual machine, vilket innebär att Peter Moore kan ha haft helt,rätt i det,han sade....jisses vilka rykten och lättlurade FBs. Är det någon som ens tror att Sony har en enda färdig PS4!!?

Medlem

Det är standard att köra på PC under såna här sammanhang, bara att det inte avslöjas lika tydligt som här. Konsolens mjukvara och API:s är inte färdigutvecklade och dessutom utvecklas de flesta spel på PC för att få snabba iterationstider.

Inaktiv

Sunray har rätt. Att posta sånt här är bara ynkligt...i klass med SDF

Medlem

Framtidens konsol är en PC.

PC has conquered the world! Mission accomplished!

Medlem
Skrivet av bäverville:
Skrivet av dalle:
Skrivet av bäverville:
Skrivet av Sviskon:

Inte mycket som går vägen för Microsoft nu..

Det märks att du inte har använt windows 8 iallafall....

Ingen kan förneka att Windows 8 var en flopp.

då har alltså du använt Windows 8 och jämnfört med 7an?? 8 är ingen flopp alls. Det startar snabbare, drar mindre resurser känns nyare längre och är grymt mycket snabbare

Ja, jag har använt Windows 8. Det hela var en riktigt hemsk upplevelse. Har aldrig tidigare stött på ett operativsystem som har haft diagnosen dissociativ identitetsstörning innan jag träffade Windows 8. Windows 8 innehåller säkert en hel del förbättringar över Windows 7, men jag är inte villig att ta de stora försämringarna i användargränssnittet som det medför. Min PC är inte en Tablet, så varför skulle jag vilja behandla den som en Tablet?

Det glädjer mig att du tycker att Windows 8 är en sån succé, men det glädjer säkert Microsoft ännu mer. Statistiken säger sitt och där ser man tydligt att Windows 8 är en flopp.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Hmm, 600 kort är det ju...jisses FZ factcheck plz. Also, hårdvaran i One är inte presenterad,än, så hur kan ni vara säkra? Allt e rykten tills MS gör det,officiellt

Exakta detaljerna är inte helt presenterade nej, men Microsoft har redan hävdat i en intervju till IGN att det blir ett AMD GPU, alltså inte Nvidia.

Medlem
Skrivet av bäverville:
Skrivet av dalle:
Skrivet av bäverville:
Skrivet av Sviskon:

Inte mycket som går vägen för Microsoft nu..

Det märks att du inte har använt windows 8 iallafall....

Ingen kan förneka att Windows 8 var en flopp.

då har alltså du använt Windows 8 och jämnfört med 7an?? 8 är ingen flopp alls. Det startar snabbare, drar mindre resurser känns nyare längre och är grymt
mycket snabbare

True! Jag älskade windows 7 men kommer inte installera det igen, windows 8 är gudomligt <3


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Sunray:

Det är standard att köra på PC under såna här sammanhang, bara att det inte avslöjas lika tydligt som här. Konsolens mjukvara och API:s är inte färdigutvecklade och dessutom utvecklas de flesta spel på PC för att få snabba iterationstider.

Det knappast standard att visa upp spel med ett annat grafikkort än det man ska ha i sin maskin...

Medlem

Lägg ner xbox och satsa på PC istället. Tillbaks till hemmaplan Microsoft!

ZF
Medlem

sålänge startknappen finns kvar när det krashar kommer alla vara nöjda med sin XBO.

Medlem

fy fan vilket klusterknull de ställt till med.

Medlem
Skrivet av Deli:

Ställningen på förbeställningar ju nu är

Världen: PS4 8:1 Xbox1
USA: PS4 3:2 Xbox1

Det är ju inte avgjort än, men att Xbox ligger under PS4 i förbeställningar i USA kan inte ses som annat än ett totalt misslyckande och en smärre katastrof för MS.

-Xbox One Exclusive Titles-

Forza - AAA
Crimson Dragon - ?
D4 - AAA
Dead Rising 3 - AAA
Halo Xbox One - AAA
Killer Instinct - F2P
Kinect Sports Rivals - casual
LocoCycle - INDIE
Powerstar Golf - AA
Project Spark - AAA
Quantum Break - AAA
Ryse Son of Rome - AA?
Sunset Overdrive - AAA
World Of Tanks - F2P
Below - INDIE
Zoo Tycoon - ?
TitanFall - AAA

-PS4 Exclusive Titles-

Killzone: Shadowfall - AAA
Knack - AAA
Infamous Second Son - AAA
Drive Club - AAA
Blacklight retribution - F2P
War Thunder - F2P
Warframe - F2P
Planetside 2 - F2P/AAA
Primal carnage - F2P
The Witness - ?
Tiny Brains - INDIE
Hohokum - ?
Doki-Doki - INDIE
Super Motherload - INDIE
Daylight - AA
Order 1866 - AAA
Final Fantasy 14 - AAA/MMO
Tekken Revolution - F2P
Odd World New n Tasty - INDIE
Transistor - INDIE
Don&#039;t Starve - INDIE
APB: Vendetta - MMO
Mercerny kings - INDIE
Secret Ponchos - INDIE
OCTODAD - INDIE
Rays Dead - INDIE
OUTLAST - INDIE
GALAKZ - INDIE

-Third Party Exclusive Content-

COD: Ghost (X1)
Destiny (PS4)
BF4 (X1)
WatchDogs (PS4)
AC4 (PS4)
MAD MAX (PS4)

Maaaassssssssssa indie spel, inte direkt därför jag köper en PS4a iställer för en Xbox One iaf.
Sen så är ju dom fleesta exklusiva titlar även till PCn.
Men som sagt, den breda massan kommer att köpa Xbox One ändå trots all skit runt omkring den. :/

ZF
Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Sunray:

Det är standard att köra på PC under såna här sammanhang, bara att det inte avslöjas lika tydligt som här. Konsolens mjukvara och API:s är inte färdigutvecklade och dessutom utvecklas de flesta spel på PC för att få snabba iterationstider.

Det knappast standard att visa upp spel med ett annat grafikkort än det man ska ha i sin maskin...

kanske det. men detta är inte lika relevant i Xboxen som PS4 för att den kommer köra en betydligt mer abstraherad miljö via just ett slags Windows, och det har varit känt sen länge så jag förstår faktiskt inte varför det är sån cirkus när det kommer fram att spelen körs på Windows.

Medlem

Question:

Skrivet av Ichabod:

Var är Ivamos trollet i den här tråden?
Eller har han blivit bannad?

Answer:

Skrivet av anon_81726:

Hmm, 600 kort är det ju...jisses FZ factcheck plz. Also, hårdvaran i One är inte presenterad,än, så hur kan ni vara säkra? Allt e rykten tills MS gör det,officiellt

Profit???

Tack MS för ännu ett härligt garv! Har absolut ingen avsikt att ge mig in i konsolkriget eller köpa konsol, men jag sitter hemskt gärna breve och tittar på

Medlem

Microsoft är då 1:a på att underhålla!

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Sunray:

Det är standard att köra på PC under såna här sammanhang, bara att det inte avslöjas lika tydligt som här. Konsolens mjukvara och API:s är inte färdigutvecklade och dessutom utvecklas de flesta spel på PC för att få snabba iterationstider.

Det knappast standard att visa upp spel med ett annat grafikkort än det man ska ha i sin maskin...

kanske det. men detta är inte lika relevant i Xboxen som PS4 för att den kommer köra en betydligt mer abstraherad miljö via just ett slags Windows, och det har varit känt sen länge så jag förstår faktiskt inte varför det är sån cirkus när det kommer fram att spelen körs på Windows.

Tycker att det är rätt relevant, speciellt om kortet i fråga är kraftigare än det som används i konsolen.

Dock tycker jag bara att det är illa att det blir fler och fler "backfires" när det gäller pr för MS.
Som någon nämnde tidigare, ju närmare "monopol" (mindre konkurrens) som ett företag får så brukar resultatet nästa alltid sluta med att det är konsumenten som får betala priset.

Jag hade hellre sett ett mycket jämnare drag mellan dem, det oftast då som man får bättre saker i längden.

Medlem
Skrivet av dalle:
Skrivet av bäverville:
Skrivet av dalle:
Skrivet av bäverville:
Skrivet av Sviskon:

Inte mycket som går vägen för Microsoft nu..

Det märks att du inte har använt windows 8 iallafall....

Ingen kan förneka att Windows 8 var en flopp.

då har alltså du använt Windows 8 och jämnfört med 7an?? 8 är ingen flopp alls. Det startar snabbare, drar mindre resurser känns nyare längre och är grymt mycket snabbare

Ja, jag har använt Windows 8. Det hela var en riktigt hemsk upplevelse. Har aldrig tidigare stött på ett operativsystem som har haft diagnosen dissociativ identitetsstörning innan jag träffade Windows 8. Windows 8 innehåller säkert en hel del förbättringar över Windows 7, men jag är inte villig att ta de stora försämringarna i användargränssnittet som det medför. Min PC är inte en Tablet, så varför skulle jag vilja behandla den som en Tablet?

Det glädjer mig att du tycker att Windows 8 är en sån succé, men det glädjer säkert Microsoft ännu mer. Statistiken säger sitt och där ser man tydligt att Windows 8 är en flopp.

då vet du att du bara kan ignorera det "kassa" användarsnittet och bara vara på skrivbordet va?? fast du är säkert som de flesta andta som tycker att det är kasst bara för det ska så vara. synd att inte folk kan få en egen uppfattning

Medlem

Allt var riggat som man misstänkte, som när den där mannen som körde massa röstkommandon för att byta mellan Spel/TV/Film ser man hur han sätter handen i fickan varje gång han ska byta (eller någon bakom kulisserna, det är ett är iaf vad jag gissar på.

Förståeligt dock då allt måste gå galant, men verkar som att det slagits tillbaka på dem istället, dock lär det ändå sälja som smör vilket är sorgligt.

Medlem
Skrivet av pugilist:

Allt detta måste betyda att det är väldigt enkelt att emulera spelen från en konsol till pc. Skulle tro att nån skum ryss portar nästan alla exklusiva konsol titlar till pc inom en månad eller så.

Riktigt så enkelt är det inte, alla binärer på konsoller är hårt krypterade, med nycklarna gömda inne i komponenterna där det är nästintill omöjligt att kom åt dem (garanterat mycket svårare denna generation än på förra).

Så länge inte någon på microsoft läcker de interna krypterings nycklarna kommer detta aldrig att ske.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Xbox One använder sig av virtual machine, vilket innebär att Peter Moore kan ha haft helt,rätt i det,han sade....jisses vilka rykten och lättlurade FBs. Är det någon som ens tror att Sony har en enda färdig PS4!!?

dev kit har dem uppenbarligen iallafall och det måste väl bygga på en relativt komplett grund.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Konsolkrig och fiasko för Microsoft i all ära, men viktigare än så; Betyder detta att MGS5 kommer till PC också??!!

Inaktiv

Tycker det är lite trist att Windows phone failar, det är faktiskt ett underskattat OS som är såväl snyggt som snabbt och smidigt.

Surface däremot faller platt därför att det är en klen skitprodukt som därtill är mycket dyrare än konkurrenter som är både snabbare och trendigare (ipad) och Windows 8 som OS till en desktop-dator är ju bara löjligt som koncept.

Inaktiv
Skrivet av Sviskon:

Inte mycket som går vägen för Microsoft nu..

https://lh5.googleusercontent.com/-xbehkJ5JSg4/UaEIUJ2YbWI/AA...

Min Windows Phone funkar bra. Windows 8 funkar bra och jag är nöjd. Tycker det är hästlängder bättre än Windows 7. Däremot kommer jag inte röra Xbox One med en 15 meters pinne ens.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Körs på pc för att visa vad det är de eftersträvar i grafikväg för next-gen konsollerna. Det knasiga i nyheten är att det är ett nVidiakort.

Knasigt och knasigt, Nvidias 700-serie smiskar ju AMDs nuvarande kort på fingrarna Hade också gjort det valet.

Medlem
Skrivet av lamerman:
Skrivet av Zerox_no1:

Körs på pc för att visa vad det är de eftersträvar i grafikväg för next-gen konsollerna. Det knasiga i nyheten är att det är ett nVidiakort.

Knasigt och knasigt, Nvidias 700-serie smiskar ju AMDs nuvarande kort på fingrarna Hade också gjort det valet.

Det "knasiga" med det är att Microsoft har ett avtal med AMD att använda deras kort i XBOX One konsolerna.. (som de för övrigt skrytit med när de lanserade specs'en)

Skriv svar