Bekräftat: Xbox One kräver dygnsverifiering

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Lofvenhaft:

öhm.. min fiberkabel gick av in i lägenheten och hade inget internet på en månad vid ett tillfälle. detta hade alltså inneburit att om jag hade haft en xbox one hade alla spel jag köpt till den slutat fungera och jag hade lagt ner ~2000kr i onödan.. är det vad detta innebär?

Dessutom, har en 360 idag. Spelar ju långt ifrån varje dag. Innebär det att jag måste starta One minst en gång om dagen, eller startar den sig själv?

Detta var det värsta jag hört om det stämmer.. jag hade ju faktiskt tänkt köpa en, men inte om det blir så...

Har du en smartphone? Kan du öppna upp en wifi hotspot på den? Om ja: Problem solved.

Så det du säger är att jag måste komma på internet lösningar för att få spela mitt single player spel?

Om du köpt en bil, skulle du godta att köra till bilhandlaren varje dag för att verifiera din nyckel? Och om du då får förhinder en dag så stänger han av din bil så du inte kan köra? Det är ju bara att lista ut något, låter som ett underbart köp!

/sarkasm

Skrivet av Chrester:

Gud så jobbigt att verifiera sin box en gång per dygn. I värsta fall med mobilen.
Vad är problemet egentligen?
Skulle det inte funka just då så kan man väl för i hundan gå och pussa på sin flickvän eller bara vara allmänt social. Ta en promenad eller nåt.

Läs ovan. Det handlar även om att jag har betalt för något, och jag inte sedan kan använda det pga korkat användaravtal som nog inte ens är lagligt.

Skrivet av robbis:

Aldrig hört klaga om konstant uppkoppling i WoW bah måste vi vara uppkopplade för att spela, nej nu jävlar. Tänk om mitt internet går sönder, eller om jag är i stugan en regning dag där internet inte uppfunnits än. Jag hatar er Blizzard. Ni förstör mitt mitt.

Men lilla gubben tänk innan du talar. Ett spel som är GJORT FÖR ATT SPELA ONLINE på en PC (till och med klassificeringen av spelet säger så! MMORPG. Jag vet inte om du vet det betyder Massively Multiplayer ONLINE Role Playing Game, notera ONLINE delen.) , och du försöker jämföra med single player spel på en konsoll. En apparat som i grund och botten är gjord för att du ska kunna sitta och jäsa framför TV'n med något spel av ditt val, multi eller single player.


signatur

I drank what?

Medlem

Tyckte de sköt sig själva i foten vid presentationen av Xbox One, av vad som kom fram, men nu har de snarare igång en kulspruta mot sina fötter. Nej, jag ser hellre fram emot PS4 och eventuellt framtida inköp av WiiU.

Medlem
Skrivet av Alchem:

-24 hour DRM.
-1 hour DRM if you bring your game to a friends house.
-Mandatory Kinect.
-No renting, no loaning. No private sales (unless selling to someone who has been on your friends list for 30 days)
-Broadband Internet connection required.
-Trade-ins are up to the publisher and only at “participating” retailers.
+You can give a game to a friend only if they have been on your friends list for 30 days, and then only ONCE.
+Up to 10 family members can play your games from any console at any time? You & one other at a time.

är det som gäller, spelar sony sina kort rätt kan de lägga beslag på hela consolmarkanden efter detta but just in case i'll hang on to my ps2 o ps3

Med tanke på deras tystnad har de likadana galenskaper på gång. Annars hade de nog ganska tidigt gått ut med "Sånt skit sysslar inte vi med!"

Skrivet av Zyndrome:

Tyckte de sköt sig själva i foten vid presentationen av Xbox One, av vad som kom fram, men nu har de snarare igång en kulspruta mot sina fötter. Nej, jag ser hellre fram emot PS4 och eventuellt framtida inköp av WiiU.

Du ska inte vara så säker på att Sony inte gör samma sak.

Skrivet av Gameboy:

Microsoft är ju blåsta i huvet aldrig att jag ställer upp på det här. Jag ska väll för bövelen kunna välja själv när jag vill spela mina spel på en konsol jag lagt tusenlappar på oavsett om jag tar med den på sjön, är i Norrland i husvagn eller får internet problem från min leverantör eller i min lägenhet. Dom verkar ju köra någon bigbrother kontroll grej, snart installerar jag Linux på PCn och för min del blev det avgjort till 100%, PS4 för min del.

Se ovan.


signatur

I drank what?

Medlem

Microsoft är ju blåsta i huvet aldrig att jag ställer upp på det här. Jag ska väll för bövelen kunna välja själv när jag vill spela mina spel på en konsol jag lagt tusenlappar på oavsett om jag tar med den på sjön, är i Norrland i husvagn eller får internet problem från min leverantör eller i min lägenhet. Dom verkar ju köra någon bigbrother kontroll grej, snart installerar jag Linux på PCn och för min del blev det avgjort till 100%, PS4 för min del.

Medlem
Skrivet av Lofvenhaft:

öhm.. min fiberkabel gick av in i lägenheten och hade inget internet på en månad vid ett tillfälle. detta hade alltså inneburit att om jag hade haft en xbox one hade alla spel jag köpt till den slutat fungera och jag hade lagt ner ~2000kr i onödan.. är det vad detta innebär?

Dessutom, har en 360 idag. Spelar ju långt ifrån varje dag. Innebär det att jag måste starta One minst en gång om dagen, eller startar den sig själv?

Detta var det värsta jag hört om det stämmer.. jag hade ju faktiskt tänkt köpa en, men inte om det blir så...

Exakt samma sak hände mig för bara ett tag sen, och jag har inget annat sätt att komma in på nätet, patetiskt med att man måste vara uppkopplad

Medlem

Visst finns det smidiga lösningar så som wi-fi hotspot på telefonen och liknande för verifieringen, dock tycker jag inte man ska glömma att det är ju inget problem som måste finnas över huvudtaget.

Varför ska jag behöva lösa massa problem som MS skapar i och med den här hafsiga implementeringen av online checks?

De tänker rätt riktning med onlinefokus på konsolen men snubblar fram snarare än spatserar.

Medlem

Microsoft verkar sikta på något slags världsrekord i dåliga nyheter när det gäller Xbox One!?

Antalet positiva rubriker/artiklar/foruminlägg är ju minimalt jämfört med de negativa.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=cn_NoMjuFLc

haha Francis säger det bäst!

hans kinect är lite illa ute om man säger så!

Medlem

För mig blir det då inget köp. Jag lirar aldrig online, det är bara singleplayer spel, Assassin's Creed, GTA, diverse bilspel och dylikt. Jag har inte ens abonomang på min mobil, jag har kontantkort, som inte är laddat eftersom jag har gratis sms. Så om mitt nät går, så kan jag alltså inte spela mina SINGLEPLAYER spel överhuvudtaget.
Trevligt.

Medlem

Detta var droppen, det blir Sony för mig. Jag såg fram emot nya Xbox och hade inte ens en tanke på att köpa PS4.
Det enda som får mig att tveka lite är att de exklusiva titlarna samt handkontrollerna till Xbox är bättre.

Citat:

Eftersom spelen installeras i molnet kommer du också att kunna nå hela ditt spelbibliotek på vilken Xbox One du än loggar in på.

MÅSTE dom installeras i molnet så är det ju ännu dummare än verifieringen om man t.ex bor på landet med taskig 3g uppkoppling.

"Installing game wait 6-7 hours"...suck

Skrivet av Lofvenhaft:

Dessutom, har en 360 idag. Spelar ju långt ifrån varje dag. Innebär det att jag måste starta One minst en gång om dagen, eller startar den sig själv?

Nej, nej, nej använder du den inte räcker det ju med att den loggar in när du sätter på den igen, säg efter 2 veckor. Allt annat vore ju sjukt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag har verkligen ingen anledning överhuvudtaget att köpa en Xbone som det ser ut. Ingenting med den här maskinen är bättre än den jag redan har, och med den jag redan har finns det redan hundratals spel - som jag får spela när fan jag vill och ge bort till många jävla kompisar som helst.

Medlem

Måste säga att jag ändå gillar begagnatsystemet där du kan ge bort spel till folk på din vännerlista - något inga distributionssystem till PC i dagsläget har. (Du kan köpa spel till dina vänner på Steam, men bara ge bort dem om du inte själv installerar dem. Det låter som att det går att ge bort spel på sin Xbox One även om man spelat dem innan. Smidigt.)

Annars känns hela "alltid online"-systemet som alla använder sig av otroligt handikappande - mest för att det (Internet som helhet) inte är en så stabil infrastruktur (än), med många felpunkter i kedjan från tjänstservern till dig.

Vid absolut behov att använda sig av Internet (exempelvis då innehåll "måste" strömmas ner eller kommunikation "måste" vara en del av spelet/applikationen) är det väl en sak - men det implementeras i fler fall än inte idag som en direkt kontrollåtgärd endast. En otroligt tråkig utveckling.

Att rättfärdiga det genom piratkopiering är nästintill tragiskt - tyvärr är de få kronorna extra (hävdar starkt att det faktiskt är en tämligen liten reell skillnad - varje piratkopia är inte en förlorad försäljning) de får in kanske tillräckligt talande dock. Mammons makt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

kommer bli skoj att läsa kommentarerna när sony kommer med liknande nyheter om ps4

ser inget problem själv vid verifiera varje dag...

Medlem
Skrivet av Konung:

Detta var droppen, det blir Sony för mig. Jag såg fram emot nya Xbox och hade inte ens en tanke på att köpa PS4.
Det enda som får mig att tveka lite är att de exklusiva titlarna samt handkontrollerna till Xbox är bättre.

Tänk på att Sony antagligen har något liknande på sin PS4.

Det finns en anledning att EA tog bort sina online pass och dylikt

Det menas att med VÄLDIGT STOR sannolikthet att Sony har något liknande som Microsoft.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Lofvenhaft:

och dessutom, vad händer om MSFT blir hackade som sony blev så att Live-tjänsten ligger nere och man inte KAN logga in?

det har redan hänt. skillnaden var att microsoft höll tyst om det och mörkade, medan tusentals hade sina microsoft live-konton kapade. Tror mats nylund skrev nåt om att han råkat ut för att ha gjort inköp som han inte gjort.. http://www.fz.se/bloggar/mats_nylund/20120204/matzor-blir-hac...
Sony tog ner sin tjänst tills de hade löst problemen. Microsoft mörkade istället... jag vet ju vem jag har mest förtroende för...

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Jag gillar verkligen att man kan ge bort "begagnade" spel till vänner digitalt, men uppkopplingskravet är direkt konsumentfientligt. Må protesterna vara högljudda och aldrig tystna.

Protestera genom att inte köpa deras produkter. Det är det enda de förstår.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Då blir det inget köp för min del om inte någon smart själ kommer på ett sätt att gå runt detta. Vill kunna ta med min låda till sommarstugan och spela där när vädret inte tillåter annat, uppkoppling med mobil är inte aktuellt där då det inte finns mottagning... Tack för varningen Microsoft!

Medlem
Citat:

Offline gaming is not possible after these prescribed times until you re-establish a connection, but you can still watch live TV and enjoy Blu-ray and DVD movies.

Men vad frikostigt - man får fortfarande se på TV!

Medlem
Skrivet av Chrester:

Gud så jobbigt att verifiera sin box en gång per dygn. I värsta fall med mobilen.
Vad är problemet egentligen?
Skulle det inte funka just då så kan man väl för i hundan gå och pussa på sin flickvän eller bara vara allmänt social. Ta en promenad eller nåt.

Skitbra idé.. Köpa en Xbox så att du kan göra andra saker. Jag tror du missat poängen med att ha en spelkonsoll.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv

Ingen begagnat marknad, inget köp.

Medlem

hoppas skiten floppar som dreamcast gjorde.. otroligt korkat och naivt beslut vilka nötter....

Medlem

Detta är som gjort för DDoS attacker, kom ihåg att ni blivit varnade.

Medlem
Skrivet av Chrester:

Skulle det inte funka just då så kan man väl för i hundan gå och pussa på sin flickvän eller bara vara allmänt social. Ta en promenad eller nåt.

Om jag startar eget företag önskar jag att jag får kunder som dig


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Medlem
Skrivet av Lofvenhaft:

öhm.. min fiberkabel gick av in i lägenheten och hade inget internet på en månad vid ett tillfälle. detta hade alltså inneburit att om jag hade haft en xbox one hade alla spel jag köpt till den slutat fungera och jag hade lagt ner ~2000kr i onödan.. är det vad detta innebär?

Dessutom, har en 360 idag. Spelar ju långt ifrån varje dag. Innebär det att jag måste starta One minst en gång om dagen, eller startar den sig själv?

Detta var det värsta jag hört om det stämmer.. jag hade ju faktiskt tänkt köpa en, men inte om det blir så...

Oh noe..
Resonemanget håller ju inte när vi lever i ett I-land där bredband och datorer snarare är en regelbunden del av hushållen än en lyxvara som det var förr.

Om elen går i ditt hus blir vad.. 99% av dina vitvaror m.m oanvändbara och totalt värdelösa inklusive tv & dator. Skulle det vara värdelöst att skaffa kylskåp m.m också då ?

Medlem

Hejdå Xbox..

Medlem

Missuppfattar jag det nu, måste man verkligen starta konsolen varje dag? "Om mer än ett dygn passerat utan internetuppkoppling går det inte längre att starta spelen." För alltid eller? Låter helt idiotiskt. Jag använder oftast PC men ibland spelar jag på mina konsoler, betyder att mina spel skulle bli ospelbara?

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Lofvenhaft:

öhm.. min fiberkabel gick av in i lägenheten och hade inget internet på en månad vid ett tillfälle. detta hade alltså inneburit att om jag hade haft en xbox one hade alla spel jag köpt till den slutat fungera och jag hade lagt ner ~2000kr i onödan.. är det vad detta innebär?

Dessutom, har en 360 idag. Spelar ju långt ifrån varje dag. Innebär det att jag måste starta One minst en gång om dagen, eller startar den sig själv?

Detta var det värsta jag hört om det stämmer.. jag hade ju faktiskt tänkt köpa en, men inte om det blir så...

Oh noe..
Resonemanget håller ju inte när vi lever i ett I-land där bredband och datorer snarare är en regelbunden del av hushållen än en lyxvara som det var förr.

Om elen går i ditt hus blir vad.. 99% av dina vitvaror m.m oanvändbara och totalt värdelösa inklusive tv & dator. Skulle det vara värdelöst att skaffa kylskåp m.m också då ?

Vitvaror behöver ström för att fungera då de drivs av elektricitet.

En konsol behöver inte Internet för att kunna spela ett singelplayerspel.

Din liknelse haltar.

Medlem
Skrivet av Dryn:

Missuppfattar jag det nu, måste man verkligen starta konsolen varje dag? "Om mer än ett dygn passerat utan internetuppkoppling går det inte längre att starta spelen." För alltid eller? Låter helt idiotiskt. Jag använder oftast PC men ibland spelar jag på mina konsoler, betyder att mina spel skulle bli ospelbara?

Nej så långt har det inte gått...än.

Skriv svar