Slender: The Arrival
Varje gång vi stannar upp flåsar han oss i nacken. När vi springer fångar han oss. FZ recenserar det senaste Slender-spelet – och vi önskar nästan att vi låtit bli.
#blue-isle-studios, #slender-the-arrival
Kommer väl en slenderfilm snart kan jag tänka mig.
finns redan ett par Slender inspirerade filmer, här är ett exempel!
http://www.imdb.com/title/tt1658837/?ref_=fn_al_tt_1
"Stämningen dör halvvägs" och så får spelet 4/5? I ett spel där stämningen är allt! Hur tänkte du där?
Du kan ju ta och läsa texten istället för att bara scrolla ner till betyg och sammanfattning först
The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.
Du kan ju ta och läsa texten istället för att bara scrolla ner till betyg och sammanfattning först ;)[/quote]
Underhållande recension, känner igen det där med paranoian och sova med lampan tänd, jag var precis likadan efter att ha kollat på 24 segment i Marble Hornets.
Ta och kolla in den serien på youtube när (och OM) modet kommer tillbaka Gänget bakom den serien skrev manuset till Slender: The Arrival och har stort sett byggt das Slender Mythos, läskigt värre
Game long and prosper
Klarade spelet på 30 minuter nått. Hur fan kan den få en 4a? Dessutom säger ni att stämningen dog halvvägs vilket är typ 15 minuter..
Varför inte?
Det är bra 30 minuter imo.
Idag kan man få 10 gånger bättre spel som varar mycket längre för samma pris. Slender var ett horribelt spel. Denna recension visar hur oseriösa de är här på FZ
Lorem ipsum dolor sit amet
"Stämningen dör halvvägs" och så får spelet 4/5? I ett spel där stämningen är allt! Hur tänkte du där?
Du kan ju ta och läsa texten istället för att bara scrolla ner till betyg och sammanfattning först
JAg håller med painOplenty, hur kan du dela ut 4/5 när spelet uppenbarligen inte höll mer än halvvägs? Hur skall då spel som du ger 3/5 eller 2/5 se ut? Jo, jag läste hela artikeln. Du skriver inget som kan tolkas som att resten har något som överbryggar det som saknas.
I came here to ruin your day. God sent me.
"Stämningen dör halvvägs" och så får spelet 4/5? I ett spel där stämningen är allt! Hur tänkte du där?
Du kan ju ta och läsa texten istället för att bara scrolla ner till betyg och sammanfattning först
Man läser bara betyget sen move along
Klarade spelet på 30 minuter nått. Hur fan kan den få en 4a? Dessutom säger ni att stämningen dog halvvägs vilket är typ 15 minuter..
Varför inte?
Det är bra 30 minuter imo.
Idag kan man få 10 gånger bättre spel som varar mycket längre för samma pris. Slender var ett horribelt spel. Denna recension visar hur oseriösa de är här på FZ
Nej, denna recensionen visar hur oseriösa människor det finns som tar sig tiden att ge sig på recensenten. Detta är hans syn på spelet, inte din, och inte FZ Crew i helhet.
Du är ett dåligt troll.
Kommer väl en slenderfilm snart kan jag tänka mig.
Denna 10-minuters kortfilmen är rätt bra gjort. rekommenderar att se den om du missat den.
Klarade spelet på 30 minuter nått. Hur fan kan den få en 4a? Dessutom säger ni att stämningen dog halvvägs vilket är typ 15 minuter..
Varför inte?
Det är bra 30 minuter imo.
Idag kan man få 10 gånger bättre spel som varar mycket längre för samma pris. Slender var ett horribelt spel. Denna recension visar hur oseriösa de är här på FZ
Tyckte det var helt ok och det kostade typ inget.
Delar inte din åsikt tyvärr.
JAg håller med painOplenty, hur kan du dela ut 4/5 när spelet uppenbarligen inte höll mer än halvvägs? Hur skall då spel som du ger 3/5 eller 2/5 se ut? Jo, jag läste hela artikeln. Du skriver inget som kan tolkas som att resten har något som överbryggar det som saknas.
Jag tycker det är fånigt att haka upp sig på betyg. Egentligen borde man slopa det helt och hållet då folk stirrar sig blinda på dem. Betyget är helt upp till recensenten och dennes personliga intryck. Eftersom spel är kulturella upplevelser är det också något som folk vill ha ut olika saker av. Teknik, hållbarhet och pris är förstås något jag tänker på och det påverkar givetvis i slutändan även betyget. Men det jag främst utgår ifrån, som väger tyngst för mig, är känslorna som väcks inom mig när/efter jag spelar. Jag ser varje spel som unikt (om utvecklarna inte plagierat en specifik serie tydligt), och sätter betyg därefter. Dvs, visst kan jag jämföra spels innehåll med varandra. Men i slutändan är det titelns egna plus och minus jag utgår efter. Där dessa sätts utefter vad som är viktigast för vad jag vill uppleva inom den genren.
I skräckspel söker jag i princip en enda känsla: skräck. Återigen en högst individuell känsla som för min del inte påverkas av vad det kostar. Ibland kan även dålig kontroll och ouppdaterad grafik boosta för min rädsla. Vissa är rädda för clowner, andra för spindlar och jag för ovetskap, avsaknad av kontroll, myter. Man skulle kunna slå ihop alla skräckspel/filmer/böcker jag kikat närmre på det senaste decenniet och de skulle tillsammans inte komma i närheten av vad jag kände när jag spelade första delen av Slender. Ett spel som gör att jag knappt vågar gå in i ett mörkt rum är helt klart värt 4/5 för mig. Oavsett om stämningen inte är densamma spelet igenom eller om det bara varar en timme.
The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.
JAg håller med painOplenty, hur kan du dela ut 4/5 när spelet uppenbarligen inte höll mer än halvvägs? Hur skall då spel som du ger 3/5 eller 2/5 se ut? Jo, jag läste hela artikeln. Du skriver inget som kan tolkas som att resten har något som överbryggar det som saknas.
Jag tycker det är fånigt att haka upp sig på betyg. Egentligen borde man slopa det helt och hållet då folk stirrar sig blinda på dem. Betyget är helt upp till recensenten och dennes personliga intryck. Eftersom spel är kulturella upplevelser är det också något som folk vill ha ut olika saker av. Teknik, hållbarhet och pris är förstås något jag tänker på och det påverkar givetvis i slutändan även betyget. Men det jag främst utgår ifrån, som väger tyngst för mig, är känslorna som väcks inom mig när/efter jag spelar. Jag ser varje spel som unikt (om utvecklarna inte plagierat en specifik serie tydligt), och sätter betyg därefter. Dvs, visst kan jag jämföra spels innehåll med varandra. Men i slutändan är det titelns egna plus och minus jag utgår efter. Där dessa sätts utefter vad som är viktigast för vad jag vill uppleva inom den genren.
I skräckspel söker jag i princip en enda känsla: skräck. Återigen en högst individuell känsla som för min del inte påverkas av vad det kostar. Ibland kan även dålig kontroll och ouppdaterad grafik boosta för min rädsla. Vissa är rädda för clowner, andra för spindlar och jag för ovetskap, avsaknad av kontroll, myter. Man skulle kunna slå ihop alla skräckspel/filmer/böcker jag kikat närmre på det senaste decenniet och de skulle tillsammans inte komma i närheten av vad jag kände när jag spelade första delen av Slender. Ett spel som gör att jag knappt vågar gå in i ett mörkt rum är helt klart värt 4/5 för mig. Oavsett om stämningen inte är densamma spelet igenom eller om det bara varar en timme.
Så bara för jag inte håller med din betygssättning så har jag uppenbarligen inte läst texten? Nice...
JAg håller med painOplenty, hur kan du dela ut 4/5 när spelet uppenbarligen inte höll mer än halvvägs? Hur skall då spel som du ger 3/5 eller 2/5 se ut? Jo, jag läste hela artikeln. Du skriver inget som kan tolkas som att resten har något som överbryggar det som saknas.
Jag tycker det är fånigt att haka upp sig på betyg. Egentligen borde man slopa det helt och hållet då folk stirrar sig blinda på dem. Betyget är helt upp till recensenten och dennes personliga intryck. Eftersom spel är kulturella upplevelser är det också något som folk vill ha ut olika saker av. Teknik, hållbarhet och pris är förstås något jag tänker på och det påverkar givetvis i slutändan även betyget. Men det jag främst utgår ifrån, som väger tyngst för mig, är känslorna som väcks inom mig när/efter jag spelar. Jag ser varje spel som unikt (om utvecklarna inte plagierat en specifik serie tydligt), och sätter betyg därefter. Dvs, visst kan jag jämföra spels innehåll med varandra. Men i slutändan är det titelns egna plus och minus jag utgår efter. Där dessa sätts utefter vad som är viktigast för vad jag vill uppleva inom den genren.
I skräckspel söker jag i princip en enda känsla: skräck. Återigen en högst individuell känsla som för min del inte påverkas av vad det kostar. Ibland kan även dålig kontroll och ouppdaterad grafik boosta för min rädsla. Vissa är rädda för clowner, andra för spindlar och jag för ovetskap, avsaknad av kontroll, myter. Man skulle kunna slå ihop alla skräckspel/filmer/böcker jag kikat närmre på det senaste decenniet och de skulle tillsammans inte komma i närheten av vad jag kände när jag spelade första delen av Slender. Ett spel som gör att jag knappt vågar gå in i ett mörkt rum är helt klart värt 4/5 för mig. Oavsett om stämningen inte är densamma spelet igenom eller om det bara varar en timme.
Så bara för jag inte håller med din betygssättning så har jag uppenbarligen inte läst texten? Nice...
Mmm, la oxå märke till Alexs skitsnack! Sen borde den korta spellängden påpekats i recensionen. Jaja, whatever. Orkar inte bry mig längre. Jag drar till loading elr nåt.
Så bara för jag inte håller med din betygssättning så har jag uppenbarligen inte läst texten? Nice...
Mmm, la oxå märke till Alexs skitsnack! Sen borde den korta spellängden påpekats i recensionen. Jaja, whatever. Orkar inte bry mig längre. Jag drar till loading elr nåt.
Alltså, vad är problemet med negativiteten här? Låt mig ge ett exempel på hur man lämnar balanserad feedback som människor kan ta till sig istället för något som bara framstår som gnäll:
"Hej Kerstin! Tack för en trevlig recension! Några synpunkter jag har: Spelet är väldigt kort, och det tycker jag borde framgå så att de som köper spelet är medvetna om det. Jag kan även tycka att recensionen innehöll lite onödigt mycket spoilers. Annars bra och trevlig läsning!"
Det var väl inte så svårt, eller hur?
Betygsättning utav skräckspel. Är det inte för långt och jag nångång under spelets gång skiter på mig på riktigt så är det värt 5/5 även om andra halvan av spelet vore ett krambjörnarna äventyr.
Jag skulle sätta Journey som 4/5 på skräckspelsgalan, aldrig har jag varit så omotiverat rädd i ett spel i mitt vuxna liv som när min anonyme polare vart till mos i det frusna landskapet och jag panikartat glömmer allt som har med att gömma sig att göra. Likaså när Clementine hamnar i klistret och man sedan skriker med lillsyrran i soffan i panik utav att veta vem man ska rädda i butiken(the Walking Dead).
Dead Space är väl 3/5 som action-äventyr och 1/5 som skräckspel. Så, om det här spelet faktiskt väcker känslor så kan det mycket väl vara 4/5.
(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)
Så bara för jag inte håller med din betygssättning så har jag uppenbarligen inte läst texten? Nice...
Mmm, la oxå märke till Alexs skitsnack! Sen borde den korta spellängden påpekats i recensionen. Jaja, whatever. Orkar inte bry mig längre. Jag drar till loading elr nåt.
Alltså, vad är problemet med negativiteten här? Låt mig ge ett exempel på hur man lämnar balanserad feedback som människor kan ta till sig istället för något som bara framstår som gnäll:
"Hej Kerstin! Tack för en trevlig recension! Några synpunkter jag har: Spelet är väldigt kort, och det tycker jag borde framgå så att de som köper spelet är medvetna om det. Jag kan även tycka att recensionen innehöll lite onödigt mycket spoilers. Annars bra och trevlig läsning!"
Det var väl inte så svårt, eller hur?
Tackar för feedbacken!
Hmmm, jag vet inte vad jag ska tro om den här recensionen.
För mig är det vanliga Slender-momentet (att man letar papper och man ska undvika titta på honom) väldigt genomskinligt och dessutom trist i längden. I mean, "magin" från det måste nästan försvinna första gången man blir tagen.
Men vissa är ju så stormförtjusta i det och sen när Kerstin dissar det nya momentet... äsch fan, lika bra jag prövar spelet själv istället.