Vilken konsol ser du mest fram emot?

Medlem

INGEN! PC gaming master race unite!

Medlem

Så det ligger mellan att kunna glo TV eller Dela saker på Facebook?

Medlem

Ingen utav dem, tv spel dog i detta genration skifte istället så har vi nu fått nån sorts media pc i vardagsrumet, riktigt besviken så här långt på vad både sony och MS visat upp.
Dom här konsollerna är för alla gammla som barn, men de tycks ha glömt bort gamern.

Medlem

Min, PC, som är fetare än både xbox one o ps4 redan.... Suck, kunde dom inte impat med lite fetare specs. 8 kärnor? är det amd kärnor då? jaså, så då är det egentligen bara en quad core... 8 gig ram till systemminne? jag har 16 gig ram systemminne....

Ge mig nånting som är next-gen även ur PC standard, nehe, var det för mycket begärt? ZZZZ

Medlem
Skrivet av trasen:

Men den stora frågan kvarstår, tänker dom stödja mus och tangentbord?

PS3 stöder mus och tangentbord så jag ser ingen anledning till att PS4 inte skulle göra det.

Medlem
Skrivet av papaz1:

xboxone är ett säkert köp för alla i världen som tittar på NFL och vill prata i skype samtidigt.

Så jävla gött att kunna ringa upp en polare mitt under matchen, moona honom rakt in i kinetickameran, och säga "mitt fantasy lag gjorde just touchdown, det du!"

om man bor i usa....

Medlem

Blir lätt en Playstation 4

KoP
Medlem

Blir enbart Xbox One denna generation istället som med förra då man köpte båda. Finns inget hittills som lockar med PS4'an.
PS3'an fick samla lite väl mycket damm förra generationen.

Medlem
phi
Medlem

Scuf-kontrollen slår t.ex original 360-kontrollen med hästlängder.

Skrivet av vuze2143:

xbox. hatar ps kontrollen, på tok för liten

Köp en custom-kontroll?

Förstår inte riktigt varken problemet eller argumenten om varför man inte ska köpa en t.ex PS4 pga "osköna kontroller". Jag menar det är 2013, det finns custom-kontroller som slår originalkontrollerna (både till 360 och PS3) med hästlängder.

Nu vet jag inte hur det kommer funka med gamla USB-kontroller till nya Xbox One och PS4 men det lär ju inte dröja särskilt länge innan det kommer custom-kontroller.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av trasen:

Men den stora frågan kvarstår, tänker dom stödja mus och tangentbord?

PS3 stöder mus och tangentbord så jag ser ingen anledning till att PS4 inte skulle göra det.

Va ska du ha en mus och tangent bord till?
Det är en konsoll inte ett ordbehandlings program.
Menar du seriöst att du vill sitta i soffan med tangentbord och mus?
Du e rolig!

Medlem

Det blir nog en Wii U och en PS4 för min del. Microsoft måste imponera rejält på E3 för att jag ska bli intresserad igen efter gårdagens konferens.

Skrivet av Typhor:

Tror ju att PS4 kommer ha bäst exclusives och mycket möjligt bäst prestanda. Dock så faller den bort då deras handkontrroll är helt obrukbar :/

Nu är det ju dock så att det är en ny kontroll till PS4, och den vet ingen hur den känns...

Medlem

Väldigt nyfiken på vad Azure kommer att tillföra Xbox One.
Låter som det kan bli bra iaf

http://www.wired.com/gadgetlab/2013/05/xbox-one

Herr rygg

Jag ser mig själv inte som en hardcore gamer utan lite mer lagom. Jag brukar inte hänga upp mig så mycket på spec varje konsol har utan mer på spel och "känsla". Jag har följt båda presentationerna av PS4 och XBOX One och jag känner spontant att det blir en PS4 för mig.


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Inaktiv

Jag spelar i första hand på PC, i andra hand på ps3 och vita. Köper jag en ny konsol så blir det garanterat PS4 men troligen går pengarna till att uppgradera datorn.

Medlem

Jag har redan en digitalbox och behöver inte en till. PS4 it is.

Inaktiv

Värdelös poll, som att välja mellan konsolpest och konsolkolera. Var är alternativet för "Ingen av dem"?

Medlem

Vi ska komma ihåg att PC-spelande är ovanligt vanligt i Sverige, det är inte förrän det senaste året egentligen som PC som spelplattform blivit ett seriöst alternativ i USA. Jag tror att likheten mellan Ps4, Xbox One och PC kommer bita Sony och Microsoft i skinkorna lite - här har Nintendo en fördel som gjort något helt annat med hårdvaran. Jag menar, PC kommer ALLTID överglänsa konsoler rent tekniskt.

Paradoxalt nog är detta även Nintendos problem då det verkar vara svårare att utveckla till Wii U-arkitekturen än till Ps4 och Xbox One.

Den med bäst spel vinner, men jag tror samtidigt att en av plattformarna PC, Ps4 och Xbox One kommer ta stryk av att folk inte köper samma spel till tre olika hårdvaror. Så frågan är vilken konsol som kommer få de bästa versionerna (Xbox One tror jag) och flest exklusiviteter (Wii U och Ps4 tror jag där).

Medlem

Båda verkar lika tråkiga.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

För er som hoppas på TV funktionaliteten i Sverige så är detta enbart USA än så länge, den kanske hittar hit men hoppas inte för mycket, de flesta tv satsningar som konsolerna redan har i USA finns inte här.

För min del så handlar allt om spelen, och Xbox One visade inte något av detta, vist det finns E3 men jag vågar inte hoppa för mycket för det, För stunden blir det nog en PS4 och skppar Xbox One helt och hållet men vi får se.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

För er som hoppas på TV funktionaliteten i Sverige så är detta enbart USA än så länge, den kanske hittar hit men hoppas inte för mycket, de flesta tv satsningar som konsolerna redan har i USA finns inte här.

För min del så handlar allt om spelen, och Xbox One visade inte något av detta, vist det finns E3 men jag vågar inte hoppa för mycket för det, För stunden blir det nog en PS4 och skppar Xbox One helt och hållet men vi får se.

Vågar inte hoppas på E3? Nu säger jag inte att det kommer bli bra men Microsoft har ju gått ut med det tidigare att det är då man kommer fokusera på spelen.

Medlem

E3 blir en spelshowdown utan dess like.

Wii U: Smash Bros, 3D-Mario, Mario Kart, Zelda, Bayonetta 2, Wonderful 101
Ps4: Deep Down, Final Fantasy Versus XIII (jodå, kom igen nu bara), Gran Turismo, God of War
Xbox One: Forza, Halo, CoD, FIFA, Rares nya spel

Vågar man hoppas på en betrayalton också så vore ju scenariet komplett1

Medlem

Jag ser fram emot att byta ut min gamla PC mot en biffigare historia, och jag ser fram emot att Wii U ska få lite spel nån jävla gång. Xbox1 & Ps4 = inget jag tänker köpa.

Medlem

OUYA tar över skall ni se

Medlem
Skrivet av FasterSixth:

Ser lätt fram emot Xbox One mer än PS4. Xbox One var ju klart bättre på allt. Bara funktionen att flippa mellan spel, film, musik, tv snabbare än min tv kan byta kanaler är ju anmärkningsvärt. Att man sedan kan styra konsolen med röst och med gester är ju ännu coolare. Det enda sony visade upp var en konsol med bättre prestanda än den de redan har på marknaden och en lite mer xbox inspirerad kontroll. Medans Microsoft visade upp en all in one box. Hur coolt som helst. Och klart 5/5.
Tror de flesta som inte sett pressvisningen läser vad som står online, Och det gjorde jag med först, men när jag sett vad konsolen verkligen kan göra och inte bara läst det rent ut sagt usla artiklarna så förstår jag klart och tydligt att xbox one kommer gå hem hos fler hushåll.

Att kunna flippa mellan spel och tv direkt i xboxen kommer endast till US vid launch...

Nej, den som inte är fanboy ser att ps4 är mycket bättre än xbox one på spel, vilket borde vara huvudanledningen till att man ens köper en konsol.

Skrivet av boota:
Skrivet av papaz1:

xboxone är ett säkert köp för alla i världen som tittar på NFL och vill prata i skype samtidigt.

Så jävla gött att kunna ringa upp en polare mitt under matchen, moona honom rakt in i kinetickameran, och säga "mitt fantasy lag gjorde just touchdown, det du!"

om man bor i usa....

Att ringa genom skype kommer gå även här i Sverige, det är endast att kunna flippa mellan spel och tv och att kunna byta kanal genom xboxen som endast kommer till USA, till att börja med.

Medlem

Först hand PC uppgradering, i mitt fall nytt moderkort/cpu och nytt chassi bla. 670't hoppas jag håller ett tag till på höga settings.

I andra hand tycker jag det är trevligt med en konsol om det finns exklusiva titlar som tilltalar mig. När det kommer till Sony så är det främst Naugty Dog och Quantic Dreams spel. Jag tycker Sony har varit bättre där, bra fokus på egna spel som inte är multiplattform.
Microsoft har bara Remedy's spel som jag tycker om väldigt mycket, visar de upp fler liknande spel med fokus på spännande story så kan jag bli mer lockad att skaffa en Xbox One.
Så det är fortfarande minst 2-1 Sony för min del, men vi får se vid E3.
Hela TV grejen tilltalar mig inte det minsta, då jag inte ens har en TV för tillfället.

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av FasterSixth:

Ser lätt fram emot Xbox One mer än PS4. Xbox One var ju klart bättre på allt. Bara funktionen att flippa mellan spel, film, musik, tv snabbare än min tv kan byta kanaler är ju anmärkningsvärt. Att man sedan kan styra konsolen med röst och med gester är ju ännu coolare. Det enda sony visade upp var en konsol med bättre prestanda än den de redan har på marknaden och en lite mer xbox inspirerad kontroll. Medans Microsoft visade upp en all in one box. Hur coolt som helst. Och klart 5/5.
Tror de flesta som inte sett pressvisningen läser vad som står online, Och det gjorde jag med först, men när jag sett vad konsolen verkligen kan göra och inte bara läst det rent ut sagt usla artiklarna så förstår jag klart och tydligt att xbox one kommer gå hem hos fler hushåll.

Att kunna flippa mellan spel och tv direkt i xboxen kommer endast till US vid launch...

Nej, den som inte är fanboy ser att ps4 är mycket bättre än xbox one på spel, vilket borde vara huvudanledningen till att man ens köper en konsol.

Skrivet av boota:
Skrivet av papaz1:

xboxone är ett säkert köp för alla i världen som tittar på NFL och vill prata i skype samtidigt.

Så jävla gött att kunna ringa upp en polare mitt under matchen, moona honom rakt in i kinetickameran, och säga "mitt fantasy lag gjorde just touchdown, det du!"

om man bor i usa....

Att ringa genom skype kommer gå även här i Sverige, det är endast att kunna flippa mellan spel och tv och att kunna byta kanal genom xboxen som endast kommer till USA, till att börja med.

Vad får dig att säga att ps4 är mycket bättre på spel? Jag har inte hängt med direkt på någon sida.
Vad har vi fått se från Sony som är så bra? Vad har du fått se från Microsoft som gör att Ps4 är så överlägsen?

För spel har ju inte Microsoft visat upp än, då de väljer att spara det till E3.

Medlem
Skrivet av Exim:

Jag ser mer fram emot 700 serien från nvidia ...

PC finns väl inte längre!?!?!?!
PS4 e för 90-talare och xbox är till för de som vågade ta steget ifrån playstation när microsoft visade musklerna...

Inaktiv

Vars är röstalternativet.

Inget -Jag uppgraderar min PC istället!

Medlem

Det sköna är att man vet att Microsoft finns i bakgrunden så de kommer köpa upp alla spel som kommer exklusivt till xbox! Därför jag väljer Xboxone utan tvekan!
Ps3 Kontra xbox 360 på nätet är ju ett stort skämt!

Skriv svar