Xbox-avtäckningen: "Ett slag i ansiktet på Sony"

Medlem
Skrivet av Mr Szyslak:

Specs hit och dit, för mig blir det iallafall en PS4. Känns som Sony har filosofin att behandla sina plus-medlemmar som kunder, till skillnad från Microsoft, som verkar se sina medlemmar som vandrande penningsäckar..

Just det, Sony ger ut konsoler för välgörenhet. De är så snälla!

Medlem

Ja vi lär väl se imorrn om de stämmer eller inte! Men ser onekligen lovande ut

Medlem

Jag förstår inte hur XBoxfantaster kan acceptera att behöva betala för ett Guldabbonemang bara för att kunna använda IE på sin XBox? Youtubeappen kostar, allting kostar. Så, först betalar du för konsollen, sedan dina spel och sedan vill de dessutom ha betalt för sidotjänsterna? Helt horribelt. Jag skyller inte på MS, de får göra vad de vill, men att folk ACCEPTERAR DET? Helt otroligt.

Dessutom, alla dessa nya features kommer att bli gamla om ett halvår. DX11, som varit omöjlig att implementera på den förra generationen kommer att köras om av DX11.5 eller DX12. Så då kommer skiten att börja om. Spel blir kastrerade på grund av konsollernas begränsningar och alla får lida. Jag fattar att alla konsollare jublar nu när de äntligen kan spela spel som vi gör på PC men det är bara en tidsfråga innan dessa "nya" maskiner är obsoleta igen. Och med tanke på hur fort det går för framförallt NVidia att utveckla ny teknik är det snarare istället för senare detta kommer att inträffa.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Äntligen ett steg längre för teknologin! Blir nog ett köp när det släpps iaf

Medlem
Skrivet av adamtore:

Grafikprocessor och GPU är ju samma sak. Innebär det 12GB VRAM?

Jo det är väl det dom menar med "Hela tolv gigabyte high-speed RAM ska klämmas in, tidigare har det sagts vara åtta." för dom kan väl inte ha ytterligare 12GB high speed RAM utöver GPU RAMen?

Medlem
Skrivet av Cane:

Ska bli kul att se vad alla dessa monstermaskiner kommer att kosta. Känns som att vi kommer tycka förra generationens pris vid release är en spottstyver emot vad dessa maskiner kommer ligga på vid release

Mellan 4500 och 5000 SEK är min gissning. Så, 4999 SEK?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jag tror garanterat på att Microsoft vet vad dom gör med xbox, känns som det bara är haters eller fanlovers till Sony som försöker manipulera andra att att också hata microsoft.

Finns endast en grej som är lockande med PS4 och det är en automatiska inspelningsfunktionen, men jag tvekar inte att nya Xbox kommer ha en liknande funktion.

I want xbox now!

Skägg.
10 Chambers

Det ska såklart vara en åttakärning CPU.


signatur
Medlem
Skrivet av azynkron:

Jag förstår inte hur XBoxfantaster kan acceptera att behöva betala för ett Guldabbonemang bara för att kunna använda IE på sin XBox? Youtubeappen kostar, allting kostar. Så, först betalar du för konsollen, sedan dina spel och sedan vill de dessutom ha betalt för sidotjänsterna? Helt horribelt. Jag skyller inte på MS, de får göra vad de vill, men att folk ACCEPTERAR DET? Helt otroligt.

Dessutom, alla dessa nya features kommer att bli gamla om ett halvår. DX11, som varit omöjlig att implementera på den förra generationen kommer att köras om av DX11.5 eller DX12. Så då kommer skiten att börja om. Spel blir kastrerade på grund av konsollernas begränsningar och alla får lida. Jag fattar att alla konsollare jublar nu när de äntligen kan spela spel som vi gör på PC men det är bara en tidsfråga innan dessa "nya" maskiner är obsoleta igen. Och med tanke på hur fort det går för framförallt NVidia att utveckla ny teknik är det snarare istället för senare detta kommer att inträffa.

Det är väl nästan exakt samma sak med bilar och bensin
wow och speltid
Diskmaskin och tvättmedel

Om du förstår vad jag menar
Xbox och livetid

Jag har inget emot att betala när det handlar om 30 spänn i månaden. Själv har jag haft gratis livetid sedan september 2012.

Medlem

Vid släppet får jag de fakta jag vill ha så min åsikt kommer då.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

Mm för speciallösningar och specialbyggda kretsar fungerar jävligt bra har Sony visat i PS3:an...

Medlem

Jag hoppas att alla klarar krisen nintendo Ms sony mm + att fler kastar in pengar å tror på spel marknaden & att fler köper spel! Hoppas och vill tro att det kommer att gå bra för Ms/Xbox även fast jag inte tror att jag kommer köpa den så ser jag det inte som ett hot mot någon annan spel konsol/pc. Ju fler sätt att spela på desto bättre det enda som stoppar mej att köpa den nya Xboxen är bara för lite tid.

Inaktiv
Skrivet av Mr Szyslak:

Specs hit och dit, för mig blir det iallafall en PS4. Känns som Sony har filosofin att behandla sina plus-medlemmar som kunder, till skillnad från Microsoft, som verkar se sina medlemmar som vandrande penningsäckar..

Nej nej nej, det är Nintendo som ser sina kunder som vandrande penningsäckar

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av azynkron:

Jag förstår inte hur XBoxfantaster kan acceptera att behöva betala för ett Guldabbonemang bara för att kunna använda IE på sin XBox? Youtubeappen kostar, allting kostar. Så, först betalar du för konsollen, sedan dina spel och sedan vill de dessutom ha betalt för sidotjänsterna? Helt horribelt. Jag skyller inte på MS, de får göra vad de vill, men att folk ACCEPTERAR DET? Helt otroligt.

Dessutom, alla dessa nya features kommer att bli gamla om ett halvår. DX11, som varit omöjlig att implementera på den förra generationen kommer att köras om av DX11.5 eller DX12. Så då kommer skiten att börja om. Spel blir kastrerade på grund av konsollernas begränsningar och alla får lida. Jag fattar att alla konsollare jublar nu när de äntligen kan spela spel som vi gör på PC men det är bara en tidsfråga innan dessa "nya" maskiner är obsoleta igen. Och med tanke på hur fort det går för framförallt NVidia att utveckla ny teknik är det snarare istället för senare detta kommer att inträffa.

Det är väl nästan exakt samma sak med bilar och bensin
wow och speltid
Diskmaskin och tvättmedel

Om du förstår vad jag menar
Xbox och livetid

Jag har inget emot att betala när det handlar om 30 spänn i månaden. Själv har jag haft gratis livetid sedan september 2012.

Förjävlig jämförelse kommande från en förvirrad fanboy. Du betalar redan för din ISP och alla spel på dator ( samt PS3) förutom MMO kräver ingen extra kostnad för att du ska kunna spela online.

Varför ska du då betala extra för Xbox live? Något som du får gratis på alla andra platformar? Och sen betalar du gladeligen för det bara är 30kr i månaden?

Medlem
Skrivet av Mr Szyslak:

Specs hit och dit, för mig blir det iallafall en PS4. Känns som Sony har filosofin att behandla sina plus-medlemmar som kunder, till skillnad från Microsoft, som verkar se sina medlemmar som vandrande penningsäckar..

Vet inte vad du syftar på men MS har den bättre supporten, kanske den bästa. Sony erkänner sällan sina brister och ger ytterst dålig garanti och support.

Flera gånger har MS sent mig minneskort eller nya headsetts och handkontroll på grund av kompensation för reprations väntan eller slitage skador som har blivit utbytta mot nytt. fick min garanti förlängd 2 år.
Kan säga att jag aldrig fått så bra support eller service tidigare från nått företag som från MS.

Medlem
Skrivet av musse1:

Det trista är att jag faktiskt inte ens är intresserad om de tar en månadsavgift för att jag ska kunna spela multiplayer. De får gärna ta extra betalt för sitt innehåll och allt vad det innebär. Men om jag ska in i ett spel och lira MP så vill jag inte betala extra för det. Den konsol som har gratis MP (Playstation i dagsläget) blir den konsol som står under min TV.

Jag har alltid tyckt att det är en felaktig kostnad att ta ut. Folk gillar inte att betala prenumeration och känna sig låsta vid att vara tvungna att nyttja för att det ska vara värt det. Det speler mindre roll att summan är låg, det är principen. Det känns irriterande att ha tickande kostnader under perioder när man inte använder dom. Man kanske åker bort eller har en period av mycker jobb eller tillfällgt tröttnat på spelande.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

"Hela tolv gigabyte high-speed RAM ska klämmas in, tidigare har det sagts vara åtta." Standard idag men bra där


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

"IBM kommer under morgondagen berätta mer om grafikprocessorns kapacitet. Det sägs att den är 4.9 teraflops stor."

Det här låter ju troligt...

Medlem
Skrivet av Mr Szyslak:

Specs hit och dit, för mig blir det iallafall en PS4. Känns som Sony har filosofin att behandla sina plus-medlemmar som kunder, till skillnad från Microsoft, som verkar se sina medlemmar som vandrande penningsäckar..

Menar du som när PS3 kom ut över ett kvartal senare i Europa och hade betydligt högre prislapp än i resten av världen?

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av azynkron:

Jag förstår inte hur XBoxfantaster kan acceptera att behöva betala för ett Guldabbonemang bara för att kunna använda IE på sin XBox? Youtubeappen kostar, allting kostar. Så, först betalar du för konsollen, sedan dina spel och sedan vill de dessutom ha betalt för sidotjänsterna? Helt horribelt. Jag skyller inte på MS, de får göra vad de vill, men att folk ACCEPTERAR DET? Helt otroligt.

Dessutom, alla dessa nya features kommer att bli gamla om ett halvår. DX11, som varit omöjlig att implementera på den förra generationen kommer att köras om av DX11.5 eller DX12. Så då kommer skiten att börja om. Spel blir kastrerade på grund av konsollernas begränsningar och alla får lida. Jag fattar att alla konsollare jublar nu när de äntligen kan spela spel som vi gör på PC men det är bara en tidsfråga innan dessa "nya" maskiner är obsoleta igen. Och med tanke på hur fort det går för framförallt NVidia att utveckla ny teknik är det snarare istället för senare detta kommer att inträffa.

Det är väl nästan exakt samma sak med bilar och bensin
wow och speltid
Diskmaskin och tvättmedel

Om du förstår vad jag menar
Xbox och livetid

Jag har inget emot att betala när det handlar om 30 spänn i månaden. Själv har jag haft gratis livetid sedan september 2012.

Som sagt, otroligt att MS har lyckats sälja in detta så väl. Känns lite som hjärntvättningen hos Apples kundbas.

Igen, det är inte ok att du först skall betala för boxen, sedan för ditt Internet, sedan för ditt spel och till sist dessutom för att kunda använda din produkt online. Tur för MS att du gillar deras koncept men jag vägrar att betala för det. Det är mjölkning på oresonligt hög nivå.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Rykten går ju alltid, men hur mycke skulle dedär kosta igentligen?


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem
Skrivet av musse1:

Det trista är att jag faktiskt inte ens är intresserad om de tar en månadsavgift för att jag ska kunna spela multiplayer. De får gärna ta extra betalt för sitt innehåll och allt vad det innebär. Men om jag ska in i ett spel och lira MP så vill jag inte betala extra för det. Den konsol som har gratis MP (Playstation i dagsläget) blir den konsol som står under min TV.

Du glömde Wii U...

Medlem
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det ska såklart vara en åttakärning CPU.

När vi ändå är inne på denna avdelningen:

Teraflops handlar om hastighet, inte storlek.
Så, det skulle stå 4.9 Teraflops snabb.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv
Skrivet av Mr Szyslak:

Specs hit och dit, för mig blir det iallafall en PS4. Känns som Sony har filosofin att behandla sina plus-medlemmar som kunder, till skillnad från Microsoft, som verkar se sina medlemmar som vandrande penningsäckar..

Jag vill tumma ner dig. Om detta visar sig stämma så kan PS4 åka tillbaka till Asien (nä, det är bra med alternativ). Alla företag ser sina kunder som pengasäckar, sluta vara så naiv och skönmåla vissa företag.

Jag ser väldigt mycket fram emot imorgon. Ett steg närmre att lämna den här trötta gamla generation bakom sig.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Mr Szyslak:

Specs hit och dit, för mig blir det iallafall en PS4. Känns som Sony har filosofin att behandla sina plus-medlemmar som kunder, till skillnad från Microsoft, som verkar se sina medlemmar som vandrande penningsäckar..

Jag vill tumma ner dig. Om detta visar sig stämma så kan PS4 åka tillbaka till Asien (nä, det är bra med alternativ). Alla företag ser sina kunder som pengasäckar, sluta vara så naiv och skönmåla vissa företag.

Jag ser väldigt mycket fram emot imorgon. Ett steg närmre att lämna den här trötta gamla generation bakom sig.

Men vad kommer vi uppleva med nästa? Samma gamla FPS- och sportspel som tidigare tror jag. När man vant sig vid den nya grafiken (och det gör man snabbt) så är frågan vilka nya upplevelser den nya tekniken kan erbjuda.

Medlem

Aldrig att det blir en Xbox igen. Microsoft har gått ner sig ordentligt de senaste åren och jag litar inte på dom för 5 öre.

Inaktiv
Skrivet av Mr Szyslak:

Specs hit och dit, för mig blir det iallafall en PS4. Känns som Sony har filosofin att behandla sina plus-medlemmar som kunder, till skillnad från Microsoft, som verkar se sina medlemmar som vandrande penningsäckar..

Ja Sony om några är ju kända för att ta hand om sina kunder! Dom är också duktiga på att hantera sina kunders information samt att hålla sina tjänster online. Dom kanske kollar på EA för att försöka bli än bättre?

Medlem

Min personliga gissning är att Nextbox vinner denna kommande generation. Microsoft är ett amerikanskt företag och spelmarknaden (förutom den japanska) blir alltmer amerikaniserad och Hollywood-influerad. Spelbranschen är helt enkelt på väg att bli som filmbranschen som är helt dominerad av amerikanska bolag.

Microsoft och Apple kommer trampa på Nintendo och Sony, för MS och Apple har helt andra företagskulturer och vet vad väst vill ha.

Medlem

Hmm så nya xboxen ska vara snabbare än ett titan kort, låter ju smått troligt men visst är det nice om det är sant

Skriv svar