Fortsatta problem för Simcity

Medlem
Skrivet av Segas:

...lire nyfiken på spelet var jag ändå, kollade EA Origin - 599kr för en standard release på ett till synes fullständigt trasigt spel.

Bra där...

Jag köpte mitt för 370 kr, rätt värt det tkr jag, visst där är buggar i spelet men jag har tyckt det är underhållande ändå.

Medlem

Hade "agenterna" haft lite mer logik bakom sig så hade spelet kunnat bli riktigt riktigt skoj.

...Men så är inte fallet. Av dom ~400 timmar jag lagt spenderat i spelet har en bra bit över hälften gått åt till att inte göra något annat än sitta barnvakt åt en befolkning bestående av femåringar.

"Whaaa, hittar ingen butik!" NÄHE det finns en tvärs över gatan som håller på att gå i konkurs för att ingen handlar där??!
"Crime has the upper hand!" 1 brott/arrestering per dag, i en befolkning på 650K? Woah woah woah, kris!
"People are complaining to high rent!" Jahapp, inget jag kan göra något åt så varför i f*n får jag en notifikation om det?!
Kan göra listan avsevärt mycket längre men den tiden kan jag inte lägga ner på en forumpost. Lurker som man är.

Alla buggar/glassbox-idiotin åsidosatt och man väl lyckats få till en "stad" (efter åtskilda timmars barnvaktande) och byggt sig ett great work.... Nej wtf! Ok, bygger man t.e.x solfarmen så börjar den brinna lite då och då... Och då får man ingen elektricitet.. Och då funkar inte vattenverken.. Och då funkar inte brandbilarna. Så hur FAN ska jag släcka elden i tid utan att bygga ett kärnkraftverk för att få igång strömmen?! ARGH vafan håller dom på med? Shit, min syn på spelet har förändrats under tiden jag skriver denna post och ser vad fan jag skriver.

Simcity är skräp. Än så länge och mest troligen ett bra tag framöver. GAH!

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Hade "agenterna" haft lite mer logik bakom sig så hade spelet kunnat bli riktigt riktigt skoj.

...Men så är inte fallet. Av dom ~400 timmar jag lagt spenderat i spelet har en bra bit över hälften gått åt till att inte göra något annat än sitta barnvakt åt en befolkning bestående av femåringar.

"Whaaa, hittar ingen butik!" NÄHE det finns en tvärs över gatan som håller på att gå i konkurs för att ingen handlar där??!
"Crime has the upper hand!" 1 brott/arrestering per dag, i en befolkning på 650K? Woah woah woah, kris!
"People are complaining to high rent!" Jahapp, inget jag kan göra något åt så varför i f*n får jag en notifikation om det?!
Kan göra listan avsevärt mycket längre men den tiden kan jag inte lägga ner på en forumpost. Lurker som man är.

Alla buggar/glassbox-idiotin åsidosatt och man väl lyckats få till en "stad" (efter åtskilda timmars barnvaktande) och byggt sig ett great work.... Nej wtf! Ok, bygger man t.e.x solfarmen så börjar den brinna lite då och då... Och då får man ingen elektricitet.. Och då funkar inte vattenverken.. Och då funkar inte brandbilarna. Så hur FAN ska jag släcka elden i tid utan att bygga ett kärnkraftverk för att få igång strömmen?! ARGH vafan håller dom på med? Shit, min syn på spelet har förändrats under tiden jag skriver denna post och ser vad fan jag skriver.

Simcity är skräp. Än så länge och mest troligen ett bra tag framöver. GAH!

Det låter som att du hatat varje sekund av det men ändå spelat 400 timmar

Medlem

Hur kan man ens godkänna en patch som fixar lika många problem som den skapar? Idiotiskt.

Medlem
Skrivet av naess91:

Säg ett spel som inte har buggar i början av en release ?

De flesta spelen har inte så här stora problem när de släpps. Jag vet inte heller om jag skulle vilja säga att det är början längre eftersom det är typ två månader sedan det släpptes.

Hur som helst är det väl bra att de försöker fixa till spelet för de som vill spela.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Moderator | Testpilot

Spelet är fortfarande roligt även om det kanske inte alltid funkar som man vill.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av naess91:

Säg ett spel som inte har buggar i början av en release ?

Buggar vid release är sin sak, det tycker jag är godkänt. Att ett spel är fullkomligt ospelbart vid release där emot är inte godkänt.

Att ett spel fortfarande är ospelbart efter flertal månader och patchar... Just no.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av naess91:

Säg ett spel som inte har buggar i början av en release ?

Buggar vid release är sin sak, det tycker jag är godkänt. Att ett spel är fullkomligt ospelbart vid release där emot är inte godkänt.

Att ett spel fortfarande är ospelbart efter flertal månader och patchar... Just no.

jo för spelet är fortfarande "ospelbart". Går inte att spela överhuvudtaget. Nothing works!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av ShciZo:
Skrivet av Idono:

Vart är alla fanboysen som har i uppdrag att skydda EA med sitt liv? Har dom äntligen lärt sig att alla spel som EA utvecklar är halvdana bugg infekterat skit spel?

Förutom då att det inte är EA som utvecklat Simcity utan Maxis. Vad tror ärligt talat att maxis fuckat upp Simcity alldels själva utan hjälp av EA.

Här läs.

http://en.wikipedia.org/wiki/Maxis

Maxis ägs av EA. Lönerna kommer från EA. När EA säger hoppa så hoppar Maxis.

Ifall du har missat det dom senaste åren så har kvaliteten på alla spel som gjorts av EA ägda utvecklare varit näst intill identiskt. Därav den breda EA generaliseringen även om det är gjort av Maxis.

Skrivet av Luciphear:
Skrivet av naess91:

Säg ett spel som inte har buggar i början av en release ?

Buggar vid release är sin sak, det tycker jag är godkänt. Att ett spel är fullkomligt ospelbart vid release där emot är inte godkänt.

Att ett spel fortfarande är ospelbart efter flertal månader och patchar... Just no.

Små buggar är acceptabla. Typ i stil av Bioshock Infinite, Portal 2, Blackops 2 osv. är helt acceptabelt. Men något i stil av BF3, Medal of Honor, Sim City etc. är att helt och hållet förbi se sina kunder.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

När vågar man inhandla detta spel ? :S

Inaktiv
Skrivet av vuze2143:

När vågar man inhandla detta spel ? :S

Vad sägs om nu? Köp inte all anti-hysteri på nätet. Spelet är roligt, och en av anledningarna till varför du inte ser så många som säger emot här är kanske för att de sitter och spelar spelet nu när det blivit patchat

De som kallar det ospelbart har troligtvis inte ens spelat det.

Härligt att de patchar!

Medlem

!!!!!!STEAM REA PÅ SIM CITY 4!!!!! GÅ-OCH-KÖP

Stöd utvecklingen bakåt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

När vågar man inhandla detta spel ? :S

Nu!
-om du köper EA och Maxis always online -vision
-inte störs av att vara begränsad till 2x2 km
-om du tycker en motorvägs infart per stad räcker
-inte vill kunna bygga tunnelbana
-om du känner för att låta EA's servarpark avgöra din speltid
och vad som händer med dina saves

Skrivet av anon_116070:
Skrivet av vuze2143:

När vågar man inhandla detta spel ? :S

Vad sägs om nu? Köp inte all anti-hysteri på nätet. Spelet är roligt, och en av anledningarna till varför du inte ser så många som säger emot här är kanske för att de sitter och spelar spelet nu när det blivit patchat

De som kallar det ospelbart har troligtvis inte ens spelat det.

Härligt att de patchar!

om sim city nu är så fantastiskt borde det väl finnas lite fler sakliga argument än "dom som kritiserar spelet e bara troll som inte ens spelat spelet"
Gör en lista vetja, samla ihop alla fördelar och saker som blivit bättre med senaste patchen sen är det bara att väga dom mot vad man förväntar sig av ett spel i Sim City serien.

Annars finns det en viss risk att framstå som en blind fanboy.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Inaktiv

Hahaha, va?

Man är en fanboy om man tycker att SimCity är kul, är det vad du säger?

Medlem

En fin idé som lockar ganska mkt till ett köp, men tyvärr så är det några få fundamentala brister som tvingar mig att avstå. Trist.

Medlem

Det här spelet fick mig att köpa Anno 2070 och nu njuter jag för fullo av mina städer, som jag skapat TILLSAMMANS MED VÄNNER. Man kan bygga överallt och det blir inga jobbiga trafikstockningar, dessutom kan man kriga när man väl fått upp lite stålar och sedan mosa datorspelarna. Lite som att dra igång massa katastrofer på sin stad i SimCity, fast på andra städer, och så vinner man.

SimCity 5 är precis som Diablo 3 ett jävla hån.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av FL3JM:

Det här spelet fick mig att köpa Anno 2070 och nu njuter jag för fullo av mina städer, som jag skapat TILLSAMMANS MED VÄNNER. Man kan bygga överallt och det blir inga jobbiga trafikstockningar, dessutom kan man kriga när man väl fått upp lite stålar och sedan mosa datorspelarna. Lite som att dra igång massa katastrofer på sin stad i SimCity, fast på andra städer, och så vinner man.

SimCity 5 är precis som Diablo 3 ett jävla hån.

Tro fan att det inte blir trafikstockningar i Anno när det inte finns trafik ö.h.t. Man behöver inte ens dra vägar från gruvorna till magasinen i hamnen - varorna transporteras helt magiskt dit ändå!

Medlem

Har bojkottat EA hela tiden, men gjorde ett undantag för SimCity........... Jag tänkte att det är väl ändå ett spel EA inte kan förstöra.............................?

Yeah.

Medlem
Skrivet av anon_116070:

Hahaha, va?

Man är en fanboy om man tycker att SimCity är kul, är det vad du säger?

Hahaha, va?

Jag säger det jag skrev i inlägget, varken mer eller mindre.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Har inte rört skiten på.. månader nu.
Så jävla lack på att jag har betalat 449 för den jävla skiten

Moderator | Testpilot
Skrivet av totte1015:

Har inte rört skiten på.. månader nu.
Så jävla lack på att jag har betalat 449 för den jävla skiten

spelet släpptes förra månaden >.<


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag betalade "bara 239" för Limited.. Men det är fan inte värt mer än 99:-

Skulle lätt laddad ner det, testa det. Sen avinstallera det, och aldrig köpt det.

Nu var man tvungen att köpa det på grund kravet av online funktion som är totalt värdelöst.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

spelet släpptes förra månaden >.<

Spelet har varit ute i (nästan) två månader.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av AxxT:

Jag betalade "bara 239" för Limited.. Men det är fan inte värt mer än 99:-

Skulle lätt laddad ner det, testa det. Sen avinstallera det, och aldrig köpt det.

Nu var man tvungen att köpa det på grund kravet av online funktion som är totalt värdelöst.

Det går nog i säga om alla EAs spel. Spelen ser alltid underhållande och är underhållande dom första timmarna innan man själv inser hur jävla buggigt och värdelöst spelet egentligen är.

Detta är pga. att dom kör exakt samma formel för alla sina spel. Dom första timmarna är vad som får upp recensions betygen så hejdlöst mycket.

Se på FZ tex. Betygen för vissa spel får mig att ifrågaställa recensenterna i många fall. Chivalry är en av dom recensionerna jag verkligen hatar då recensenten sänker betyget på spelet för ett gäng buggar och UI problem som alltid existerar i EAs spel. Bästa exemplen på är BF3 och MoH.

Det är skrattretande att sånt händer på journalist fronten.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Herk:

Det låter som att du hatat varje sekund av det men ändå spelat 400 timmar

Haha aow, då låter väl kanske lite så. Nu sitter man dock här med en kopp java i handen och väger på mellan vilket Great Works som ska vara vart i regionen.

Simcity, kan inte tänka på ett spel jag _vill_ tycka om lika mycket men som ständigt envisas med att påminna mig om alla sina saker som är.. halvfärdiga om ens det.

Frustration, ja. Hat, nej.

Medlem

Om man vill spela ett bra spel så är ju simcity 4 rätt billigt på steam nu:P

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av FL3JM:

Det här spelet fick mig att köpa Anno 2070 och nu njuter jag för fullo av mina städer, som jag skapat TILLSAMMANS MED VÄNNER. Man kan bygga överallt och det blir inga jobbiga trafikstockningar, dessutom kan man kriga när man väl fått upp lite stålar och sedan mosa datorspelarna. Lite som att dra igång massa katastrofer på sin stad i SimCity, fast på andra städer, och så vinner man.

SimCity 5 är precis som Diablo 3 ett jävla hån.

Tro fan att det inte blir trafikstockningar i Anno när det inte finns trafik ö.h.t. Man behöver inte ens dra vägar från gruvorna till magasinen i hamnen - varorna transporteras helt magiskt dit ändå!

Ja men hellre det än att ha vägar som man MÅSTE använda men som inte fungerar så fort man får lite folk i stan.

Dessutom finns det en massa trafik i Anno, men där kör dom bara igenom varandra så det blir aldrig trafikstockning.
Kan iaf säga att jag uppskattar Anno bra mycket mer än SimCity 5 och jag har varit ett inbitet SimCity-fan länge.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Haha aow, då låter väl kanske lite så. Nu sitter man dock här med en kopp java i handen och väger på mellan vilket Great Works som ska vara vart i regionen.

Simcity, kan inte tänka på ett spel jag _vill_ tycka om lika mycket men som ständigt envisas med att påminna mig om alla sina saker som är.. halvfärdiga om ens det.

Frustration, ja. Hat, nej.

Ett spel som fortfarande är intressant efter 400 timmar än ändå imponerande. Hoppas dom fixar grejerna för dig!

Medlem

Ser ut som simcity 4 på bilden

Medlem

Köp inte mer skit från EA. Låt de gå i konkurs så blir världen lite bättre.

123
Skriv svar