Ubisoft: Spelare vill ha ett nytt Assassin's Creed varje år
Vad fan har hänt med spelindustrin? Företagen frågar ju inte ens kunderna utan säger istället: DET HÄR VILL NI HA!!!!
Ska det vara så svårt att bara fråga?
Behöver man fråga? Varför ska man sluta tillverka om spelen säljer mera än 10 miljoner? Företag vill tjäna pengar..
Vad fan har hänt med spelindustrin? Företagen frågar ju inte ens kunderna utan säger istället: DET HÄR VILL NI HA!!!!
Ska det vara så svårt att bara fråga?
Behöver man fråga? Varför ska man sluta tillverka om spelen säljer mera än 10 miljoner? Företag vill tjäna pengar..
Är man smart så tänker man i ett längre perspektiv, ett perspektiv som garanterat kommer ge ännu mer pengar än att mätta en redan mättad marknad. Jag är dock inte förvånad, har aldrig beskyllt Ubisoft för att vara direkt smarta och detta tycker jag att de gång på gång bevisar själva med för den delen.
Funkar ju, men dra ner kraftigt på QE och cutscenes till nästa gång, ni försöker göra spel inte film
tänk om någon utvecklade ett nytt spel helt utan cutscenes, hade varit epic.
*on topic*
Tror på lite längre sikt att det skadar branschen då en spelseries framgång till stordel bygger på att ett starkt användar comunity växer fram och som bidrar till att skapa ett starkt varumärke byggt av förtroende.
Nu verkar det mer som att man siktar enbart på att få in så många casual gamers man kan och satsar på korta utvecklings cykler för att hålla intresset vid liv.
Visst dom kanske tjänar pengar nu men det är inte hållbart i längden.
jag inte hittat på något vettigt att skriva här än
Funkar ju, men dra ner kraftigt på QE och cutscenes till nästa gång, ni försöker göra spel inte film
tänk om någon utvecklade ett nytt spel helt utan cutscenes, hade varit epic.
*on topic*
Tror på lite längre sikt att det skadar branschen då en spelseries framgång till stordel bygger på att ett starkt användar comunity växer fram och som bidrar till att skapa ett starkt varumärke byggt av förtroende.
Nu verkar det mer som att man siktar enbart på att få in så många casual gamers man kan och satsar på korta utvecklings cykler för att hålla intresset vid liv.
Visst dom kanske tjänar pengar nu men det är inte hållbart i längden.
Half Life
// Bacon <3
spelar ingen roll hur bra det är om det mjölkas enligt mig, förr eller senare tröttnar man på att spela samma, samma spel om om igen.
Själv tröttnade på på mr creed efter ca 3h i ettan, fruktansvärt enformigt spel.
det ända bara ubisoft ha gjort är Shootmania, och det tar nästan imot att säga! och konsigt nog så är det fruktansvärt bra.
i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"
spelar ingen roll hur bra det är om det mjölkas enligt mig, förr eller senare tröttnar man på att spela samma, samma spel om om igen.
Själv tröttnade på på mr creed efter ca 3h i ettan, fruktansvärt enformigt spel.
det ända bara ubisoft ha gjort är Shootmania, och det tar nästan imot att säga! och konsigt nog så är det fruktansvärt bra.
På senare tid så verkar det bara vara Shootmania och faktiskt även deras F2P version av Ghost Recon Online (iaf baserat på det jag sett från) som verkar vara spel i min smak. Annars var de som bäst innan de gick över att göra spel för den stora massan. Prince Of Persia är ett bra mycket svårare spel än AC (räknar inte in spelet från 2008 då det spelet har mycket mer gemensamt med AC än de andra delarna i serien)
JAgn håller med honom. Jag suktar redan efter nästa Assassin´s Creed 6 månader efter förra släppet. Älskar spelen och kan inte få nog av dem så länge de håller samma underbara spelkänsla och kvalité. Har köpt alla AC spelen flera gånger om på olika platformer, och ångrar mig inte ett dugg.
Funkar ju, men dra ner kraftigt på QE och cutscenes till nästa gång, ni försöker göra spel inte film
tänk om någon utvecklade ett nytt spel helt utan cutscenes, hade varit epic.
*on topic*
Tror på lite längre sikt att det skadar branschen då en spelseries framgång till stordel bygger på att ett starkt användar comunity växer fram och som bidrar till att skapa ett starkt varumärke byggt av förtroende.
Nu verkar det mer som att man siktar enbart på att få in så många casual gamers man kan och satsar på korta utvecklings cykler för att hålla intresset vid liv.
Visst dom kanske tjänar pengar nu men det är inte hållbart i längden.
Half Life
bra exempel
Fast när det gäller Halfl Life 3 så gäller Valve-tid, så det lär inte hända i en nära framtid.
jag inte hittat på något vettigt att skriva här än
Snälla, Ubisoft spelen är på tok för slitiga för att åtminstånde jag ska palla med ett spel om året.
Har fortfarande bara tagit mig genom halva Far Cry 3 och har säkert spelat runt 20 timmar. På tok för många satans sidouppdrag...en miljard outposts, torn och sån skit att låsa upp för att spelet ska vara kul hela vägen ut. Det finns inget tråkigare än när ett spel blir långt tack vare meningslösat innehåll som bara tar tid och är otroligt repetivt.
Nepp...hade dom kört på Far Cry 1/Crysis stilen med stora öppna NIVÅER istället så hade deras spel varit mycket roligare, något liknande hade varit bättre till Assassins Creed med, åtminstånde mindre jobbiga sidoaktiviteter som förlänger spelet med 15 timmar men sänker spelglädjen med 6/10
Fast problemet är att om de anpassar spelen efter sådana som du så blir sådana som jag -som gärna sätt dubbelt så många outposts och sidouppdrag i FC3- sura. De kan aldrig göra alla nöjda.
Frågan är hur bra kvalitet spelet skull få om de lägger ner 2 års utveckling ist för 1 år?
Dom lägger ned mer än 2 års utveckling på spelen. Det är olika spelstudios inom samma koncern som utvecklar dem. Black Flag var redan under produktion när de jobbade med AssCreed III.
Det var en princip. Jag är bara rädd att dom helt enkelt blir för sugna på cash och går i Need For Speed's fotspår, om ni förstår vad jag menar.
Så länge dom verkligen håller sig till kvalitet före kvantitet är jag inte ett dugg orolig.
Snälla, Ubisoft spelen är på tok för slitiga för att åtminstånde jag ska palla med ett spel om året.
Har fortfarande bara tagit mig genom halva Far Cry 3 och har säkert spelat runt 20 timmar. På tok för många satans sidouppdrag...en miljard outposts, torn och sån skit att låsa upp för att spelet ska vara kul hela vägen ut. Det finns inget tråkigare än när ett spel blir långt tack vare meningslösat innehåll som bara tar tid och är otroligt repetivt.
Nepp...hade dom kört på Far Cry 1/Crysis stilen med stora öppna NIVÅER istället så hade deras spel varit mycket roligare, något liknande hade varit bättre till Assassins Creed med, åtminstånde mindre jobbiga sidoaktiviteter som förlänger spelet med 15 timmar men sänker spelglädjen med 6/10
Fast problemet är att om de anpassar spelen efter sådana som du så blir sådana som jag -som gärna sätt dubbelt så många outposts och sidouppdrag i FC3- sura. De kan aldrig göra alla nöjda.
Det är sant, svårt att balansera det där
Game long and prosper
Spel blir inte bättre för att de släpps oftare. Börja i rätt ända, dvs gör spel som med bra story, skippa "press mus1 to win" och lägg fokus på en fungerande ai:n.
Ubi känns som EA, kvantitet före kvalitet.
Så nej. Den här spelaren vill inte ha med er att göra. Även om ni släpper ett spel i månaden.
JAgn håller med honom. Jag suktar redan efter nästa Assassin´s Creed 6 månader efter förra släppet. Älskar spelen och kan inte få nog av dem så länge de håller samma underbara spelkänsla och kvalité. Har köpt alla AC spelen flera gånger om på olika platformer, och ångrar mig inte ett dugg.
A jo om det bara va så. Spelkänslan och kvaliteten har sjunkit drastiskt efter AC2: Brotherhood.
Idono. That's me!