Playstation 4 tar sikte på core-spelarna
Ska det inte vara en del med Facebook och annat socialt trams också som det visades på 2 timmarsvisningen Sony hade,
minns att många var tveksamma till shareknappen,
fast mycket trams som kommer med dom nya konsollerna slipper man nog använda om man inte vill,
förhoppningsvis.
Lagom är aldrig för mycket eller för litet.
Core är väl casual, eller vad menar man med core?
Eller sonyslang för "hardcore"?
"Kärnspelarna", de traditionella spelarna. Vi som spelar "vanliga spel", som det brukar heta.
Jobbar man verkligen mot hardcore spelarna när man intergrerar Facebook, Twitter, Youtube och andra medier direkt på handkontrollen och i spelen?
Core = / = HardCore.
Dom menar kärnspelarna, precis som beskrivits ovan. Alltså varken hardcore eller casual. Gemene vanliga spelare. Visserligen ett ganska svävande uttryck.
Hm, vilka spel(som exempel) klassas som Hardcore, Core och Casual inom konsolvärlden?
Av egna erfarenheter skulle jag vilja nämna
FIFA spelen
NHL spelen och andra Sportspel i tävlingssyfte finns det många man kan kalla "hardcore"
Halo speln
Gears of war spelen kanske
Allt i tävlingssyfte spelen funkar ju också som casual
PS4 Dev Environment – Windows 7-bit, tools are fully integrated into Visual Studio 2010 and 2012
"Debug your PS4 code as you would your PC code"
Hoppas att det kommer något gratis i stil med XNA *dräggel*
What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
Äntligen har de fixat handkontrollen! De gamla var på tok för små för att ligga bekvämt i händerna.
jo det är bra men hade vänster styrspak suttit högre upp och styrkorset under som på xbox kontrollen då hade man kört ps4,
men den vanliga placeringen är kvar...
tycker det är så obekvämt med styrspak så långt ner,
det blir ju inte mycket utrymme kvar att greppa med vänsternäven.
Lagom är aldrig för mycket eller för litet.
Ska det inte vara en del med Facebook och annat socialt trams också som det visades på 2 timmarsvisningen Sony hade,
minns att många var tveksamma till shareknappen,
fast mycket trams som kommer med dom nya konsollerna slipper man nog använda om man inte vill,
förhoppningsvis.
Shareknappen kommer man ju kunna använda för att ta screenshots eller spara ner senaste spelade minuten. Varför skulle man inte vilja det om det händer något kul i ett spel?
Hm, vilka spel(som exempel) klassas som Hardcore, Core och Casual inom konsolvärlden?
Konsoler har ju egentligen inga hardcorespel utan är anpassade för vardags(rums)spelaren.
Spel som exempelvis Street Fighter eller Dark Souls klassas dock som hardcore inom konsolvärlden.
Corespel är spel såsom GTA eller Uncharted, här hamnar många av bästsäljarna. Därför satsar de naturligt mest på den marknaden.
Casual är spel såsom Little Big Planet, Spyro, Legospelen och Kinect Adventures.
- PS4 controller buttons are going back to digital over analog because no one used it on PS3
!!!
Gran Turismo 5 någon? Jag använde de analoga knapparna väldigt ofta för att kunna påverka bromskraft, gas i kurvor och dylikt.
Aja :/
det låter ju tokigt, analoga knappar ger ju kontroll som du säger och digitala full fart eller ingen fart alls,
hur ska man då kunna få en precision körning i bilspel om man inte kör med ratt och gaspedal.
Och hur vet dom att ingen använder analoga knappar har dom frågat alla som spelar eller vad ?
Lagom är aldrig för mycket eller för litet.
Hm, vilka spel(som exempel) klassas som Hardcore, Core och Casual inom konsolvärlden?
Konsoler har ju egentligen inga hardcorespel utan är anpassade för vardags(rums)spelaren.
Spel som exempelvis Street Fighter eller Dark Souls klassas dock som hardcore inom konsolvärlden.
Corespel är spel såsom GTA eller Uncharted, här hamnar många av bästsäljarna. Därför satsar de naturligt mest på den marknaden.
Casual är spel såsom Little Big Planet, Spyro, Legospelen och Kinect Adventures.
Ninja Gaiden är utan tvekan ett hardcore spel, här kan man glömma att button mashing kommer fungera utan man måste lära sig att tima sina slag. Grymt svårt spel även på lättaste och sjukt svårt på hårdaste (bara kört Sigma, hört att Black ska vara ännu svårare). SF 4 och Demon Souls är mycket riktigt även de exempel på hardcore spel (och hade så även varit på PC).
Hardcore innebär ganska ofta ett väldigt svårt spel som tar tid att klara av. Mega Man är exempel på ett sådant spel. Sedan finns det spel som har hardcore "element" som till exempel RPG spel där man ökar svårighetsgraden eller att man kör med så kallat "perma deth" (oftast kallat hardcore svårighetsgrad). Hardcore innebär helt enkelt att man gör något utöver det normala.
Med Spyro antar jag att du menar Skylanders för annars är det mig veterligen ett core spel (alltså de spelen som kom innan Ratchet & Clank).
Det där påståendet att konsoler inte har några hardcore spel på grund av att man kör mot en tv är väldigt fel. Kolla på NES och SNES eller någon av de andra konsolerna som fanns innan spel blev mainstream. Vad det handlar om är att de spelen säljer inte lika bra som ett spel för den stora massan, har inget att göra med att det är konsol.
Hm, vilka spel(som exempel) klassas som Hardcore, Core och Casual inom konsolvärlden?
Konsoler har ju egentligen inga hardcorespel utan är anpassade för vardags(rums)spelaren.
Spel som exempelvis Street Fighter eller Dark Souls klassas dock som hardcore inom konsolvärlden.
Corespel är spel såsom GTA eller Uncharted, här hamnar många av bästsäljarna. Därför satsar de naturligt mest på den marknaden.
Casual är spel såsom Little Big Planet, Spyro, Legospelen och Kinect Adventures.
Ninja Gaiden är utan tvekan ett hardcore spel, här kan man glömma att button mashing kommer fungera utan man måste lära sig att tima sina slag. Grymt svårt spel även på lättaste och sjukt svårt på hårdaste (bara kört Sigma, hört att Black ska vara ännu svårare). SF 4 och Demon Souls är mycket riktigt även de exempel på hardcore spel (och hade så även varit på PC).
Hardcore innebär ganska ofta ett väldigt svårt spel som tar tid att klara av. Mega Man är exempel på ett sådant spel. Sedan finns det spel som har hardcore "element" som till exempel RPG spel där man ökar svårighetsgraden eller att man kör med så kallat "perma deth" (oftast kallat hardcore svårighetsgrad). Hardcore innebär helt enkelt att man gör något utöver det normala.
Med Spyro antar jag att du menar Skylanders för annars är det mig veterligen ett core spel (alltså de spelen som kom innan Ratchet & Clank).
Det där påståendet att konsoler inte har några hardcore spel på grund av att man kör mot en tv är väldigt fel. Kolla på NES och SNES eller någon av de andra konsolerna som fanns innan spel blev mainstream. Vad det handlar om är att de spelen säljer inte lika bra som ett spel för den stora massan, har inget att göra med att det är konsol.
Hardcore har absolut INGENTING med tid det tar att klara av det, hardcore är svårt.
En riktigt hardcore duktig spelare kan klara på rimlig tid medans vissa aldrig klarar det exempelvis.
Ett exempel är Vanilla naxx i wow,spel där du inte har savepoint varje jävla hörn.
Eller ett spel bossen/fienden är olika varje gång, nä nu börjar jag flumma allt jag ville säga är att många tolkar hardcore som tidskrävande vilket är fel.
Är du inte där i skicklighet och spelar med medspelare som är idioter ja klart då kan det ta tid är ni alla erfarna kan det vara pissenkelt för er.
eller ungefär som en avarage joe kör normal, get it?
ska man gå in på hardcore förklaring så handlar det också om skillcap och Learning curve.
exempelvis 2 skott i foten i cs:go/1.6 kommer aldrig fälla din fiende och du kan ej använda airstrike eeller någon granat kaste för du aimar som en kratta.
Här kommer Call of duty serien och battle field och hälsar på
För mig är hardcore HUR man spelar. Tävlingsspelar man och siktar på att bli bäst i multiplayerspel, eller samlar allt och tar alla achievements i singleplayer, tycker jag man är rätt hardcore.
I övrigt ser jag core-spel som sådant vi traditionellt är vana att spela. Civilization, GTA, Mario. Casual är de spelen som lockar folk som aldrig annars skulle köpa en konsol eller speldator. Ofta med rörelsekontroller eller stort fokus på socialt spelande eller pysslande. Wii Sports, Singstar, mobilspel. Typ!
jobbigt faktiskt att det finns hela tre olika konsoler och snart ytterligare två. Helt galet egentligen om man tänker efter. Men men finns inget att göra åt.
Det blir säkert bra, hellre mångfald än enfald,
och med så många olika märken kommer det nog också öka med antalet speltillverkare och nya intressanta spel.
Lagom är aldrig för mycket eller för litet.
Vad är skillnaden mellan "analog" och "digital"?
digitalt= bara ettor och nollar
analogt= fler än två lägen.
Så analogt är ju att föredra när det gäller typ en spelhandkontroll
Digitalt passar bäst till signalöverföring typ bredband och hd tv.
Lagom är aldrig för mycket eller för litet.
jobbigt faktiskt att det finns hela tre olika konsoler och snart ytterligare två. Helt galet egentligen om man tänker efter. Men men finns inget att göra åt.
Huh? Varför är det jobbigt? De flesta spel görs till alla ändå.
Räknar du med SNES, NES, Neo Geo, Sega Megadrive etc då oxo?
Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz
Någon som vet om man fortfarande kan ha mus och tangentbord?
Kan hända att det blir ett köp, roligt att öga ut alla småglin med kass kontroll >;)
Finns ju 3-4 produkter till PS3 som funkar klockrent utan latency. Jag kör själv med XIM3. Lär absolut komma till PS4 oxo.
Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz