Lord of the Rings Online

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av joary639:
Skrivet av conthox:

Jag vet inte hur migreringen fungerar, eller ens om det går att göra det längre. När Turbine tog över från Codemasters så kunde man (helt gratis) flytta sitt konto till Turbines servers och behålla alla prenumerationer osv. Kan hända att dom inte gäller längre då det var ett tag sedan.

precis jag fick mail om det. Dock trodde jag det bara var karaktärerna det gällde.. och om det gällde spelen oxå då förstår jag varför det inte funkar. Tänkte att jag inte behövde flytta karaktärerna för om jag skulle spela igen så ville jag börja om.

Jag tror tyvärr det var hela kontot, inte bara karaktärerna. Kanske om du kontaktar deras support (igen) om att flytta kontot? Eller var det det du gjorde förut?

Jag var dock lite osäker på om jag hade registrerat MoM på mitt konto innan.. men när jag försökte skriva in koden funkade den inte.. jag skicka bilder på koden och spelet, men fick ett svar som kändes väldigt märkligt.. som om jag bad om en free trail eller något.. dom nämnde inget av mina frågor alls så jag undrar om dom ens läste mailet. Något standardsvar kändes det som.
får skicka igen å se om jag kan få ett bättre svar iaf.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:

Jag var dock lite osäker på om jag hade registrerat MoM på mitt konto innan.. men när jag försökte skriva in koden funkade den inte.. jag skicka bilder på koden och spelet, men fick ett svar som kändes väldigt märkligt.. som om jag bad om en free trail eller något.. dom nämnde inget av mina frågor alls så jag undrar om dom ens läste mailet. Något standardsvar kändes det som.
får skicka igen å se om jag kan få ett bättre svar iaf.

Ah, ok. Jag tror gamla CodeM-koder blev ogiltiga efter ett tag. Så om du inte hade reggat MoM på kontot tror jag tyvärr att den är obrukbar. Men testa med att maila dom iaf, kan inte bli värre än att dom säger nej.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Vad kostar lotro med alla expansioner och sånt?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Vad kostar lotro med alla expansioner och sånt?

37€+47€ på Steam. Finns säkert att hitta billigare på andra ställen.

Inaktiv
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Sipmo:

Vad kostar lotro med alla expansioner och sånt?

37€+47€ på Steam. Finns säkert att hitta billigare på andra ställen.

tack, det är expansionen som går på 47€ antar jag?
Är det någon månadsavgift på detta?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Sipmo:

Vad kostar lotro med alla expansioner och sånt?

37€+47€ på Steam. Finns säkert att hitta billigare på andra ställen.

tack, det är expansionen som går på 47€ antar jag?
Är det någon månadsavgift på detta?

37 för Shadow of Angmar, Mines of Moria, Siege of Mirkwood och Rise of Isengard, 47 för Riders of Rohan. Det är ju F2P, men om du inte vill grinda deeds, så är det ca. 90-100kr i månaden beroende på vilken subscription du väljer, det blir såklart billigare om du väljer ett längre alternativ.

Inaktiv
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Sipmo:

Vad kostar lotro med alla expansioner och sånt?

37€+47€ på Steam. Finns säkert att hitta billigare på andra ställen.

tack, det är expansionen som går på 47€ antar jag?
Är det någon månadsavgift på detta?

37 för Shadow of Angmar, Mines of Moria, Siege of Mirkwood och Rise of Isengard, 47 för Riders of Rohan. Det är ju F2P, men om du inte vill grinda deeds, så är det ca. 90-100kr i månaden beroende på vilken subscription du väljer, det blir såklart billigare om du väljer ett längre alternativ.

Tack för svaret! Det låter som ett väldigt stort spel. Jag skall nog ta och testa original-versionen en månad.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Sipmo:

Vad kostar lotro med alla expansioner och sånt?

37€+47€ på Steam. Finns säkert att hitta billigare på andra ställen.

tack, det är expansionen som går på 47€ antar jag?
Är det någon månadsavgift på detta?

37 för Shadow of Angmar, Mines of Moria, Siege of Mirkwood och Rise of Isengard, 47 för Riders of Rohan. Det är ju F2P, men om du inte vill grinda deeds, så är det ca. 90-100kr i månaden beroende på vilken subscription du väljer, det blir såklart billigare om du väljer ett längre alternativ.

Tack för svaret! Det låter som ett väldigt stort spel. Jag skall nog ta och testa original-versionen en månad.

För en nykomling så är det fruktansvärt stort, otroligt mycket yta att äventyra på. Tyvärr är det inte så många kvar i startområdena nu, de flesta som är kvar är gamla trogna veteraner, och ett fåtal nya spelare som kom nu med den senaste expansionen. Rekommenderar starkt att du övertygar ett par vänner att spela med dig, så att du kan njuta fullt ut av allt som går att göra i låglevel områdena.

Förutom det, så är det ett underbart spel och ett fantastiskt bra MMO-community, moget och hjälpsamt. Spelet lider lite av sin ålder, men är man ett fan av Tolkien, eller bara gillar spelmekaniken så är det helt klart ett grymt spel.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

För en nykomling så är det fruktansvärt stort, otroligt mycket yta att äventyra på. Tyvärr är det inte så många kvar i startområdena nu, de flesta som är kvar är gamla trogna veteraner, och ett fåtal nya spelare som kom nu med den senaste expansionen. Rekommenderar starkt att du övertygar ett par vänner att spela med dig, så att du kan njuta fullt ut av allt som går att göra i låglevel områdena.

Förutom det, så är det ett underbart spel och ett fantastiskt bra MMO-community, moget och hjälpsamt. Spelet lider lite av sin ålder, men är man ett fan av Tolkien, eller bara gillar spelmekaniken så är det helt klart ett grymt spel.

Sant.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Spelet lider lite av sin ålder, men är man ett fan av Tolkien, eller bara gillar spelmekaniken så är det helt klart ett grymt spel.

Tycker faktiskt att LotRO är som whiskey, det blir bara bättre med åren.

Är det något som alla spelare klagar på nu för tiden, så är det att nya spel inte har tillräckligt med innehåll. LotRO å andra sidan erbjuder massor av innehåll, varav de 30-35 första nivåerna är helt gratis.

Kan det bli bättre?


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:

Kan det bli bättre?

Japp, vänta bara tills Gondor och Minas Tirith kommer ut.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Snake:

Kan det bli bättre?

Japp, vänta bara tills Gondor och Minas Tirith kommer ut.

Ja herregud, Minas Tirith blir episkt.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Om det är några kvar förutom oss som kör så vill jag bara passa på att påminna om att Update 11 släpps idag, med story från andra sidan Rohan!

Medlem

Åh, kanske man kan logga på och gör lite quests då. Var ett bra tag sedan man var online och gjorde något annat än flumsaker som festivalgrejjer.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det nya området är ganska skönt, mycket bra rep. items!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Det nya området är ganska skönt, mycket bra rep. items!

Åh, jag vet vad det betyder med rep items.... hoppas det går hyffsat fort ändå.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av 73mpl4R:

Det nya området är ganska skönt, mycket bra rep. items!

Åh, jag vet vad det betyder med rep items.... hoppas det går hyffsat fort ändå.

Reputation items! Du måste bli bästa kompis med det nya gänget Wildermark för att kunna köpa dessa nya föremål. Precis som alla andra regioner har, men dessa är bättre än normalt. För Wardens i alla fall

Edit: Såg att att du visste vad det betydde, och inte tvärtom. Köp lite Rep-boost om du är VIP och kör hårt!

Medlem

Heh, jo, har en del TP liggandes tror jag. Är det items som man kan crafta eller är det bara drops/quests? Minns inte hur många gånger man gjort t ex hytbolt repeats, för många iaf. Och om det är crafted, hoppas det är bättre än för Lone Lands (Eglain eller vad dom heter) där man måste köpa recept som är single use... >.<


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Både och. De craftbara är helt okej, men de bästa är ju de du byter in mot guld- och silvermarks som du får av att göra quests. Precis som i Hytbold och Snowbourn med andra ord. Kom inte ihåg om det var single use eller inte dock.

Medlem

Ah, ok, tack för infon.

Får se när jag får tid att logga in, varit upptagen med annat den senaste tiden.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hmm. Kunde patcha, men inte logga in. Eller ja, inloggningen verkar fungera men det händer inget efter att jag valt värld.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Hmm. Kunde patcha, men inte logga in. Eller ja, inloggningen verkar fungera men det händer inget efter att jag valt värld.

Känt fel! De har några kodare som borde... bli bättre. De har även tagit bort questet jag var på, så jag kan inte fortsätta. Men att folk inte kan logga in är lite sorgligt med tanke på hur gammalt spelet är.

Medlem
Skrivet av conthox:

Hmm. Kunde patcha, men inte logga in. Eller ja, inloggningen verkar fungera men det händer inget efter att jag valt värld.

Jag har samma problem. Försöker köra via steam. Dock vägrar det starta när jag väljer server. Play knappen blir grå men trycker jag igen på andra servrar blir den blå igen och jag kan ännu en gång trycka på den.
Stänger jag ner hela serverfönstret så kan jag inte starta spelet igen. Då måste jag avsluta aktivieten Turbine..(någonting) som ligger i aktivetshanteraren.
Fick du igång ditt? Jag har provat installera om allt två ggr


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Jo, fick igång det efter den där fixen som dom släppte ett kort tag efteråt. Glömde skriva det i denna tråden.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det var ett trevligt nytt område, men efter att man klarat storyn och lite annat pyssel kändes det lite platt.

Medlem

Take the Hobbits to Isengard event på Evernight.

http://www.twitch.tv/lotrostream

Skriv svar