Port Royale 3 filmat – bland pirater och handelsmän

Robot
Port Royale 3 filmat – bland pirater och handelsmän

I sjörövar- och ekonomi-simulatorn Port Royale 3 spelar du som sjökapten eller handelsresande i 1600-talets Karibien.

#port-royale-3-2


Port Royale 3 filmat – bland pirater och handelsmän

Men skärpning FZ! Ni kan ju inte följa en dålig nyhet direkt med en bra. Den förra överskuggar den nya då dåliga nyheter väger tyngre i media. Nej rapportera om något till IOS emellan så trubbar det av sig.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Traveller in time:

Men skärpning FZ! Ni kan ju inte följa en dålig nyhet med en bra. Den förra överskuggar den nya då dåliga nyheter väger tyngre i media.

*förvirrad*

Inaktiv

Ser fram emot Port Royale 3. De verkar inte ha avvikit från den ekonomiska motorn, det ser hyfsat djupt ut i filmen. Med andra ord ett handelsspel med pirat- och sjöstridsinslag.

Medlem

Ser fram emot detta!


signatur

Think of a future without Bush!
No one to blame for the World War 3.

Medlem

FFFFFFFF vill ha det nu men känner inte att köpa spel just nu är det bästa ekonomiska valet jag kan göra. Nåja, snart.

Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Traveller in time:

Men skärpning FZ! Ni kan ju inte följa en dålig nyhet med en bra. Den förra överskuggar den nya då dåliga nyheter väger tyngre i media.

*förvirrad*

BRA! Fråga Hampus, han vet. (Om han är glad idag, vill säga).

Men en förklaring kan du få ändå. Om ni rapporterar att en serie behandlas respektlöst och sedan går vidare och ger såhär glada nyheter om en ny del i en underbar serie, utan att ge något ointressant emellan, då Ebbas glädjen av tack vare den tidigare dåliga nyheten.

Kan inte ha surströmming innan Semlan.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Kollade på Steam, och spelet släpps imorgon.
http://store.steampowered.com/app/205610/

Skrivet av Buio:

Kollade på Steam, och spelet släpps imorgon.
http://store.steampowered.com/app/205610/

Bra nyheter blev bättre


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Vad är största skillnaden mellan detta och Anno1404?
(jag tycker om Anno1404 och har spelat det en hel del)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Traveller in time:

Men skärpning FZ! Ni kan ju inte följa en dålig nyhet med en bra. Den förra överskuggar den nya då dåliga nyheter väger tyngre i media.

*förvirrad*

BRA! Fråga Hampus, han vet. (Om han är glad idag, vill säga).

Men en förklaring kan du få ändå. Om ni rapporterar att en serie behandlas respektlöst och sedan går vidare och ger såhär glada nyheter om en ny del i en underbar serie, utan att ge något ointressant emellan, då Ebbas glädjen av tack vare den tidigare dåliga nyheten.

Kan inte ha surströmming innan Semlan.

Vi publicerar inga ointressanta nyheter.

Nepp! Bara Toppkvalitet

(flyttade du nyheten?? Min kommenter var nedsättande mot Elder Scrolls MMO, en uppdatering senare så ser det ut som om jag är sur mot Cod, Försöker ni få mig avrättad )


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Traveller in time:

Nepp! Bara Toppkvalitet

(flyttade du nyheten?? Min kommenter var nedsättande mot Elder Scrolls MMO, en uppdatering senare så ser det ut som om jag är sur mot Cod, Försöker ni få mig avrättad )

Haha! Nu är jag återigen så där förvirrad... Or am I!? dunununununu

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Vad är största skillnaden mellan detta och Anno1404?
(jag tycker om Anno1404 och har spelat det en hel del)

Svårt att säga, jag har inte spelat Anno 1404 (vilket jag borde gjort). PR3 är en handelssimulator i karibiska havet, men med äventyr, stadsbyggande och sjöslag. Det är lite långsamt och torrt i början, men tar fart och blir roligare längre in i spelet. Sjöslagen är action/arkad och småskaliga, men rätt roliga ändå.

Stadsbyggande består till stor del av att skapa byggnader för att producera egna varor istället för att köpa på marknaden. Men det finns vissa få andra byggnader också.

Det är ett sandbox-strategispel i grund och botten, själva spelet finns i funktionen "Free play". De två kampanjer som finns är egentligen tutorials och lite konstigt namngivna som kampanjer.

Tyvärr finns ingen demo. Såg att de lagt upp manualen i PDF på Steamsidan, om du vill kolla lite vad spelet innehåller.

1
Skriv svar