Valve släpper gratis byggverktyg till Portal 2

Robot
Valve släpper gratis byggverktyg till Portal 2

Stackars Chell drabbas av fler infernaliska fällor i maj. Men för oss spelare är det förstås bara bra.

#valve, #portal-2


Medlem
Valve släpper gratis byggverktyg till Portal 2

Grymt!

Medlem

Väldigt trevligt!

Inte för att jag själv kan göra banor, men skall bli kul att se vad andra lyckas knåpa ihop


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

synn bara att jag ändå tycker första spelet var bättre...

banorna var simplare byggda men puzzlen var klurigare än 2'ans
i första spelet höll jag nog på i 2-3 dagar innan jag klarat det men 2an så höll spelet inte mer än 8 timmar innan de var färdigspelat.

Medlem
Skrivet av TryNotDoo:

Väldigt trevligt!

Inte för att jag själv kan göra banor, men skall bli kul att se vad andra lyckas knåpa ihop

http://media.pcgamer.com/files/2012/04/map_editor_02_19826.sg...

Om det blir som dom sagt blir det nog inte jättesvårt

Medlem
Skrivet av Uffelpuff:

synn bara att jag ändå tycker första spelet var bättre...

banorna var simplare byggda men puzzlen var klurigare än 2'ans
i första spelet höll jag nog på i 2-3 dagar innan jag klarat det men 2an så höll spelet inte mer än 8 timmar innan de var färdigspelat.

Vänta bara tills dessa verktyg släpps, då ökar svårighetsgraden garanterat!
Man måste bara hitta rätt banor, vilket inte borde vara så svårt då de kommer använda samma steam workshop som Skyrim använder.

Medlem

Banor har man kunnat gjort sen Portal 2 släpptes.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Joavels:
Skrivet av "TryNotDoo":

Väldigt trevligt!

Inte för att jag själv kan göra banor, men skall bli kul att se vad andra lyckas knåpa ihop

http://media.pcgamer.com/files/2012/04/map_editor_02_19826.sg...

Om det blir som dom sagt blir det nog inte jättesvårt

Aha, så det är ett sådant förenklat verktyg. Där ser man. Man skall ju iofs ha kreativiteten ändå


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av Uffelpuff:

synn bara att jag ändå tycker första spelet var bättre...

banorna var simplare byggda men puzzlen var klurigare än 2'ans
i första spelet höll jag nog på i 2-3 dagar innan jag klarat det men 2an så höll spelet inte mer än 8 timmar innan de var färdigspelat.

Jag gillade båda två, visst var ettan lite klurigare på sina ställen, men tvåan hade dels en förfinad story som kändes lite mer påkostad men framför allt en underbar COOP som iaf jag uppskattar väldigt mycket.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Grym service! Ingen som hört några planer på att detta släpps till PS3 också? Vore riktigt trevligt.

Medlem

Hoppas att dem kommer släppa Workshop för PS3-versionen sen då. Köpte spelet för PS3 pga min dator, om än har speccs som räcker, har ett "vattenvågigt"-lagg som gör alla spel ospelbara.

Vet vad problemet är men går inte att fixa, trots försök.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Banor har man kunnat gjort sen Portal 2 släpptes.

Det där var min första tanke, har ju suttit i VHE rätt länge och smygmeckat.

Medlem
Skrivet av ohem:

Hoppas att dem kommer släppa Workshop för PS3-versionen sen då. Köpte spelet för PS3 pga min dator, om än har speccs som räcker, har ett "vattenvågigt"-lagg som gör alla spel ospelbara.

Vet vad problemet är men går inte att fixa, trots försök.

Vad är problemet?

Medlem

???
Hammer tool till portal 2 släpptes ju för länge sen!

Medlem
Skrivet av huledule:

???
Hammer tool till portal 2 släpptes ju för länge sen!

Beta som har funnits ute.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av huledule:

???
Hammer tool till portal 2 släpptes ju för länge sen!

Hammertool är ingen ingame-editor som detta är vad jag har förstått.

Medlem

Vafalls, inte DLC som kostar 150:-?

Nej just det det är ju Valve. :heart:

Skrivet av asdfg:

Vafalls, inte DLC som kostar 150:-?

Nej just det det är ju Valve. :heart:

Haha

Medlem
Skrivet av Uffelpuff:

synn bara att jag ändå tycker första spelet var bättre...

banorna var simplare byggda men puzzlen var klurigare än 2'ans
i första spelet höll jag nog på i 2-3 dagar innan jag klarat det men 2an så höll spelet inte mer än 8 timmar innan de var färdigspelat.

Det kanske dock berodde på att du hade erfarenheten från ettan.. Samt att jag har spelat igenom ettan på 17-19 minuter, det vill jag se dig göra i tvåan. Tvåan har ju dock coop, och jag har svårt att tänka mig att du hann igenom all SP och all coop på 8 timmar.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Valve växer bara mer o mer i minna ögon! <3


signatur
Medlem

Jag applåderar allt som stöder moddare.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av Uffelpuff:

synn bara att jag ändå tycker första spelet var bättre...

banorna var simplare byggda men puzzlen var klurigare än 2&#039;ans
i första spelet höll jag nog på i 2-3 dagar innan jag klarat det men 2an så höll spelet inte mer än 8 timmar innan de var färdigspelat.

Det kanske dock berodde på att du hade erfarenheten från ettan.. Samt att jag har spelat igenom ettan på 17-19 minuter, det vill jag se dig göra i tvåan. Tvåan har ju dock coop, och jag har svårt att tänka mig att du hann igenom all SP och all coop på 8 timmar.

17-19 minuter? Det låter som en speedrun. Har du filmat och lagt ut så man kan titta?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Inte i nuläget, men det kan nog göras. Vissa rum rör sig om under 10 sekunder (Dock bara de tidigare såklart). xD


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Inte spelat Portal 2 än men + rep för Valve som släpper det gratis.

Medlem

lols at konoler mmm pc mer banor=)

1
Skriv svar