Nu kan du betala dig till toppen i Battlefield 3

Medlem

Redan första april?

Medlem

Varför är alla företag dumma i huvudet?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jag säger det igen, M16A3 som är ditt första vapen är det bästa vapnet i spelet. Allt annat är bara dåligt ögongodis.

Medlem

så jävla dåligt -.-" sista gången det blir ett bf

Medlem

Bra funktion tycker jag, det enda jag tycker är dåligt med hela grejjen är att man ska behöva levla överhuvud taget.
Kan man inte bara få ha allt från start, varför skulle det vara så dåligt? Om man nu ska ha ett level system så tycker jag man skulle ha ett som inte påverkade spelet alls. utan mer kosmetiska eller stylade på andra sätt.
Ja det är min åsikt...


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

tror dom kommer fortfarande suga om dom är rutten., MEN DET ÄR FORTFARANDE FEL EA/DICE.. FY SKÄMS
greedy sooo greedy.. Aja jag som såg fram imot patchen så mycket.

Medlem

Det är fel att göra såhär direkt på release, men om det har funnits ett tag så gör det inget direkt enligt mig.

Medlem

Det va troligen det DICE/EA hade i kikaren när dem stämplade på dem jävla upp låsbara sakerna fordon. Sånt här är verkligen skamligt att göra. Folk är rent av bara idioter om dem betalar för sånt. Spelet ska vara balanserat från början och inte kräva massa jävla pengar för att ha en chans med helin och flygplanet.

Att EA får komma undan med sånt här skit är fan skamligt! Det finns fan gränser!!


signatur

Idono. That's me!

Medlem

R.I.P DICE, dog när EA smittade dem med sin girighet.

Medlem
Skrivet av Ka1t:

Asså varför måste ni vara så pessimistiska, tänk positivt istället! Det är bara vapen de kan köpa, de kan inte köpa några extra uppdrag eller någon superkraft. Och tro inte på allvar att en dålig spelare blir bättre om han köper rocketpads/flares/sv98 eller något sådant. Och det är ju bra om Dice kan dra in pengar på det, då kan de tillverka bättre patcher, bättre framtida spel osv osv. För helt seriöst, hur många tror ni kommer köpa det?

O du tror verkligen på att pengarna går till DICE? Bättre patcher, bättre framtida spel......
Det kommer inte hända. EA styr DICE med järnhanden. Det finns en sjukt stor lista på varför DICE inte släpper patcher veckovis/månadsvis. Den bästa och drygaste anledningen DICE har är att det kostar dem pengar att släppa en patch. Därav den sjukt långa väntan på något som borde släppts för 5 månader sen. DICE/EA bryr sig bara om en sak. Pengar. När dem släppt sin produkt vill dem behålla sina pengar oavsett hur jävla buggigt spelet är.

Anledningen till varför DICE aldrig kommer göra ett bra spel längre är pga. att dem styrs of EA. Deras mål är inte att göra spel som fungerar korrekt eller är innovativa och blir populära av enbart bra spelande. De satsar stort som fan på att fokus testa sina spel och sen tar dem bort så mycket av föregående spel mekanik som det bara går för att översimplifiera och introducera mekanik som egentligen inte hade fungerat med första.

EA i ett nötskal är ge mig dina pengar sen får du ett halvfärdigt spel som vi aldrig kommer att avsluta eller buggstäda.

Skrivet av Banditen:

Bra funktion tycker jag, det enda jag tycker är dåligt med hela grejjen är att man ska behöva levla överhuvud taget.
Kan man inte bara få ha allt från start, varför skulle det vara så dåligt? Om man nu ska ha ett level system så tycker jag man skulle ha ett som inte påverkade spelet alls. utan mer kosmetiska eller stylade på andra sätt.
Ja det är min åsikt...

För om det inte fanns så skulle folk inse hur dåligt spelet egentligen är. Jag hade verkligen ingen motivation att spela BF3 även om det fanns levling och upplåsbara saker. Jämfört med BF1942-2142 så var det bara rent av tråkigt. Det ända som höll mig kvar va att spela lite med polarna.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Jag är inte så värst förtjust i perks och unlocks som är så vanligt i FPS nuförtiden, men något jag verkligen ogillar är när dom försöker suga ytterligare pengar ur spelarna för att man skall få ynnesten att slippa det.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Inaktiv

Personligen tycker jag bara att det är bra då unlocks är det sämsta skit som någonsin har hänt FPS-genren. Har man inget liv utöver spelandet så har man säkert hunnit låsa upp allt redan och börjar gnälla på att nyare spelare inte ska kunna köpa sig till unlocks. Men vi som inte har möjlighet att spela 24/7 halkar efter och får ständigt spela i "uppförsbacke" och till slut tröttnar på alla no-lifers som spelat mycket mer.

En kompis första intryck av BF3 var att hela jävla motståndarlaget rushar med fullt upplåsta USAS-12 när han inte ens hunnit fått optics för sin M416. Gissa om killen blev tokförbannad redan efter 5 min in i matchen?

Det är ju som att jämföra med att du spelar Q3 och endast har machine gun och möts av ett motståndarlag där alla har quad + shotgun i instagib. Det är ju bara löjligt med andra ord.

Medlem

Låt dem köpa. Spelar roll. Börja spelet från start med x antal vapen per klass utan några djävla uppgraderingar och framför allt ta bort k/d statistiken så kanske fler skulle gå in för att göra sitt bästa för att laget ska vinna.
Det sämsta med BF3 är att teamwork inte är prioriterat av spelarna, såvida man inte spelar clan matcher.
K/D jakten har ändå sabbat BF3.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Vad blir ni så jädra upprörda över? Vem fan bryr sig? Ska ni slopa hela jävla spelet för att man kan köpa sig förbi en grind? Är ni upprörda över att nubs kan skaffa sig saker eller vad är grejen? Kan du inte ta nubs för att de har samma vapen som dig, l2play.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

BF3 pay2win trolololol.
Skämt osidå, detta kan bli bra för dom som inte har tiden eller "ahem" ork
att öppna upp alltihop.

Medlem

Min första reaktion var "Vad i helvete?!"

Men sen insåg jag att det faktist inte är en så dålig ide. Har aldrig spelat BF3 men en hel del BFBC2 och jag minns hur mycket det sög i början när man inte hade tillgång till vissa rätt så väsentliga vapen/gadgets, sen då spela mot folk som har max rank och låst upp allt.... inte kul.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Tack! De kanske äntligen har insett att unlocks är satans påfund! Inga unlocks i nästa spel DICE!

Och det här är positivt för såna är sugna på att köpa spelet till fler plattformar och slippa nöta 90 + för att låsa upp allting.

Samma typ av folk som pyntar för haxx för att det tar för "lång" tid att bli lika duktig som de som är grymma.

Sjukt fattigt detta, bara för att tjäna pengar på idioter.

Medlem

Det här är ju bara löjligt.

Inaktiv

Halva nöjet är ju att låsa upp dina prylar.. va fan eller?

KoP
Medlem
Skrivet av Golvis:

Jag skriker snart! Kan inte det få finnas något att kämpa för i spel längre!? %¤#!"#¤½!"#

Ja visst är det hemskt att dom nu "tvingar" dig att köpa detta så att du inte behöver kämpa? Nej vänta nu.. det är ju valfritt huruvida man vill köpa detta, du kan fortsätta kämpa på.. jippi!

Inaktiv

Bra idé! Hade absolut köpt det där om det funnits tidigare, men nu har jag redan låst upp så mycket. Tycker unlocks som i BF3 är djävulens påfund, varför inte bara låta oss spela med dom vapen vi gillar redan från början?

Medlem

Wohoo! En P12as dröm!

Medlem

Sluta köpa EAs spel så slipper ni sånt här.

Medlem

Alla har ju inte tid att spela så pass mycket som andra, så då är ju detta ett bra alternativ.
Titta på Blizzards upplägg i WoW och Diablo 3.
Detta kommer bara bli vanligare, så det är inget att hetsa upp sig över i min mening.


signatur

what we do in life echoes in eternity

Medlem

Detr här skulle funnits från början. Det är inget rpg. Har aldrig fattat varför man ska unlocka grejer i FPS.

Ge mig allt från början, jag vill inte levla. Jag vill bara panga.

Medlem

det är bra för då blir noobsen lite bättre med bilar och sånt så för jag har börjat tröttna på att döda noobs så lätt

Medlem

Och nu till min imitation av större delen av denna tråden:

Buhuhuh buähähähä Mamma maaaaamma *snyft snyft*

Medlem

Förstår mig inte på allt gnäll i den här tråden... För oss som jobbar heltid och bara spelar någon timme om dagen så är ju det här perfekt. För er som har tid att spela 8 timmar om dagen och redan har allt, varför bryr ni er så mycket om detta? Det är ju inte "Pay 2 Win" eftersom att man kan låsa upp allt utan att betala något.

Personligen så gillar jag inte systemet med unlocks till fordon. Utan de vitala uppgraderingarna är fordonen mycket sämre vilket gör att man tappar suget att använda dem. För min del slutar det med att jag håller mig mer till infanteri de korta stunder jag spelar för att det blir roligare.

PS. Den här rubriken får ju gnällspikarna att se rött innan de ens har läst nyheten. Man kommer inte "till toppen" med unlocks, man måste kunna spela också. "Tidsbrist? Betala för unlocks i BF3!" eller liknande hade varit en mer passande rubrik. Lyft fram det positiva istället, så måste de i alla fall läsa igenom artikeln innan dem ser rött.

Medlem

Alla skulle haft allt från början istället, hela den här XP/Unlock-trenden I FPS suger älgspermacesar

Medlem

Bryr mig inte, har allt..

Skriv svar