IQ Fiskpinne!

Medlem
IQ Fiskpinne!

Jo jag tänkte att vi kunde samlas i en mysig liten ring och dela våra mindre stolta ögonblick i livet, när inte alla indianer satt i kanoten. Själv har jag många sådan på hög, bland annat en gång när jag var i fjällen och åkte bräda. På mig har jag ett par dyra goggles som jag till mitt förtret saknar när jag väl kommit ner för backen. Så jag spänner av mig brädan och börjar gå upp för hela den branta jävla backen så jag kan se om jag hittar dom. Ungefär när jag når toppen inser jag att de sitter kvar på pannan och att jag aldrig drog ner dom.

En annan gång i badhuset fick jag av någon anledning för mig att någon stulit mina kalsonger (vem som nu gör det) och börjar gå omkring för att leta. En gubbe frågar efter en stund vad jag gör och efter att jag förklarat mig säger gubben "Men för fan, du har dom ju på dig".

En annan gång hade jag fått med en tjej hem efter en krogvända. Nu råkade det vara så att hon hade sin hund med sig, och jag är ingen hundälskare direkt. Dessutom hade jag precis köpt en ny svindyr säng så jag förklarade att hunden får inte sova i sängen och absolut inte skita, spy eller pissa någonstans. När akten väl var överstökad framåt morgonkvisten så skulle jag gå upp och ta mig ett glas vatten. Ljuset i rummet är då lite vinfärgat och det är svårt att se. Dessutom var jag uttorkad och bakfull. Så när jag passerar andra sidan av sängen får jag syn på en liten hög som ligger där på golvet cirka två meter ifrån mig.

Jag misstänker omedelbart att hunden har skitit eller spytt. Så jag smyger mig försiktigt närmare för att inte slå in i bajsluktsväggen alltför hårt. Men stanken uteblir så sista biten går jag ner på knä och kryper sakta fram för att lukta närmare och när jag ligger där och sniffar bäst jag kan så kikar tjejen över sängkanten och undrar varför jag ligger och sniffar på hennes trosor.

Så, låt höra nu, var inte blyga


signatur

Burn in the light.

Bra idé men själv har jag nog förträngt alla pinsamheter jag har för mig


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Har aldrig gjort något sådant.. *jagärperfekt*

ehum.. nähä, ok då, kan väl rota fram något som preskriptionstiden gått ut på..

Precis kommit hem efter inhandlandet av ett par kassar matvaror, hade planer på att göra pannkakstårta så hade köpt en massa ägg.
Skulle bara diska av lite kvickt, så jag ställer kassarna på golvet och kör igång stereon på lite temposättande Slayer.
Öppnar skåpet för glasen lite slarvigt så luckan blir perfekt vinklad mot mig så att den nästan blir "osynlig" ja sådär ni vet med kanten mot en.

Sagt och gjort, jag smäller i nyllet i den öppna skåpsluckan så det sprutar om det, jag blir då så förbannad över min egen klumpighet att jag bestämmer mig för att straffa något dött objekt i min närhet för att det inte sa nåt..

Jag kör en saftig straffspark rakt i ugnsluckan av gammal hederlig plåt och slår i tån utav bara ..den..

Hoppandes på en fot, blod över hela ansiktet och överkroppen och en del av köksinredningen halkar jag helt sonika baklänges med huvudet före rakt ner i kartorna med ägg..
(öppna sådana från lokala bönder, såna utan lock)
*schloff*

*pling-plong* sa dörren, innan äggen ens hade hunnit rinna in till hårbotten.

Detta ytterligare irritationsmoment fick mig att närmast bli bärsärk, jag rusar upp på fötter, eller nåja hoppar på en fot iaf fram till dörren och svarar..

Jag sliter upp dörren med ett ryck och skriker "Vad Faaaen vill niii!!!!!"

varpå de äldre damerna blekt stammar fram "Ja, jo vi, eh är från jehovas, och..eeeehh, det var inget förresten"

Blodig i ansiktet och kläderna, ägg insmetat i håret, hoppandes på ett ben ,köket nerblodat, står då jag, en högröd frustande man med uppspärrade ögon och "djävulsmusik" spelandes, i dörren...

Vid eftertanke hade jag nog tur som inte blev tagen i förvar eller skrämde ihjäl tanten.

Nuförtiden är jag noga med att öppna skåp och dörrar Helt.
Någon tårta blev det inte heller.
Några besök från tanten blev det inte igen heller..

Medlem

Jag själv har ingen dynamithistoria annat än min vanliga förvirring och snodd på ADD. Däremot kommer jag ihåg en fadäs som en polare gjorde för några år sen när han skulle skjutsa mig och en tjej.

Han hade lite datorutrustning i baksätet från ett föregående lan, när då tjejen skulle sätta sig i just baksätet klämmer han ur sig utan att riktigt tänka igenom "Akta musen innan du sätter dig".

Hennes min + hans när han insett vad han sagt får mig att garva fortfarande.


signatur

You fell out of the sky I ain't listening to nothing you say!

Medlem

påminner mig om något liknande:

Nybliven relation med en tjej, inte hunnit bli "intima" med varandra än.

hon ringer i telefonen när jag meckar dator:
"vad gör du?"
-Gör rent min mus..
"ööh, va?"
-Ja, den blir så skitig när man låter polarna kladda med sina chipsfingrar..
"......"

ett frenetiskt bedyrande av mig om att jag hade standard-utrustningen kvar, så ordnade det sig..
priset vi får betala för att vara datornördar antar jag.

Skrivet av arachnid:

Blodig i ansiktet och kläderna, ägg insmetat i håret, hoppandes på ett ben ,köket nerblodat, står då jag, en högröd frustande man med uppspärrade ögon och "djävulsmusik" spelandes, i dörren...

Haha ser det framför mig xD Hellawaits eller reign in blood i bakrunden haha


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

på fyllan lyckas jag alltid befria mina iq-celler och av misstag göra diverse idiotsaker.

det har varit allt från att ha råkat heila inför en kompis (för mig då okände) judiska kompis när jag skulle sträcka mig i en ovanligt överdriven posering. jag blev så chockad av mitt handlade att jag frös fast i heilandet mitt framför ögonen på personen vilket gjorde det hela ännu mer pinsamt.

på en fest snubblade jag med orden och råkade istället för att säga bogsering, så sa jag något som i mina öron lät som "bög, serru". lite stelt med tanke på att flera i sällskapet var homosexuella.

en kväll på dovas i stockholm skulle jag resa mig upp för att bege mig vidare, och i all hast när jag tog på mig min jacka så råkade jag stöta till en tjejs drink så den föll i golvet. hon började genast skrika mot mig och henne gigantiske pojkvän började gå emot mig. panikslagen började jag leta efter min plånbok för att kompensera för drinken, men tanken slog mig att jag inte hade några kontanter. vid detta lag hade hela lokalen stannat upp och vänt sina blickar mot mig för att iakta händelsen. det enda jag kunda få ut ur munnen var ett pip som skulle symbolisera förlåtelse och sedan rusade jag ut ur baren och sprang hela sveavägen ner till obsan där jag gömde mig i en buske i 45 minuter.

Medlem

Var på en Sci-fi mässa en gång och gick runt och kollade på häftiga grejer och jag när gått några vändor så ser jag plötsligt att en massa människor hade börjat samla sig runt en man som stod på en pall, tydligen var det en frågesport om olika filmer med mera. Så hör jag honom ställa frågan och jag tänker hastigt "Den kan ju jag" och utan att tänka mig för räcker jag upp handen mitt i samlingen, han kollar och pekar på mig och jag ropar ut svaret.

Hela publiken stirrar på mig, en del börja plötsligt hojta och svära till. Jag fattar inte vad jag gjort för fel men flyr illa kvickt.

En liten stund senare så fick jag veta att man tydligen skulle skriva ner svaren på en särskild lapp som man sedan skulle lämna in.


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar