The Witcher 2 sålde 1,1 miljoner under 2011

Robot
The Witcher 2 sålde 1,1 miljoner under 2011

Men kanske ännu mer imponerande är att det fem år gamla originalspelet sålde 400 000 exemplar 2011 – japp, du läste rätt!

#the-witcher-2-assassins-of-kings, #cd-projekt, #the-witcher


Medlem
The Witcher 2 sålde 1,1 miljoner under 2011

Har faktiskt inte haft tid att spela första Witcher än, får nog bli snart.

Vym
Medlem

Ser fram emot att skaffa hem ett eget exemplar

Medlem

Stelare kontroller än i witcher-serien får man nog leta länge efter, men riktigt bra story är det!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Välförtjänt!

Medlem

Kul!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

alla som äger en PC/ (snart alla med 360) borde äga minst ett exemplar ur The Witcher serien

Medlem
Skrivet av Dunder:

Stelare kontroller än i witcher-serien får man nog leta länge efter, men riktigt bra story är det!

Tror inte du spelat tvåan...


signatur

Imperator

Medlem

Med tanke på utgivarnas inställning till flera distributionskanaler, samt även möjligheten att köpa titeln DRM fri etc. så tycker jag detta är helt rätt. Inget Ea bullshit här inte!

Gz till utvecklarna/utgivarna. Bra gjort!

Medlem

För lite =( förtjänar minst lika mycket som skyyrim

Kul, det bådar gott inför framtiden, dvs. om inget amerikanst företag vill lägga vantarna på kassakon.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av TexN:

För lite =( förtjänar minst lika mycket som skyyrim

Så sant så sant

FM-guru
F.d. Sisyr

Story, storytelling och atmosfär var fantastisk i ettan, teknik och gameplay i tvåan. Törs man hoppas på hela paketet i del tre?

Medlem

Witcher 2 förtjänar så mycket ! grymt spel nuff said..

Medlem

Det här var trevliga nyheter, samtidigt som CPR och Witcher spelen förtjänar mycket mer. Jag vill inte låta som något fan, men det är spel/utvecklare som Witcher/CPR som jag fortfarande orkar bry mig om spelindustrin. Min respekt och mina pengar åt CPR.

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av Newklear:

Stelare kontroller än i witcher-serien får man nog leta länge efter, men riktigt bra story är det!

Tror inte du spelat tvåan...

Jopp


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det är så med PC-spel. De kan sälja bra i åratal. Inte bara första veckorna.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

aargh, vill spela tvåan igen, men vill vänta på nya versionen som kommer iochmed 360 släppet. det är en lång väntan!

Medlem

Inte för att vara för negativ, men tycker att spelet är lite överskattat...


signatur

The Deliverance of Blade and Flame.

Medlem
Skrivet av indigun:
Skrivet av TexN:

För lite =( förtjänar minst lika mycket som skyyrim

Så sant så sant

Kan inte mer än att hålla med

Medlem

Suveräna spel båda två. För de som blivit intresserade: spelen förtjänar absolut ett köp (DRM-fritt via GOG.com).

Medlem

10 gånger bättre spel än Skyrim men säljer 1/10 så bra, japp då är allt som det ska då ;).

Inaktiv

Kan inte förstå att folk hellre köper Skyrim än Witcher 2. Witcher 2 är det ljuvligaste som har hänt sedan McDonalds lanserade El Maco.

Medlem

Tyvärr har jag aldrig testat något av spelen, men har hört så mycket bra om dem, och utvecklarna verkar vara riktigt trevliga och down-to-earth människor. Ska nog köpa båda två, får checka ifall Steam har något erbjudande !

Skrivet av Sapiens:

10 gånger bättre spel än Skyrim men säljer 1/10 så bra, japp då är allt som det ska då ;).

Inte speciellt märkligt, det finns ju bara till pc än så länge.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Sapiens:

10 gånger bättre spel än Skyrim men säljer 1/10 så bra, japp då är allt som det ska då ;).

Inte speciellt märkligt, det finns ju bara till pc än så länge.

Även om The Witcher 2 funnits till PS3, Xbox 360 och PC hade det inte kommit upp i Skyrims 10+ miljoner.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Sapiens:

10 gånger bättre spel än Skyrim men säljer 1/10 så bra, japp då är allt som det ska då ;).

Inte speciellt märkligt, det finns ju bara till pc än så länge.

Även om The Witcher 2 funnits till PS3, Xbox 360 och PC hade det inte kommit upp i Skyrims 10+ miljoner.

Det hade tveklöst sålt betydligt bättre, Skyrim har ju sålt ett par miljoner ex till konsol som jämförelse. Betänker man att föregångaren också finns till konsol så påverkar det såklart, men The Witcher 2 kan nog dra in minst en miljon till, om inte mer
Tror nog att ett ev. The Witcher 3 som släpps samtidigt till både PC och konsol, kan närma sig Skyrim i försäljning. Idag säljer ju spel generellt sett mer till konsol...iaf om de släpps samtidigt som på PC, vilket kan ge en viss fingervisning.

Hur som helst så är det bra att se att ett så pass "hardcore"/vuxet spel kan sälja så bra, även på PC
Kan bara hoppas att det säljer bra på konsol också, det har utvecklarna sannerligen förtjänat. Blir att köpa ett ex till 360 när det släpps iaf

Medlem

Utmärkt spel som tyvärr spolieras av kontrollsystemet.

"hardcore" spel där det är lätt att dö blir inte roliga när det är kontrollerna som orsakar majoriteten av dödsfallen

Medlem

Älskar rollspel och med tanke på hur mycket beröm denna serien får så känns det som att man går miste om något, men tyvärr så uppfyller inte spelen mitt minimikrav på rollspel:

Att kunna skapa en egen karaktär.

Hoppas att nästa del i serien bjuder på detta... och första persons vy.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Älskar rollspel och med tanke på hur mycket beröm denna serien får så känns det som att man går miste om något, men tyvärr så uppfyller inte spelen mitt minimikrav på rollspel:

Att kunna skapa en egen karaktär.

Hoppas att nästa del i serien bjuder på detta... och första persons vy.

Vanligtvis så är jag ett stort fan av att kunna skapa min egen karaktär och föredrar alla dagar i veckan helt öppna spel som Skyrim framför mer styrda alternativ. Dock så möjliggör de mer låsta elementen i The Witcher att man kan berätta en betydligt mer integrerad och naturlig story. På pappret skulle jag föredra Skyrim framför The Witcher på de flesta punkter och även om jag gillar Skyrim så sopar ju The Witcher banan med det.

Icke att förglömma är ju också att spelserien bygger på en serie böcker om Geralt så att man helt plötsligt skulle få byta karaktär verkar otroligt. Tro mig, The Witcher är helt klart förtjänt i alla fall en provspelning, du kanske inte kan leva dig in i din karaktär men det ska krävas mycket för att inte kunna leva sig in i världen i spelen.

12
Skriv svar