Robot
Guild Wars 2

Traditionell och storslagen fantasy möter nya och häpnadsväckande mmo-innovationer i Guild Wars 2. FZ spelar betan till årets mest efterlängtade online-rollspel.

#guild-wars-2, #arenanet, #star-wars-the-old-republic, #ea, #bioware, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #guild-wars, #final-fantasy-ix


Inaktiv
Guild Wars 2

Tack för en lång förhandstitt. Håller på och läser.

Medlem

Det här ett av mina "måste köpa" spel. Men de skulle vara trevligt om de på spel släpp har en trial till en lvl som wow så att alla kan testa det till en början direkt. På så sätt kan de förtrolla oss spelare med sin magi. Och på så vis få oss stanna och köpa de. Eller iaf för de som nu inte har förbokat då.

Medlem

En kalas bra artikel, välskriven och informativ. En sak som jag saknade (eller missade), är, är det lika instancerat som ettan? Eller är det ett open-world-mmorpg?
Tråkigt nog så var det alla instancerade grejer i GW1 som fick mig att inte vilja spela mer och jag hoppas på att mer en öppen värld som, ja, WoW.


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Trevlig artikel..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Hur funkar det med utrustning och så vidare? Är det "som vanligt"? Dvs. plocka upp från döda fiender, få det från klarade uppdrag? Eller är det något system där man "låser upp" eller köper utrustning?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Dajnamajt:

En kalas bra artikel, välskriven och informativ. En sak som jag saknade (eller missade), är, är det lika instancerat som ettan? Eller är det ett open-world-mmorpg?
Tråkigt nog så var det alla instancerade grejer i GW1 som fick mig att inte vilja spela mer och jag hoppas på att mer en öppen värld som, ja, WoW.

Öppen värld. I stort sett inta instancer förutom ditt eget personliga kvarter i storstan (tekniskt sett ditt hem som du fyller med troféer).

Medlem

GW2 kommer att vara en mer öppen värld än GW1. Som artikeln nämner så kommer varje val man gör ha åvarkan på hur spelvärlden kommer att se ut och den kommer att ändras allt eftersom man fortsätter med storyn.

På gamescom i Köln, Tyskland fick jag min första upplevelse av GW2 eftersom dom hade med demot där och det gjorde iallafall att jag längtar ännu mer till GW2

Medlem

VILL HA!!! GE MIG!


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Efter att läst artiklen känns guild wars 2 som en blanding av rift och swtor. Låter som spelet plocker det bästa från båda spelen, men inte kommer med mycket eget. Det enda som låter itressant med GW 2 enlitgt mig är hur man lär sig nya spells

Medlem

Det känns bra, på ett genuint sätt. Tack Fredrik för en mycket bra förhandstitt av GW2 samt att du inte gick för fort fram i introduktionen. Det här spelet förtjänar omsorgsfull speltid och det tycker jag du har fångat i artikeln! Good Joob!!

Inaktiv
Skrivet av antton:

Efter att läst artiklen känns guild wars 2 som en blanding av rift och swtor. Låter som spelet plocker det bästa från båda spelen, men inte kommer med mycket eget. Det enda som låter itressant med GW 2 enlitgt mig är hur man lär sig nya spells

Både Rift och SWTOR är WoW-derivater och har väldigt lite eget tänk.

GW2 känns som de har tagit sitt GW och fört in det i MMO-genren, med en hel del ideer kvar från GW men samtidigt mycket saker som är fräscht och inte rakt kopierat från andra MMO.

Medlem

Kan inte vara lätt att ge en rättvis bild av spelet på så här kort tid utan att den målas av nyförälskelsen. Blir intressant att höra hur det känns när ni har ett par veckor/månader bakom er, Kommer allt fortfarande kännas lika bra eller kommer det att slätas ut med tiden?

Men som alltid så hoppas jag att det blir så bra som det låter här. Även om jag tvekar något så in i helvete, för detta är spelvärldens "apple". Tror inget annat spel har så högljudda tvättäkta fanboys som GW2.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Hur funkar det med utrustning och så vidare? Är det "som vanligt"? Dvs. plocka upp från döda fiender, få det från klarade uppdrag? Eller är det något system där man "låser upp" eller köper utrustning?

Om jag inte missminner mig helt fel så får man iaf en del av all utrustning via dungeons, som när du klarat av dungeonen får välja vilken del av rustningen du vill ha. Har dock inte helt koll på det systemet, försöker hålla ner hypen :/

Medlem

Så SJUKT sugen på denna lir asså !

Medlem

Sa inte mig något nytt tyvärr, men det lät ju minst sagt som en positiv upplevelse för det, så förblir taggad inför beta/release.

Redaktör
Ponny

Tack, tack mina gamer-vänner för beröm!
Och ja, spelet är öppet. Riktigt öppet. Och jag saknar det redan en smula.


signatur

En Bamseponny av folket

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Gimme gimme ;P


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Riktigt intressant och bra artikel. Det första MMO jag känt mig intresserad av sedan WoW kom. Och inte så lite intresserad heller.

Medlem

Efter 7000 timmar i GW1 är jag redo att gå vidare. Bring it on!

Medlem
Skrivet av antton:

Efter att läst artiklen känns guild wars 2 som en blanding av rift och swtor. Låter som spelet plocker det bästa från båda spelen, men inte kommer med mycket eget. Det enda som låter itressant med GW 2 enlitgt mig är hur man lär sig nya spells

GW2 är det spel som kommer med mest nyheter i ett mmo någonsin. De har verkligen inte plockat det bästa från swtor/rift - snarare har de spelen plockat idéer från GW2 i så fall!

GW2 är inte ännu ett på förhand lovande mmo a la Rift, D&D, Lotr, Aion, Warhammer osv, som sedan faller platt när det kommer till kritan - GW2 *kommer* att äga - basta!

Medlem

WAWOAWOAWOAOWAWO!!!!

Medlem
Skrivet av DeadHead:

GW2 är det spel som kommer med mest nyheter i ett mmo någonsin. De har verkligen inte plockat det bästa från swtor/rift - snarare har de spelen plockat idéer från GW2 i så fall!

GW2 är inte ännu ett på förhand lovande mmo a la Rift, D&D, Lotr, Aion, Warhammer osv, som sedan faller platt när det kommer till kritan - GW2 *kommer* att äga - basta!

*/me tittar upp på sitt förra inlägg angående "fanboys" och ler lite för sig själv.*

Medlem

Grym förhandstitt på vad som verkar bli ett riktigt grymt spel!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Medlem

Ska bli fint att uppleva Tyria igen!

Medlem

"Men efter att ha spenderat en helg i grönskande, dramatiska Tyra är jag totalt överkörd av din prakt"

En helg i Tyra, möjligt namn på ett sextape med Tyra Banks eller? xD

Medlem

Älskar att ni totalt ignorerar Tera Online -._"

Medlem

Mycket välskriven recension Fredrik!

Ser fram emot detta spelet så in i norden, kan inte vänta!

Medlem
Skrivet av DeadHead:

GW2 är det spel som kommer med mest nyheter i ett mmo någonsin. De har verkligen inte plockat det bästa från swtor/rift - snarare har de spelen plockat idéer från GW2 i så fall!

Lol...wut?

För det första, vad som är "nyheter" eller inte är en definitionsfråga och mer eller mindre en ren smaksak. Det handlar mer om vad du personligen uppskattar eller anser vara "nytt" än någonting annat IMO.

För det andra, att SWTOR skulle ha plockat idéer från GW2 är inte stämmer nog inte...alls.

Snarare är det tvärt om då SWTOR dels har varit i produktion längre än GW2 och släpptes för ca två månader sedan och dels så hörde i alla fall inte jag något snack om t.ex. story från GW2's håll förrän långt efter att SWTOR hade offentliggjort sin storyfokus.

That said, så ser jag personligen fram emot GW2 då det verkar mycket lovande och dessutom inte har en prenumerationsbaserad betalningsmodell.

Att det sedan är samma gamla uttjatade tomtar-&-troll-fantasy tema som drygt 80% av alla andra MMO's (var det någon som sa "nyheter"? ) får man väl stå ut med om det visar sig vara tillräckligt bra.

SE

12
Skriv svar