Bioware avslöjar framtida features i The Old Republic
Filmdags! Häng med när Star Wars: The Old Republic-regissören förklarar vilka nyheter som skymtar vid horisonten.
#bioware, #star-wars-the-old-republic
Säkert en del som kommer komma, säkert en del som han bara säger för att behålla prenumerationer.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
"Större möjlighet att skräddarsy ditt användargränssnitt" är inte tillräckligt.
Add-ons. Macros. Combat Log. Det skulle boosta detta spel med 200000%.
Själv tyckte jag alla addons i spel som WoW sabbade mer än hjälpte. Alla satans walkthrough addons som berättar för en hur man ska spela som varenda jävla halvdant guild krävde att man använde.
Legacy och guild features - ge hit. Lite anledning att fortsätta spela efter man har nått 50 vore inte heller fel... (Reputation-system, zon-progression á la Shattered Sun/Molten Front Offensive - lite mer än bara en daglig valuta (Daily Commendations) att öka på, utöver Fleet Commendations.)
Tog mig ett par dagar att få tag i så gott som alla datacrons, och nu gör man, som PvE-spelare, vadå?
FPs och Ops går väl an, om man nu är i ett gille som faktiskt kör sådant mer än en gång i veckan.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
"Större möjlighet att skräddarsy ditt användargränssnitt" är inte tillräckligt.
Add-ons. Macros. Combat Log. Det skulle boosta detta spel med 200000%.
Själv tyckte jag alla addons i spel som WoW sabbade mer än hjälpte. Alla satans walkthrough addons som berättar för en hur man ska spela som varenda jävla halvdant guild krävde att man använde.
Kunde inte sagt det bättre själv robineng!
Det jag vill att dom ska fixa nu är hur cooldowns visas på quickslots, helt omöjligt nu att veta om CD är slut eller om det är 5,10 eller 3 sekunder kvar. I PVE är det kanske inte hela världen, men i PVP så blir det inget bra.
Det var ju bra innan?
Nice, features som har varit nästintill standard sedan gud vet när, att inte kunna customiza sitt UI, nej vet du vad.
Aa, det är p.g.a. de nya generationspelarna som speltillverkare kan påstå att en gammal standard är en ny "feature". Konfigurerbart gränssnitt i spel borde vara standard i dag men det är det ju uppenbart inte. En av många saker jag börjar bli riktigt less på när det gäller spelrelaterade saker.
Finns de nåt spel som är klart vid release? WoW var ju knappast som det är idag när de släpptes (vilket många har som standard eftersom det är deras första mmorpg)
De måste förväntas... Om du släpper WOWs release version idag tror jag det skulle få lågt intresse (kanske nostalgispelarna återvänder men - vi räknar bort dem).
Priset ligger ju på samma ribba och då är det logiskt att förvänta sig samma funktioner.
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
att använda denna spelmotorn till ett spel 2012 är skandal.. man måste ha en dator som överstiger rek värdena med hästlängder för att få ett spel som flyter.. och det är knappast för att det är så snyggt.. för det är det inte.. ser ut som ett spel som är 5 år gammalt typ... storymodet är det enda som gör att jag ens spelar.. när det tar slut kommer det hamna på hyllan garanterat..
spriten räddade mig från sporten
Visst man kan tycka detta är features som borde vara inne från start och jag håller med, halva videon handlar ju i princip om sådant.
Men
Hade dem focuserat på att göra världen bättre då den i min mening är så extremt tråkig och linjär, slopa idén med companions helt för dem gör ALLT för dig, svårare PvE, samt göra PvP massivt mkt bättre på alla plan.
Och mindre singelplayer element. Då hade jag kanske övervägt att börja lira.
Inte dåligt spel annars.
guuild wars 2 var är du??? xD Och som pvp spelare kan man ju glömma detta spel iaf, och när en ny warzone kommer så hur ska man få den när det är random ques som imperiet?? För imperiet så poppar huttball 99 procent av alla matcher eftersom där kan man möta sen egen "sida".. ingen mening paya för detta spel just nu iaf
Bla bla bla...yada yada yada.....det är så jävla lätt att säga hur saker *borde varit*.
Tycker att spelet är helt ok, men vet inte hur länge man kan förvänta sig att genren ska leva vidare utan att "utvecklas".
Röstdialogerna i SWTOR är väl som jag ser det den enda riktiga nyheten om man jämför med t ex wow. Och denna nyhet vill man ändå gärn slippa....
Som jag ser det:
Ska man släppa nya MMORPG utan eg nyheter, se då till följande:
*Varierade miljöer (detaljrikedom)
*Solida, lättförståeliga gränssnitt
*Buggfritt
....då trillar poletten ner i väntan på nya inventioner (som alltid tar tid att får fram)...
WoW hade inte mycket av vad den har idag så jag tänker inte döma dom bara för det inte finns med.
Men med 2 miljarder och massa feedback vad som är bra i andra spel borde det ha varit mycket bättre. Tycker världen i swtor känns för instängt/trångt för att vara mmorpg och star wars. Hade varit nice om swtor gjorts för att kunna ha flera hundra tusen på en server som i eve online, skulle vara mera som star wars då med. Sen är combat systemet helt förlegat och tråkigt, ska handla om att undvika attacker och att sikta med attacker. Men det funkar inte om du ska sälja spel till casuals som kommer tröttna på att bli ägda av pro spelare. I bgs/arena ska alla ha samma gear så det handlar mera om teamwork/skill än att folk har end game pvp gear o vinner på grund av det.
Med det utrymme man får som spelutvecklare när det gäller star wars mmorpg är swtor en stor besvikelse.
Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.