Elektriker-expert behövs!

Medlem
Elektriker-expert behövs!

Måste rita upp en koppling med 4 utav dessa komponenter:

Transformator
Resistor
Kondensator
Diod
Transistor
Darlingtonkoppling

Har svårt för sådana här uppgifter så jag undrar om någon kan hjälpa mig med och rita upp ett schema med minst 4 utav dessa komponenter, plus att den ska ha en funktion också!

Medlem

Var inte rädd för att fråga läraren om du inte förstår även om du skäms för att göra det

Medlem

Detta känner man igen, Digitalteknik/Elektronik? Var ett tag sedan samt att detta är mer åt elektronik hållet, då jag gick installation har jag dessvärre ingen större koll på detta längre.

Medlem
Skrivet av raiiga:

Detta känner man igen, Digitalteknik/Elektronik? Var ett tag sedan samt att detta är mer åt elektronik hållet, då jag gick installation har jag dessvärre ingen större koll på detta längre.

Ja.

Medlem

Darlingtonkoppling? Detta är för komplicerat för mig

Medlem

Jag vet att det är när man kopplar två transistorer i följd så det blir dubbel effekt, Transistorer styr ju en starkare ström från en svag eller hur det är..

Men jag har ingen jävla aning om hur man ska koppla och dona så det bli en funktionär pryl utav det!

Medlem

Känns fortfarande som att du ska fråga din lärare istället för att fråga här, du får inget ut av detta alls

Medlem

Jag tänker inte hjälpa till med fusk i skolan. Vi behöver välutbildade människor, inte fuskare.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Tybalt:

Jag tänker inte hjälpa till med fusk i skolan. Vi behöver välutbildade människor, inte fuskare.

Nänää... Jag tror säker att du var en vandrande ängel under alla 9+? år i skolan.
Duktig idiot.

Jag har aldrig, ALDRIG fuskat i skolan, varken i grundskola eller universitet (eller andra utbildningar).

Jag blir skrämd när jag ser reaktioner som Tottes. Att det skall vara så otroligt att man verkligen gjort sitt bästa för att lära sig och fått topp-betyg utan att fuska? Varför går man en utbildning om man inte vill lära sig?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Tybalt:

Jag tänker inte hjälpa till med fusk i skolan. Vi behöver välutbildade människor, inte fuskare.

*klipp*
Duktig idiot.

Jag undanber mig dina personangrepp Totte.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kan bara hålla med Tybalt.
Usch för bortskämda snorungar som tror att allt ska serveras på silverfat.

Medlem
Skrivet av Zlampan:

Kan bara hålla med Tybalt.
Usch för bortskämda snorungar som tror att allt ska serveras på silverfat.

This. Så nu försöker vi hålla tråden ren från sån skit, mkay kids?

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Tybalt:

Jag tänker inte hjälpa till med fusk i skolan. Vi behöver välutbildade människor, inte fuskare.

Nänää... Jag tror säker att du var en vandrande ängel under alla 9+? år i skolan.
Duktig idiot.

Jag har aldrig, ALDRIG fuskat i skolan, varken i grundskola eller universitet (eller andra utbildningar).

Jag blir skrämd när jag ser reaktioner som Tottes. Att det skall vara så otroligt att man verkligen gjort sitt bästa för att lära sig och fått topp-betyg utan att fuska? Varför går man en utbildning om man inte vill lära sig?

Så jäkla svårt är det inte. Fundera ett tag så löser det sig...
Bättre att fixa det själv.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Som tidigare sagts borde det inte vara så svårt att hitta på något med de komponenterna, titta lite i kursboken och fråga läraren om du inte förstår. De är där för att hjälpa till. Annars kan man alltid använda internet där det finns massvis med information, speciellt om man kan engelska.

Men om du inte kommer på något och inte vågar fråga läraren så kan du säkert få lite hjälp om du skriver igen men visar på en början eller något förslag. Im någon bara ger dig lösningen så lär du dig ju inte så mycket, bättre att du försöker själv så kan vi hjälpa dig istället för att göra uppgiften åt dig.

Lycka till!

1
Skriv svar