Slutet för Star War Galaxies
Kraften börjar sina för Sonys onlinerollspel.
#star-wars-galaxies-an-empire-divided-1, #star-wars-the-old-republic, #sony-online-entertainment
Inte för att jag har spelet men det är ju allt en rolig idé
Alltid tråkigt när ett spel stänger ner dock, finns ju säkert de som gärna hade fortsatt spela. Men det är väl oundvikligt för MMO'n och kanske snart för vanliga singleplayer spel med.
A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche
Att de är slut emd SWG har ju inte helt och hållet med Old Republic att göra. Faktiskt så att deras licenstid är slut och dom bryr sig inte om att förnya de. Trots att de finns en hel del hardcore SWG spelare kvar.
Detta är sorligt, trots att de bara är ett spel.
Många fina gaming minnen.
Att de är slut emd SWG har ju inte helt och hållet med Old Republic att göra. Faktiskt så att deras licenstid är slut och dom bryr sig inte om att förnya de. Trots att de finns en hel del hardcore SWG spelare kvar.
Detta är sorligt, trots att de bara är ett spel.
Många fina gaming minnen.
Fast att licensen för ett SW-onlinerollspel tar slut har nog ganska mycket att göra med The Old Republic Gissar vi på release 16 dec?
SWG blev väl ingen direkt hit, och värre blev det när dom gjorde om stridssystemet. Jag personligen tyckte att spelet var helt okej med många platser att utforska. Sony vet nog att många kommer gå över till TOR och skiter därför i att förnya licensen. 8år är ju dock väldigt länge, speciellt för ett spel som ligger i skymundan av större titlar som WoW. Det är bara att gratulera SOE och önska lycka till i fortsättningen med nya projekt
Jag tyckte "SWG" kändes som allt annat än SW, därför förnyade jag inte kontot. Star Wars är svårt att få rätt.
Jag tyckte "SWG" kändes som allt annat än SW, därför förnyade jag inte kontot. Star Wars är svårt att få rätt.
Håller med till 100%. Star Wars har sån sjuk potential men hittills har jag bara stött på "bra" och inte "Star Wars" klass på Star Wars spel.
Det kan ha med att göra att alla har sin egen bild av SW-universet, särskilt de som har förkovrat sig i "The Expanded Universe" som har passerat över 100 böcker vid det här laget, Star Trek i sina olika skepnader har över 500 skönlitterära romaner. Det duger helt enkelt inte att komma med dålig grafik, tråkigt gameplay och obefintlig känsla. De som gillade SWG hoppas jag har haft kul, alla är tydligen inte lika kräsna.
Jag tyckte "SWG" kändes som allt annat än SW, därför förnyade jag inte kontot. Star Wars är svårt att få rätt.
Tyckte precis tvärt om. Ett av mina favoritspel någonsin (pre-cu). Finns det något spel än idag där du kan göra liknande saker som man kunde i SWG (och UO), som stöttas av något större bolag?
Blandannat:
Riktiga icke instanserade spelarstäder.
Djup crafting och decay på items så det blev lite rundgång och kvalite'n kunde skifta. Både när det handlade om buffkäk och items.
Skillbaserade "klasser" så spelaren fritt kunde träna något annat och byta inriktning, samt mixa olika färdigheter.
Glömmer aldrig min 30% Dmg sliced Krayt Geonosian Pistol, sköt genom compsite armor som smör
Då är jag glad att du fick ut något av det, men det var ett spel som jag inte fick någon känsla för alls.
Star Wars Galaxies blev en enorm hit för sin tid. Och att spelet levde kvar så länge efter CU och NGE visar bara kraften bakom varumärket. Hade de kört på med spelet som det var innan den sörjan och tagit hand om alla buggar och 'defense stat abuse' så hade det nog varit riktigt stort idag.
SWG var en riktig milstolpe med ett oöverträffat craftingssystem och stadsbyggande.
Det var också rätt tidigt ute med instanser (tror AO var först?). Det lyckades också kombinera sandbox och themepark på ett sätt ingen annan har lyckats med.
Tyvärr var det skrattretande dåligt balanserat på många sätt.
Hur som helst tycker jag att det var ett ganska unikt mmo som bör räknas till de stora.
SWG var en riktig milstolpe med ett oöverträffat craftingssystem och stadsbyggande.
Det var också rätt tidigt ute med instanser (tror AO var först?). Det lyckades också kombinera sandbox och themepark på ett sätt ingen annan har lyckats med.
Tyvärr var det skrattretande dåligt balanserat på många sätt.
Hur som helst tycker jag att det var ett ganska unikt mmo som bör räknas till de stora.
Mhm Grymma städer som poppade upp här och där
Saknar att hänga i cantinor, snacka med folk, medans någon spelare spelade flöjt, vissa dansade osv, dagens MMO känns verkligen inte så "gemensamma"
Att de är slut emd SWG har ju inte helt och hållet med Old Republic att göra. Faktiskt så att deras licenstid är slut och dom bryr sig inte om att förnya de. Trots att de finns en hel del hardcore SWG spelare kvar.
Detta är sorligt, trots att de bara är ett spel.
Många fina gaming minnen.
Saken är den att valet är inte SOEs. De har försökt, men Lucas vägrar förnya deras licens. Det har stått klart i ett par år. Så det har helt och hållet med TOR att göra.
Coolt att avsluta på det viset. Hoppas det blir en episk slutstrid mellan de båda sidorna av kraften!
Jag försökte spela det en gång i tiden men var för uppslukad av wow just då. Tyckte dock mig se potential att det var riktigt bra.
Hade många riktigt trevliga timmar med det här spelet innan de fuckade upp det totalt. Craftingen var ju överlägsen allt jag stött på i ett MMO, där allt numer är resultat baserade på mats+skill=samma resultat. Blev dock lite besviken över att jag blev avstängd en månad för att jag döpte min D.E. Workshop till "Bethlehem Abortion Clinic". Happy days
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg