Castlevania-utvecklarna: nästa spelet blir bättre
Castlevania: Lords of Shadow-utvecklarna Mercurysteam lovar att de har lärt sig från tidigare misstag.
#castlevania-lords-of-shadow, #mercurysteam
Jag kör inte Castlevania men måste bara påpeka att meningen
– Det fanns självklart många saker med Castlevania som vi hade velat göra bättre. Men jag är säker på att det nästa spelet blir bättre. Förhoppningsvis kan vi förbättra alla aspekter i vårt nästa projekt.
har man hört alldeles för många gånger :S
Blev också väldigt besviken på det här spelet, jag fixade inte att spela klart det. Miljöerna, grafiken och ljudet var tipptopp. Men den sjukt föråldrade speldesignen med korkade pussel, utdragna banor och trista attackmönster från fienderna gjorde att jag inte lyckades hålla uppe intresset. Fixar de bara vettiga speldesigners till nästa titel så kan det nog bli riktigt jäkla bra, så jag hoppas.
När jag först spelade Lords of Shadow så blev jag besviken. Banorna var så korta att det inte kändes som mer än enstaka encounters, men de blev fort längre. Sedan verkade man ha lagt all energi på att visa snygga kameravinklar och det verkade finnas osynliga väggar där det såg ut som om man kunde gå. Men allteftersom jag spelade det ju mer gillade jag det. I slutet gillade jag det starkt och jag ser nu fram emot nästa.
Jag ser inte LoS som ett dåligt spel, men inte heller som ett överdrivet bra sådant.
Tror att Kojima productions faktist räddade spelet på något sätt.
Finns mycket utrymme för förbättringar, ser fram emot framtida Castlevania spel även om dom inte följer orginal timelinen.
The cake is a lie.
Suttit o lirat senaste Castlevania lite till och från, och det jag känner att jag saknar är väl att få välja själv var och hur jag ska gå vidare.
Visst, första Castlevania som kom till NES var ju hårt styrt, men uppföljaren var väl lite mer äventyr och det är det jag saknar i det senaste
Så jag hoppas på mer äventyrskänsla i nästa Castlevania, inte att det är linjeformat som Gears of War eller annat styrt spel.
Castlevania: Lords of Shadow 2 är högst upp på min önskelista. Jag älska Lords of Shadow även om en del grejer var riktigt frustrerande. Typ allting innan varulv-bossen är typ tråk.
Fortsätta på den gamla timelinen? Helst inte, den är så urvattnad som det går. Jag såg en lista på typ 20-30 Castlevania-titlar. Det känns inte längre som att spelen i den timelinen görs för oss som gilla de gamla spelen. Då var det utmaningar, Transylvanien och referenser till klassiska skräckfilmer som gällde. Nu är det grinding, Japan (Sorrow-spelen) och manga-stil som gäller. Men det är typ nästan bekräftat att Igarashi jobbar på ett Metroidvania till, de lär ju köra på båda timelinen samtidigt.
Hoppas de stryker de gigantiska spindlarna, enda anledningen att jag slutade lira.
Tål oseriösa mängder stryk och gör mycket skada, fegar rejält, och tar en massa tid att döda (drygt). Fokusera på dem och andra fiender svärmar din rygg, skit i dem och de hoppar på dig bakifrån 24/7.
Värdelös fiendedeisgn som gjorde ett annars mycket roligt spel plågsamt drygt.
Hoppas de stryker de gigantiska spindlarna, enda anledningen att jag slutade lira.
Tål oseriösa mängder stryk och gör mycket skada, fegar rejält, och tar en massa tid att döda (drygt). Fokusera på dem och andra fiender svärmar din rygg, skit i dem och de hoppar på dig bakifrån 24/7.
Värdelös fiendedeisgn som gjorde ett annars mycket roligt spel plågsamt drygt.
De är lite enklare när man har levlat upp sina skills lite, men ja, jag håller med dig. När man möter dem första gången var de dryga som fan. De borde ha dykt upp lite senare eller åtminstone kunde de ha balanserat ut de första lite bättre