Battlefield 3 krossar Bad Company 2:s förbokningsrekord

Medlem

Mer än 10 gånger? Pr-jippo kanske? Hype? Whatever... jag väntar till efter release då jag inte vill köpa grisen i säcken iaf

Medlem

förbokade för ett tag sen och swtor vi som spelade BF2 vet att detta blir hur bra som helst går ju bara inte att missa detta.

Medlem

Detta och Dark Souls.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

BFBC2 multiplayer är underhållande, men som du skriver, det är inte realistiskt, men vad vet vi egentligen, jag har aldrig varit ute i strid. Tycker också kartorna är för stora i bland, baseraping hit och dit, en man kör en tank som om det vore en FIAT. Ibland upplevs spelet som väldigt obalanserat med, och man kan tömma ett magasin i en "soldat" som verkar gjord av stål...

Haha, va?

Spelat BF2? Där det på vissa maps var 15 flaggor att ta, varje lag hade 2 flygplan, 2 helis, 5-6 stridsvagnar, lika många APC och 25 bilar och några båtar på det?

Jämfört med det är BC2-maps pyttesmå.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv
Skrivet av Friberg:

Förbannade jävla piratkopierare som aldrig köper spel!!

Eller hur var det nu?

Battlefield 3 är ett multiplayer spel inget SP.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av korvbollar:

Är fortfarande väldigt skeptisk.

Alla battlefield-spel har haft sådan otrolig potential men har samtidigt varit sladdriga och frustrerande.

Jag har alltid sett battlefield-serien som realistiska krigsspel med avsaknad av realism. I BF3 verkar de lagt ner mer detailarbete på vissa saker, t.ex. Förstörelse, ljud, grafik etc, viket är bra, men det finns dock andra saker i BF-spelen som är sååå mycket viktigare för att det ska bli en bra spelupplevelse.

(Tänker använda BC2 + BCV som grund för följande exempel)

Level design
BFs selling point är att banorna är stora och fria. Man kan gå lite var man än vill. (vilket är bra.) Mendet gör även spelet riktigt grötigt och icke relistiskt eftersom att enstaka spelare från båda lagen är helt utspridda över hela kartan.
Det finns ingen front där båda lagen möts och måste pressa varandra till att retrera. Det är folk överallt, hela tiden! Quake med "realistiska" soldater och vapen. Otroligt grisigt och frustrerande, speciellt när det är snipers överallt.
Vilket leder mig till nästa del:

Gameplay/ spelmekanik
Det som enligt mig förstör spelen mest är hur spelet spelas. Folk hoppar in i fordon och kör som galningar till de har kommit till sitt "gömställe" eller uppdraget. I 130km/h "hoppar" (snarare ploppar) spelaren ut och landar på fötterna och omedelbart börjar skjuta med sin granatkastare. Samma sak med flygplan och helikoptrar. Bara en sådan grej kan få mig att stänga av spelet direkt.
Hoppa fallskärm från 5 meters höjd. Ingen gravitation på kulor. Det krävs ingen skicklighet alls för att vara sniper, ingen distansberäkning, vind, inget alls. Folk hoppar runt som idioter och lyckas ändå skujta ihjäl folk som ligger i beredskap. Supressive fire är onödvändigt.
Listan kan göras oändlig.

Tro mig, jag har haft väligt kul när jag spelat BF-spelen (främst på lan) men det hade kunnat varit så mycket bättre.

BF3 har potential till att bli det bästa mp upplevelsen någonsin men det känns som att DICE annu en gång satsar på helt fel saker istället för att fixa det som gjorde de tidigare spelen dåliga.

Det återstår att se...

BFBC2 multiplayer är underhållande, men som du skriver, det är inte realistiskt, men vad vet vi egentligen, jag har aldrig varit ute i strid. Tycker också kartorna är för stora i bland, baseraping hit och dit, en man kör en tank som om det vore en FIAT. Ibland upplevs spelet som väldigt obalanserat med, och man kan tömma ett magasin i en "soldat" som verkar gjord av stål...

Kanske skulle de skapat en speciell MP-del som var riktigt realistisk där det krävdes 4 man att manövrera en stridsvagn osv.

Det är det som är det tråkiga med Battlefield delen. När Battlefield 2 kom ut var det extremt roligt men under tidens gång förstår man mer och mer att spelet var väldigt gummi aktigt. Bad Company 1 o 2 kom sedan och både spelen hade samma gummi spel, och BF3 ser ut och ha samma. Det vore bra om dom gjorde en lite mer hardcore realistiskt spel läge.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Battlefield 3 är ett multiplayer spel inget SP.

Fel, Battlefield 3 har en single player-kampanj.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Friberg:

Förbannade jävla piratkopierare som aldrig köper spel!!

Eller hur var det nu?

Battlefield 3 är ett multiplayer spel inget SP.

Eh? De har gjort en ganska lång SP-kampanj i BF3.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av korvbollar:

Är fortfarande väldigt skeptisk.

Alla battlefield-spel har haft sådan otrolig potential men har samtidigt varit sladdriga och frustrerande.

Jag har alltid sett battlefield-serien som realistiska krigsspel med avsaknad av realism. I BF3 verkar de lagt ner mer detailarbete på vissa saker, t.ex. Förstörelse, ljud, grafik etc, viket är bra, men det finns dock andra saker i BF-spelen som är sååå mycket viktigare för att det ska bli en bra spelupplevelse.

(Tänker använda BC2 + BCV som grund för följande exempel)

Level design
BFs selling point är att banorna är stora och fria. Man kan gå lite var man än vill. (vilket är bra.) Mendet gör även spelet riktigt grötigt och icke relistiskt eftersom att enstaka spelare från båda lagen är helt utspridda över hela kartan.
Det finns ingen front där båda lagen möts och måste pressa varandra till att retrera. Det är folk överallt, hela tiden! Quake med "realistiska" soldater och vapen. Otroligt grisigt och frustrerande, speciellt när det är snipers överallt.
Vilket leder mig till nästa del:

Gameplay/ spelmekanik
Det som enligt mig förstör spelen mest är hur spelet spelas. Folk hoppar in i fordon och kör som galningar till de har kommit till sitt "gömställe" eller uppdraget. I 130km/h "hoppar" (snarare ploppar) spelaren ut och landar på fötterna och omedelbart börjar skjuta med sin granatkastare. Samma sak med flygplan och helikoptrar. Bara en sådan grej kan få mig att stänga av spelet direkt.
Hoppa fallskärm från 5 meters höjd. Ingen gravitation på kulor. Det krävs ingen skicklighet alls för att vara sniper, ingen distansberäkning, vind, inget alls. Folk hoppar runt som idioter och lyckas ändå skujta ihjäl folk som ligger i beredskap. Supressive fire är onödvändigt.
Listan kan göras oändlig.

Tro mig, jag har haft väligt kul när jag spelat BF-spelen (främst på lan) men det hade kunnat varit så mycket bättre.

BF3 har potential till att bli det bästa mp upplevelsen någonsin men det känns som att DICE annu en gång satsar på helt fel saker istället för att fixa det som gjorde de tidigare spelen dåliga.

Det återstår att se...

BFBC2 multiplayer är underhållande, men som du skriver, det är inte realistiskt, men vad vet vi egentligen, jag har aldrig varit ute i strid. Tycker också kartorna är för stora i bland, baseraping hit och dit, en man kör en tank som om det vore en FIAT. Ibland upplevs spelet som väldigt obalanserat med, och man kan tömma ett magasin i en "soldat" som verkar gjord av stål...

Kanske skulle de skapat en speciell MP-del som var riktigt realistisk där det krävdes 4 man att manövrera en stridsvagn osv.

Men o andra sidan är det så ni vill ha så kan man ju ladda ner Project Reality till BF2! Det är ju ganska kul en stund men inte i längden! Majoriteten vill ju ha lite instant action lite småhäftiga strider! Hur kul skulle det vara igentligen o sitta i en tank i i halvtimme som laddar om kanonen och inte göra mer?

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Friberg:

Förbannade jävla piratkopierare som aldrig köper spel!!

Eller hur var det nu?

Battlefield 3 är ett multiplayer spel inget SP.

Eh? De har gjort en ganska lång SP-kampanj i BF3.

Ligger BF3's fokusering på SP? Nej, precis.

Medlem
Skrivet av White Moose:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Friberg:

Förbannade jävla piratkopierare som aldrig köper spel!!

Eller hur var det nu?

Battlefield 3 är ett multiplayer spel inget SP.

Eh? De har gjort en ganska lång SP-kampanj i BF3.

Ligger BF3's fokusering på SP? Nej, precis.

Har jag aldrig påstått heller, däremot finns det en co-op kampanj till och med. Jag vet vad jag kommer testa först iaf.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av White Moose:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Friberg:

Förbannade jävla piratkopierare som aldrig köper spel!!

Eller hur var det nu?

Battlefield 3 är ett multiplayer spel inget SP.

Eh? De har gjort en ganska lång SP-kampanj i BF3.

Ligger BF3's fokusering på SP? Nej, precis.

Har jag aldrig påstått heller, däremot finns det en co-op kampanj till och med. Jag vet vad jag kommer testa först iaf.

Ja man kör ju alltid igenom SP innan man testar på MP.

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av White Moose:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Friberg:

Förbannade jävla piratkopierare som aldrig köper spel!!

Eller hur var det nu?

Battlefield 3 är ett multiplayer spel inget SP.

Eh? De har gjort en ganska lång SP-kampanj i BF3.

Ligger BF3's fokusering på SP? Nej, precis.

Har jag aldrig påstått heller, däremot finns det en co-op kampanj till och med. Jag vet vad jag kommer testa först iaf.

Ja man kör ju alltid igenom SP innan man testar på MP.

Gör inte jag, ser ingen anledningar att inte göra det heller. Den som spar han har.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av LariosoDog:

Skall skaffa mig lite relation till krigsspelen både BFBC som jag precis börjat och något CoD för att jämföra. Dom ligger ju kring 200 numera så det är två biobiljetter - WTF.

Sedan "För sverige i tiden" gäller även för mig, inte bara kungen. Så köp blir det nog men när får vi se.

Vet inte om du känner till detta redan, de första spelen i CoD serien är inte alls som spelen efter MW. Jag var själv ett fan av CoD men efter att ha testat ett demo på MW så märkte jag något som inget annat spel i serien hade haft innan (inte vad jag kan minnas iaf) och det var att fiender spwanar konstant tills man når vissa check points och så här håller det tydligen på igenom hela spelet (som jag förstått det). Nu menar jag inte att MW serien är dålig utan bara att man inte kan vara säker på att man kommer gilla den lika mycket som tidigare spel i serien.

Tack för tipset.

Nä, jag vet ju inget om historiken på spelserierna. Man får ju f-n ha wikipedia framme och översätta alla begrepp folk pratar om hela tiden

Så vissa har funnits bara på pc först, sedan var första på konsoll en viss subtitel osv.

Man får väl gå på sina egna minor - om skämtet ursäktas

Medlem

Jag är väldigt skeptisk inför BF3 och tänker testa betan för att få reda på om det kommer att passa mig.

Skrivet av mosoloa1:

Ska boka snart helt klart!

Skrivet av showerguy:

Tror att Mw3 har flera bokningar...

Verkligen. Säljer som smör, alla spelar det även om det inte kommer vara bra... tragiskt men sant

CoD är inte dåligt, du (liksom jag) gillar det helt enkelt inte.
Sluta tala för alla andra människor.
Serien skulle inte sälja i så många ex om den var dålig.

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Jag är väldigt skeptisk inför BF3 och tänker testa betan för att få reda på om det kommer att passa mig.

Skrivet av mosoloa1:

Ska boka snart helt klart!

Skrivet av showerguy:

Tror att Mw3 har flera bokningar...

Verkligen. Säljer som smör, alla spelar det även om det inte kommer vara bra... tragiskt men sant

CoD är inte dåligt, du (liksom jag) gillar det helt enkelt inte.
Sluta tala för alla andra människor.
Serien skulle inte sälja i så många ex om den var dålig.

Det är sant! Ska inte tala som att det vore sanning, utan att det är ett påstående från min sida.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av v1lle3:

Jag är väldigt skeptisk inför BF3 och tänker testa betan för att få reda på om det kommer att passa mig.

Skrivet av mosoloa1:

Ska boka snart helt klart!

Skrivet av showerguy:

Tror att Mw3 har flera bokningar...

Verkligen. Säljer som smör, alla spelar det även om det inte kommer vara bra... tragiskt men sant

CoD är inte dåligt, du (liksom jag) gillar det helt enkelt inte.
Sluta tala för alla andra människor.
Serien skulle inte sälja i så många ex om den var dålig.

Det är sant! Ska inte tala som att det vore sanning, utan att det är ett påstående från min sida.

Bra!

Medlem

SW:TOR CE BOKAT!

Inaktiv
Skrivet av Friberg:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Friberg:

Förbannade jävla piratkopierare som aldrig köper spel!!

Eller hur var det nu?

Battlefield 3 är ett multiplayer spel inget SP.

Eh? De har gjort en ganska lång SP-kampanj i BF3.

För mig är Battlefield ett multiplayer spel. Jag kommer inte ens prova på SP delen.

Medlem
Skrivet av korvbollar:

...

Kan inte felet i ekvationen ligga i hur du ser på spelet då? Du säger "potential", men mig veterligen (jag kan såklart ha missat något) så strävas det inte efter att implementera realism nämnvärt. Mer än att ha verkliga vapen och fordon representerade osv, osv. Kan bara tala för mig själv men jag har ALDRIG tänkt på bf-serien som realistiska krigsspel med avsaknad till realism. Du vill inte ha ett bra krigssim, istället?

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Friberg:

Förbannade jävla piratkopierare som aldrig köper spel!!

Eller hur var det nu?

Battlefield 3 är ett multiplayer spel inget SP.

Eh? De har gjort en ganska lång SP-kampanj i BF3.

För mig är Battlefield ett multiplayer spel. Jag kommer inte ens prova på SP delen.

To each his own. Jag spelar alfan just nu till BF3.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Friberg:

Förbannade jävla piratkopierare som aldrig köper spel!!

Eller hur var det nu?

Battlefield 3 är ett multiplayer spel inget SP.

Eh? De har gjort en ganska lång SP-kampanj i BF3.

För mig är Battlefield ett multiplayer spel. Jag kommer inte ens prova på SP delen.

Egendomligt... Betala för ett helt spel men bara använda en del av det.


signatur

"plz" - Worst kind of offense

Inaktiv
Skrivet av mrkvist:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Friberg:

Förbannade jävla piratkopierare som aldrig köper spel!!

Eller hur var det nu?

Battlefield 3 är ett multiplayer spel inget SP.

Eh? De har gjort en ganska lång SP-kampanj i BF3.

För mig är Battlefield ett multiplayer spel. Jag kommer inte ens prova på SP delen.

Egendomligt... Betala för ett helt spel men bara använda en del av det.

Case closed.. han klagade på vart piraterna var och jag berättade att folk bokar antagligen spelet för multiplayer. Hade spelet var ett Single player spel så hade det inte varit lika många bokningar.

Hoppas att Dice raderar SP.. förstör bara skiten.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av mrkvist:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Friberg:

Förbannade jävla piratkopierare som aldrig köper spel!!

Eller hur var det nu?

Battlefield 3 är ett multiplayer spel inget SP.

Eh? De har gjort en ganska lång SP-kampanj i BF3.

För mig är Battlefield ett multiplayer spel. Jag kommer inte ens prova på SP delen.

Egendomligt... Betala för ett helt spel men bara använda en del av det.

Case closed.. han klagade på vart piraterna var och jag berättade att folk bokar antagligen spelet för multiplayer. Hade spelet var ett Single player spel så hade det inte varit lika många bokningar.

Hoppas att Dice raderar SP.. förstör bara skiten.

Klagade? Jag var ironisk och citerade alla de som säger att piratkopiering förstör spelen

Medlem

Gissa om man fick beta nyckeln

Medlem

Kan säga att jag lirar alpha atm och av det man får spela och göra så är mina förväntningar uppfyllda, buggar finns men det är trots allt en alpha.

Gick direkt till Gamestop och förbokade BF3

Medlem
Skrivet av korvbollar:

Det finns ingen front där båda lagen möts och måste pressa varandra till att retrera. Det är folk överallt, hela tiden! Quake med "realistiska" soldater och vapen. Otroligt grisigt och frustrerande, speciellt när det är snipers överallt.

I ''Battlefield Bad company2'' spelar man visst vid fronten och möts.. Dom banorna kallar RUSH! ett lag anfaller dom andra försöker hålla platsen eller retrera.. sen byter man sida och det blir ändrade roller..

Låter som du bara snackar om ''Conquest=Capture the flag'' där är det folk överallt

''Det är folk överallt'' Spela på en low pupulation server om du hatar att möta motspelare.. Det är ganska verkligt att det är stora trupper i krig. det är inte bara typ 30 spelare som försvarar en stad eller stort ställe i verkliga livet

''Snipers överallt'' Ja snipers är nog jävligt jobbiga i verkliga livet med.. eller vill du möta en sån i ett krig med siktet på dig? lär dig styra din gubbe och spring inte på öppna fält som infanteri.. ganska logiskt! Man kan ta ut en sniper med vilket vapen som helst om du kan ''sikta'' och har lite tur

Medlem
Skrivet av korvbollar:

Är fortfarande väldigt skeptisk.

Jag har alltid sett battlefield-serien som realistiska krigsspel med avsaknad av realism.

.speciellt när det är snipers överallt.

Så du klagar på avsaknaden av realism och säger i efterföljande mening att det är dåligt och orealistiskt med snipers överallt?

Hur tror du det är i en aktiv strid, framför allt i städer? Tror du man kan springa runt på öppna fält hur man vill utan att bli skjuten av krypskyttar? Om något så är det för lite krypskyttar för att vara realistiskt, man bör inte kunna sticka fram näsan ens utan att bli skjuten. Realism är inte samma sak som bra dock.

Att du ogillar krypskyttar är en sak men försök inte skylla det på något påhittat argument om realism, säg bara som det är istället.

Medlem

Correction: 27:e oktober i Sverige.

Medlem

Jag blir inte förvånad, BC2 är grymt men det ser fjunigt ut i jämförelse med BF3. Har inte varit så här hypad på ett online fps på flera år


signatur

Game long and prosper

Skriv svar