Gratis spel med Spotify-liknande tjänst

Medlem

Tycker det låter som en alldeles utmärkt idé. Hoppas de lyckas få till det bra nu bara.
Fick mig att minnas en gammal hederlig Penny Arcarde-strip.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Bra idé men hoppas det fungerar i längden.

Medlem
Medlem

Tja, det låter ju onekligen riktigt bra och kan nog locka såväl casuals som hardcore att återigen blörja spela på PC och inte bara konsol. Ska bli intressant att se hur det slutar, men PC är ju direkt svälfödd bortsett från The Witcher 2 ^^

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tja, det låter ju onekligen riktigt bra och kan nog locka såväl casuals som hardcore att återigen blörja spela på PC och inte bara konsol. Ska bli intressant att se hur det slutar, men PC är ju direkt svälfödd bortsett från The Witcher 2 ^^

Heh, ni skämtar väl bara, som vanligt ( i varenda tråd det handlar om PC-spel dyker ni upp och klagar och sprider osanningar ) . Det finns ganska många som föredrar att spela på PC. Och vi är absolut inte svältfödda heller ( Vi är nöjda med vad vi har, och måste inte ägna vår tid att slänga skit på andra format för att känna oss nöjda...)

Jag tror inte på reklam i spel, det finns ju redan produktplaceringar i många spel, det gjorde inte spelen billigare för oss konsumenter...

Dom vanliga kanalerna att köpa spel online duger fint, så slipper man reklam. ( Man slipper dock inte trams om att PC spel inte säljer , för dom siffrorna räknas inte in eftersom det är sålt online )

Visst, det kan fungera som demos kanske, eller för äldre spel. Men jag köper nog reklamfria spel på reor hellre personligen.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Verkligen ingen bra idé. Är helt emot, hoppas att det floppar totalt.

Medlem

Fan va värdelöst, + Hjärntvättning som med alla andra reklamer å skit.

Medlem

spelens spotify? där allting är reklam och skit ifall du inte betalar för det och även om du betalar för det så har du en värdelös interface? nej tack.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Grejen med Spotify är ju att de kommer att gå i graven när nästa tjänst kommer ut och gör vad de gjorde tidigare - tillhandahöll musik bekvämt och gratis. Om de håller sig till det här så kan det nog funka.

Medlem

Jag hoppas, vilket jag nog inte behöver göra länge, att de lägger in en betalfunktion. Tillgång till alla nya releaser för 99:- månaden - för bekväma casualspelare som mig hade det varit guld värt.

Medlem

Har inte använt mig av Spotify och kommer inte heller göra det i framtiden, vägrar stödja detta skämt. De enda som tjänar pengar på en tjänst som Spotify är bolagen, artisterna får ytterst liten del av detta. Tack vare denna sabla tjänst har en av mina favoritstationer fått avsluta sina sändningar.

När det gäller denna tjänst så tvivlar jag starkt på att jag kommer stödja den. Finns egentligen inget som lockar, betalar hellre för spelen för att SLIPPA reklam.

Skrivet av Grumbledock:

Tja, det låter ju onekligen riktigt bra och kan nog locka såväl casuals som hardcore att återigen blörja spela på PC och inte bara konsol. Ska bli intressant att se hur det slutar, men PC är ju direkt svälfödd bortsett från The Witcher 2 ^^

Båda grupper som du nämner spelar ju redan på pc faktiskt så är det avsevärt mer caual spelare på dator än på konsol.

Skrivet av redgreenblue:

Detta är ännu ett steg i rätt riktning för att omvandla pirater till konsumenter. Tyvärr kommer nog konceptet att motarbetas av branschen. Jämför med Spotify där stora artister som Metallica plockats bort ur biblioteket. Den som lever får se.

Det är dock skillnad på pirat och pirat, vissa pirater är egentligen bara missnöjda konsumenter medan de som verkligen kallar sig för pirater ADLRIG skulle betala en krona för någon som helst media.

Om du tror att artisterna tjänar på Spotify så bedrar du dig rejält, faktum är att Spotify är ännu värre än att dra ner musiken olagligt. De enda som tjänar på tjänster som Spotify är musikbolagen.

Medlem

Skulle jag få reklam i nyllet tom när man spelar skulle jag bara bli förbannad. Sköter dom det snyggt så...fine!

12
Skriv svar