Ingen huvudplattform för Modern Warfare 3

Medlem

Innebär det då att spelet stängs av när det understiger 60fps eller hur har dom tänkt? Är ju inte bara så att spel är tänkta att understiga det utan det sker ju av en anledning...

Medlem
Medlem

Jaha, därför det såg så dåligt ut på trailern.

Medlem
Skrivet av Wartex:

"Alla versioner av spelet ska således vara identiska." <-- det är minsta gemensamma nämnaren bland hårdvaran som sätter standarden alltså.

Kunde inte sagt det bättre själv. 360 blir alltså huvudplatform... Som vanligt.

Angående 60 FPS. Du kommer ändå inte märka skillnad på 60 FPS eller mer, så vad spelar det för roll om det går över.

Medlem
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av Wartex:

"Alla versioner av spelet ska således vara identiska." <-- det är minsta gemensamma nämnaren bland hårdvaran som sätter standarden alltså.

Kunde inte sagt det bättre själv. 360 blir alltså huvudplatform... Som vanligt.

Angående 60 FPS. Du kommer ändå inte märka skillnad på 60 FPS eller mer, så vad spelar det för roll om det går över.

Antar att du inte kört med 120hz skärm/crt?

Medlem
Skrivet av cmd:
Skrivet av Tobblish:

Kom på det att med detta uttalande så kommer inte 360 få all DLC 1månad före PC/PS3 då.
Trevligt.

Tror inte det då de har ett 5 års kontrakt med Microsoft.

Mmm..mee....meeen bowling snubben sa ju deeeeet! :'(

Medlem
Skrivet av shocker:
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av Wartex:

"Alla versioner av spelet ska således vara identiska." <-- det är minsta gemensamma nämnaren bland hårdvaran som sätter standarden alltså.

Kunde inte sagt det bättre själv. 360 blir alltså huvudplatform... Som vanligt.

Angående 60 FPS. Du kommer ändå inte märka skillnad på 60 FPS eller mer, så vad spelar det för roll om det går över.

Antar att du inte kört med 120hz skärm/crt?

Det är ingen signifikant skillnad med 120hz skärmar. Det där är bara överskattat trams.

Dessutom tänkte jag mer på "lagget" som faktiskt är märkbart vid 30 FPS fram till 50. 60 eller högre, det finns inget lagg någonstans, så vad är skillnaden återigen?

Medlem

Vem bryr sig? Vad är det nu... del 8 i Call of duty serien? Dem senaste 5 (?) spelen har haft samma grafikmotor.. herregud, vem fan bryr sig om Activisions urvattnade serie. Dem släpper cod serien som EA släpper fifa/nhl serien.. allt för att mjölka kon.
Nä.. tacka vet jag grabbarna på Dice, där är det kvalitet och inte några snabba lättförtjänta pengar. Battlefield 3 = lär äga allt i sin väg, inklusive noob spelet cod.


signatur

"High life on low budget"

AW8
Medlem
Skrivet av Shimo:

Hahaha. Bold statement, Mr Bowling. Vi får väl anta att de kommer att blockera spelet om PCn inte är tillräckligt bra då

Hehe!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

"60fps på XBOX360, då blir det inte så snyggt.... "

Medlem

Haha konsolspel alltså


signatur

Meep!

Medlem

MW2 skandalen upprepar sig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Så om det är identiskt, kommer PC-versionen att få det underbara (sarkasm) IWnet igen alltså?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Så om det är identiskt, kommer PC-versionen att få det underbara (sarkasm) IWnet igen alltså?

Fan ta dom dubbelt så hårt som förra gången om dom inte lärt sig sen MW2!!! Serverlista, dedikerade servrar or gtfo helt enkelt^^


signatur

Game long and prosper

Medlem

Fan vad bra att pc äntligen blir lika bra värderat som xbox 360 (till skillnad mot vad treyarch gjorde till black cocks)

Medlem

Är det ny spel/grafik motorn i det här spelet? Är trött på den gamla motorn som används sen COD4 (kanske längre)? Vill ha nå nytt, annars blir det inget köp från mig?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Jozo:

Så om det är identiskt, kommer PC-versionen att få det underbara (sarkasm) IWnet igen alltså?

Fan ta dom dubbelt så hårt som förra gången om dom inte lärt sig sen MW2!!! Serverlista, dedikerade servrar or gtfo helt enkelt^^

Precis, dedikerade servrar och serverlista är lika enkelt och smidigt på konsol som på PC, den enda anledningen att skippa det är snålhet och dåliga utvecklare.
Hoppas på dedikerade servrar på alla plattformer, ett par fordon, inga killstreaks eller second chance skit...

mg
Medlem
Skrivet av Ichabod:
Citat:

I ett twitter-meddelande avslöjar Infinity Wards Robert Bowling att hett efterlängtade Call of Duty: Modern Warfare 3 utvecklas utan någon specifik "lead platform". Alla versioner av spelet ska således vara identiska.

– Vi har ingen huvudplattform, vi utvecklar varje version tillsammans med de andra, säger Robert Bowling.

Jag förstår inte hur du får det till att alla versioner är identiska, det som står i twittermeddelandet är att de utvecklar de olika versionerna parallellt, dvs de gör inte en version först som de sedan anpassar till en annan plattform.

------------------------------------------------------------
Jo det är ju en viss skillnad faktiskt..

Skärpning FZ, lämna smaskiga rubriker och skeva tolkningar åt Aftonbladet..

från R.Bownlings twitter.
"PC is included in that, don't be so quick to assume PC isn't included. It's the one platform that receives unique optimizations."

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Är det ny spel/grafik motorn i det här spelet? Är trött på den gamla motorn som används sen COD4 (kanske längre)? Vill ha nå nytt, annars blir det inget köp från mig?

verkar som det är samma motor som använts sedan första CoD, id Tech 3 (Quake 3 Arena), om än kraftigt modifierad.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av HaZe303:

Är det ny spel/grafik motorn i det här spelet? Är trött på den gamla motorn som används sen COD4 (kanske längre)? Vill ha nå nytt, annars blir det inget köp från mig?

verkar som det är samma motor som använts sedan första CoD, id Tech 3 (Quake 3 Arena), om än kraftigt modifierad.

Stämmer, samma motor sen 1999.

Det kan han inte lova, den gode "Bowling", vilket kul efternamn.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

"What do you want to do today? Go horseback riding?"

"Lets ask Bowling..."

"Na, don't want to throw my balls at people..."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av HaZe303:

Är det ny spel/grafik motorn i det här spelet? Är trött på den gamla motorn som används sen COD4 (kanske längre)? Vill ha nå nytt, annars blir det inget köp från mig?

verkar som det är samma motor som använts sedan första CoD, id Tech 3 (Quake 3 Arena), om än kraftigt modifierad.

Stämmer, samma motor sen 1999.

Kan man ens kalla det samma motor om den är extremt modiferad?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av HaZe303:

Är det ny spel/grafik motorn i det här spelet? Är trött på den gamla motorn som används sen COD4 (kanske längre)? Vill ha nå nytt, annars blir det inget köp från mig?

verkar som det är samma motor som använts sedan första CoD, id Tech 3 (Quake 3 Arena), om än kraftigt modifierad.

Stämmer, samma motor sen 1999.

Kan man ens kalla det samma motor om den är extremt modiferad?

Samma skräp enligt mig. Enda som är förändrad är utseendet, annars är det samma fysik, eller rättare sagt den non existerande fysiken.

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av HaZe303:

Är det ny spel/grafik motorn i det här spelet? Är trött på den gamla motorn som används sen COD4 (kanske längre)? Vill ha nå nytt, annars blir det inget köp från mig?

verkar som det är samma motor som använts sedan första CoD, id Tech 3 (Quake 3 Arena), om än kraftigt modifierad.

Stämmer, samma motor sen 1999.

Själv älskar jag den gamla goa id Tech 3 motorn så för mig är det inga problem! Tycker det är få spel i dagens läge som klarar att uppnå den spelkänslan som det är i spel med gamla motorer.

Medlem

...Förutom på PC.

Skrivet av slartibartfast:

60fps på ps3, då blir det inte så snyggt....

Hoppas att du inte är en sådan där som säger att PS3 bara är en mediaspelare och att 360 på något magiskt sätt är sååå mycket bättre.
Det borde snarare vara formulerat "60 fps på PS3/360 (konsol), då blir det inte så snyggt".

Jag tycker ändå att det är häftigt hur pass bra grafik man får ut ur dem.

Medlem

Är PS3-älskare, men kan av erfarenhet säga att om man skitit i PS3-lanseringen av ett spel, hade både PC och Xbox360-versionerna sett bättre ut. PS3an är ett totalt jävla helvete att arbeta med, vilket drar ner alla andra versioner. Däremot görs ett spel PS3-exklusivt ser det oftast bättre ut än något annat spel.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

så jag kan dra 60 fps på ett ati x1300 soft!

Medlem

Ja vad jag förstår så kommer det här bli konsollanpassat skit. Det kan ju inte alls vara svårt att göra ps3 och xbox 360 likvärdiga, men vi PC-spelare då?.. Nae de blir att ladda ner det här COD också för att köra igenom singleplayerkampanjen sen får man allt hålla sig till bf3 online, som hittills verkar bli ett givet köp! Bad Company 2 är ju skitkul vad kommer då inte BF3 va?;)

Skrivet av v1lle3:

Hoppas att du inte är en sådan där som säger att PS3 bara är en mediaspelare och att 360 på något magiskt sätt är sååå mycket bättre.
Det borde snarare vara formulerat "60 fps på PS3/360 (konsol), då blir det inte så snyggt".

Jag tycker ändå att det är häftigt hur pass bra grafik man får ut ur dem.

PS3 har en GPU som är svagare än 360. I worst-case-scenario så är RSX hälften så snabb som Xenos. Det går att få ut mer kraft om man anpassar hela spelet efter PS3'ns svagheter (det är så man gör bra multiplattformsspel), men så snabb som Xenos blir den aldrig.

123
Skriv svar