Shift 2 unleashed

Medlem
Shift 2 unleashed

Spelet släpps ju nu i dagarna, någon som tänker slå till?

Eftersom jag fortfarande väntar på ett bilspel värt att lägga tid på så kommer jag såklart skaffa det såfort det är i butik (har presentkort som måste bort snart) men annars går det ju att köpa/importera de flesta spel för flera hundra under svenska affärspriser idag.

Ang spelet så var jag helt förtjust i Shift 1:s presentation. Ljud, bild och inlevelse var helt lysande, men karriärspelet och online var riktigt långtråkigt. Detta är en perfekt blandning av arkad och simulation och det passar, i min mening, NFS riktigt bra. Tilläggas att jag verkligen inte gillar deras hollywoodinspirerade drag/drift spel. Smaksak helt enkelt.

Shift2 ser iaf oerhört snyggt ut och ljudet/presentationen för tankarna till F1 2010 som verkligen satte huvudet på spiken när det gäller sin presentation. Shift är ett bilspel med attityd, och även om jag misstänker att spelets SP/MP nog kommer vara samma långtråkiga stjärnjakt som i föregångaren så kan jag inte hjälpa att jag är grymt laddad på att få vrida upp ljudet ordentligt och krypa ner i playseatet och köra skiten ur spelet!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kommer välja PC för grafikens skull. Jag har ettan på PS3 och skillnaden mot PC versionen var stor. Fast PC versionen buggade ju ur med sparningarna (har en disk för Steam och en för system och ytterligare en för spelsparningar/Mina Dokument). Köpte Shift begagnat och sedan kom plockepinn - GT5 vilket sopade banan med Shift som blev liggande.

Förresten, lägger nu undan ratten till hösten så blir nog inga bilspel innan dess. Spela med ratt när solen steker mot husväggen är olidligt svettigt till och med kalla vårdagar som nu.


signatur

Det var detta...

Medlem

Här uppe är det kallt ett tag till

Men blir som vanligt mycket mindre spelande i sommar hursomhelst. Till hösten kommer ju bf3 och tribes så då lär jag inte ha tid med bilspel endå!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

har redan bokat det och discshop har skickat det idag ser jag. kommer att köra det lika som ettan, med G25 ratten på PS3.
shift MÅSTE spelas med ratt, för det är ospelbart med gamepad. shift har en mycket realistiskt känsla i spelet eftersom bilarna aldrig håller sig riktigt stilla på banan. har du någonsin kört en banracingbil i 260 km/h på RIKTIGT så vet du också hur mycket man får hålla tillbaka bilen och parera den, för det är mycket som påverkar hur bilen beter sig. detta verkar inte dom som recenserar spel fatta och veta, ligger inte bilen helt still som ett jävla strykjärn så är det fel på spelet tycker dom.
så som bilarna betedde sig i ettan var mycket nära hur en BMW i runt 260 km/h beter sig på en RIKTIG bana, den dagen vi får bilen att ligga helt stilla mor asfalten,den dagen skall jag prisa gud


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem

Var tvungen att ta fram ratten ändå, Soulless, och prova PC utgåvan. Men om man ska gå efter grafiken kan man lika väl köpa PS3 versionen, tror jag. Grafiken var inte alls bra men gillade nya "in car" seendet.


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag plockar upp mitt ex imorgon har jag bestämt mig för. Blir ps3 versionen då det är där ratten/stolen står som bäst, ska jag lira på datorn måste jag möblera om varje gång stolen ska fram :/
Men ni låter ju relativt nöjda med era första intryck iaf och många andra verkar också positivt överraskade.

Ang ratt så har jag dock läst många (iaf på ps3) som har problem med "input-lag". Alltså att när de vrider på ratten så reagerar inte bilen direkt utan med fördröjning och det ska inte bara gälla ratten i ckpiten utan själva hjulen på bilen om man så vill säga.
Kan du kommentera detta? Låter ju som något som förstör precis hela spelet om det verkligen inte går att få bort med inställningar.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kanske då ska hålla mig till PC versionen fast det är makligare att starta upp sin PS3. Märkt inget input-lag på PC men har inte provat de snabbare bilarna ännu. Gillar faktiskt mer köra långsammare lopp.

Angående grafiken. Jämförde med GT5 på PS3 och både omgivningen samt bilarna är mycket snyggare där kontra Shift 2 PC. Använder samma skärm till både PC och konsol. En 42 tums LG HL4000-serien. Fantastisk till spel och slår min dyrare Philips, från samma år, med råge. Fast den är bättre till film med sin djupa svärta.


signatur

Det var detta...

Medlem

Spel köpt. Men är såklart upptagen ikväll så jag kommer inte få spela förrens imorgonkväll
Och då spelar ju entombed i stan så blir nog inte förrens lördag jag får testa spelet på allvar...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar