Battlefield 3-kampanjen räcker i tolv timmar

Robot
Battlefield 3-kampanjen räcker i tolv timmar

En av årets mest efterlängtade titlar kommer att bjuda på ett dussin timmar soldataction för solospelaren.

#battlefield-3, #homefront


Medlem
Battlefield 3-kampanjen räcker i tolv timmar

Hardcore spelare...Tsss. De är bara tråkiga personer för att de inte gillar att spela kampanjer

Medlem

Jag kör först kampanjen sen multiplayer! men kör bara den typ en gång sen får det räcka!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

12 timmar låter vettigt! sen kan man väl räkna med åtminstone 100 timmar i multiplayer. 112 timmars underhållning för 499/599 verkar ganska vettigt

Medlem

Tolv timmar i en singelplayerkampanj med Frostbite 2. Det kan inte bli mycket bättre


signatur

- PiDuT

Medlem

På pappret verkar DICE göra allting rätt.. hoppas spelet inte blir för arkadigt!


signatur

Have a good time!

Medlem

"– De kanske inte ens rör kampanjen? Men vi vill ha in mer människor, bjuda in fler till serien. Det är en av de stora orsakerna till varför vi har två sidor av spelet."

Orsakerna? Vore inte "anledningarna" bättre ordval?

Medlem

Lär inte bli något singleplayer alls. Hoppas de gör klart spelet även om det blir försenat och inte går på EA's trams att släppa allt snabbt! Dice's sista chans för min del.

Medlem

12 timmar låter bra. Föredrar alltid att köra en kampanj innan jag går på Multiplayer, så tycker det är ett bra val vad dom gjort.

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

Hardcore spelare...Tsss. De är bara tråkiga personer för att de inte gillar att spela kampanjer

För dem som spelar mutliplayer på hög nivå spelar sp ingen roll.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Är helt okej om de gör en grym MP-del, i mina ögon är SP-delen bara en bonus, allt handlar om just MP-delen i BF.

Dec
Medlem

Äntligen en riktig kampanj i Battlefield. I de föregående spelen så fanns det väl knappt någon "riktig" kampanj. Vad jag minns så kunde man bara spela mot botar på multiplayer-banorna utan någon slags story. Ganska tråkigt. BF3 blir väldigt intressant att köra kampanjen på!


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

Hardcore spelare...Tsss. De är bara tråkiga personer för att de inte gillar att spela kampanjer

Är ju definitivt en tråkigare person som väljer att sitta och spela själv i ensamhet istället för med andra.

Men visst är det väl helt okej att BF3 får en SP-del, bara det inte går ut över MP-delen vilket är grunden i Battlefield serien.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kommer ju hoppa rakt in på första bästa svenska server när jag prövar spelet, kommer förmodligen inte spela SP.
Jag hoppas verkligen att de lyckas göra ett nytt 42, att man får den känslan!
Men har ingen som helst tillit till DICE längre :/


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ja Homefront var förvånande kort, under 4 timmar på hard och storyn *verkade* bra, men slutet fick spelet och storyn verka något medioker, mest nog för irritationen på det abrupta slutet.

Verkar vara en trend just "nu"... mediokra FPS spel.

SP får gärna vara där, men jag hade nog gärna sett en slags bootcamp istället/också, anledningen till att jag spela BC2's SP var bara för att få in känslan för styrningen etc, plus att det inte hade kommit till Swe ännu =S.

12 timmar känns nästan lite väl extremt men de verkar iaf inte göra som Kaos med att sälja *EN* SP story som episoder till fullpris.
Synd att de inte valde att göra demonstrationerna av spelet på samma vis som BC2. Inte med SP killarna i komiska situationer utan snarare när man ser grupper utföra MP-delens olika objectives.
Man hade ju då fått se vad MP delen erbjuder i form om speltyper samt de fina animationerna o.s.v.

Medlem

Skulle det vara Co-Op på kampanjen? Hoppas det iaf, annars hoppar jag nog över den
I Bad Company 2 har jag loggat 244h i PC MP och 44h på 360 MP . Inte riktigt uppe i BF2 ännu där jag hade 400h+


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

12 timmar låter perfekt. Jag börjar oftast med SP och går sen över till MP. Skoj! Heja Dice. Gör oss nu inte besvikna på mållinjen

Medlem
Skrivet av daskedennis:
Skrivet av cyberzaikoo:

Hardcore spelare...Tsss. De är bara tråkiga personer för att de inte gillar att spela kampanjer

För dem som spelar mutliplayer på hög nivå spelar sp ingen roll.

Och de som spelar SP bryr sig inte om de som spelar MP på hög nivå, så jag antar att cirkeln är sluten...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

tråkigt man flyttar fokus från det som BF varit bäst på.

samt med tanke på den ohyggliga konsolportningen av Crysis2 färskt i minnet trots att crytek bedyrade och sa att PC versionen av Crysis2 inte skulle ta skada ger denna nyhet inte bara positiva vibbar.

Medlem
Skrivet av warh0g:

Skulle det vara Co-Op på kampanjen? Hoppas det iaf, annars hoppar jag nog över den
I Bad Company 2 har jag loggat 244h i PC MP och 44h på 360 MP . Inte riktigt uppe i BF2 ännu där jag hade 400h+

Rofl -.-


signatur

Ducati Streetfighter 848

AW8
Medlem

Fint med en inte allt för kort singleplayer-kampanj att lära sig grundstenarna i innan multiplayern.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Kommer hoppa rakt in i första bästa svenska servern när jag får spelet!

Blir nog SP senare kanske, om jag känner för det. Har fortfarande inte spelat ut Bad Company 2 SPn, körde lite bara sen sluta jag.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Klart att man börjar med kampanjen. Dels för att lära känna kontrollerna och för att det är det mest logiska.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

12timmar, man är ju van vid 3-5 timmar gamepålay i singel, så detta ska bli roligt:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Bra tid för att vara en shooter.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Hur dålig eller bra handlingen i kampanjen är, så kommer jag nog säkert att njuta av den med en vän i coop!

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av cyberzaikoo:

Hardcore spelare...Tsss. De är bara tråkiga personer för att de inte gillar att spela kampanjer

Är ju definitivt en tråkigare person som väljer att sitta och spela själv i ensamhet istället för med andra.

Men visst är det väl helt okej att BF3 får en SP-del, bara det inte går ut över MP-delen vilket är grunden i Battlefield serien.

Jag gillar i allmänhet SP bättre.
MP har så dålig stämning i spel nuförtiden tycker jag.
Allt som skrivs i chatten är "cheater", "noob" osv. Folk kan aldrig vara trevliga mot varandra.

BF3 handlar dock bara om MP för mig.

Medlem

Mkt bra.


signatur

Meep!

Medlem

Co-op campaign + riktigt battlefield multiplayer + awesome grafik som mosar crapsis 2 = KÖP

Medlem

Homefront hade i alla fall en intressant kampanj om än den var kort, det motsatta kan man säga om BF:BC 1/2 där kampanjen var direkt usel förutom slutscenerna.
Man får väl hoppas att de erbjuder 12 kvalité och bra story, inte 12h CoD-klon.

Givet senaste gameplay-rullen blir det som vanligt, en trång korridor att springa i där ett vist antal fiender på random spawnar framför dig och springer ut ur husen. Viktiga objectives blir upplysta, du är i princip odödlig och raketträffar bredvid dig är ingen fara. Med ditt vapen kan du skjuta bort plåten från bron du står på, men det kan inte ens fienderna med raketgevär ()begränsad fysik).
Detta som skulle vara utvecklat för PC, ändå är det enda som är bra grafiken och inte ens den är vild, jämför gärna med gamla Crysis. Stora, öppna banor, vettig fysik, snygg grafik etc.
Ser ut som ett CoD, snyggt, trångt och lika innovativt som nästa Idol-vinnare, men man kan alltid hoppas att de skärper sig...

12
Skriv svar