Call of Duty: Black Ops

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av Hannu87:

Hedniskt lagg på PC fortfarande.

Och inget Team play alls...

BC2 ftw!

Nä, avsaknaden av Team Play är lite obegriplig, måste ju vara enkelt att lägga in... Man kan hitta sina vänner, och serverbrowsern är i övrigt skitbra, men...

Och lagget vissa upplever måste bero på någon hårdvaru/driverkombination eller inkonsekvent uppkoppling, tror jag. Jag upplevde inte det minsta lag, som sagt, och jag tänker inte skriva en recension baserad på andras erfarenheter :P.

Men sluta. Idag (Lördag) har det i princip inte gått att spela och hade du orkat klicka dig in på steam forumet så hade du kunnat läsa tusentalet trådar om folk som har problem med lagg/performence med alla möjliga konfigurationer av hårdvara.

Medlem

Jag får nog säga att jag tycker om spelet väldigt bra. Ett helt annat "flow" än tidigare och lättare att få riktigt fina killstreaks.

Dock tycker jag att det är lite kass att de missat hela lag konceptet. Jag och mina vänner tycker om att spela tillsammans men när man aldrig landar i samma lag blir det helt plötsligt inte riktigt samma sak.
Kanske är det något vi missat? Eller?
Sedan känns spelet mer som en FFA även i lagspelande än vad MW2 gör. Men fortfarande riktigt bra spel bortsett från allt det tekniska trubbel många har haft.

Medlem

Så hur duktig man är på det här spelet har och göra med hur mycket pengar man tjänar in så man kan köpa bättre vapen? Har alltså ingenting att göra med "riktiga" skills som i Unreal Tournament och Quake live?

Moderator | Testpilot
Skrivet av johanlule:

Så hur duktig man är på det här spelet har och göra med hur mycket pengar man tjänar in så man kan köpa bättre vapen? Har alltså ingenting att göra med "riktiga" skills som i Unreal Tournament och Quake live?

Har du aldrig spelat cod? I dem senaste spelen lvlar man och får massa vapen vid varje lvl. Sen att vissa vapen är bättre än andra är ju upp for debate. Alla har ju sin spelstil så föredrar ju sniper och ngn annan kör smg så visst.

SMG är just lätt bästa FFA och TDM stomp men annars vettefan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fan, folk skriker ju som griskultingar här "buhu resecenten tyckte inte som jag snyft!!"

Medlem

Enligt mitt tycke ingen vidare recension. Man vill ju veta hur det känns att spela multiplayer i spelet. Allt babbel om huruvida du tjänar pengar, går upp i erfarenhet osv. är ju inte speciellt intressant.
"Vi gräver ner oss i pc-versionens onlinelägen", nja, håller inte riktigt med om det. "Vi snuddar vid ytan av pc-versionens onlinelägen" kanske skulle sett bättre ut.

Medlem

Har dom löst problemet med lagg?

Medlem

tssss inga dinosaurier!?

Medlem

Ser att det är många som klagar på att det laggar i spelet. Själv spelar jag xbox varianten och visst det kunde lagga ibland när man lirade men då bytte spelet host o sen var det bara att köra vidare. Men det kanske inte funkar så på pc utgåvan?

Medlem
Skrivet av weizenbier:

för "fast"paced för mig.. tråkigt att inga fps spel erhåller mer realism

Arma 2. Spelar du CTI match har du stora kartor också, 10 min+ från ena sidan av mapen till andra sidan i snabb bil

Medlem

ha! klaga på lagg och konsoler allt ni vill jag spelar på xbox och har bara bytt host två gånger jag har mer spelare online
än ni och jag hittar en match direkt så jag slipper
leta i en halvtimme efter en österrikisk skitserver på 6 pers
ha´t skönt


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

ha! klaga på lagg och konsoler allt ni vill jag spelar på xbox och har bara bytt host två gånger jag har mer spelare online
än ni och jag hittar en match direkt så jag slipper
leta i en halvtimme efter en österrikisk skitserver på 6 pers
ha´t skönt

"att va arrogant o smartare än du" kul att du skriver det som yrke i din presentation när du är dummare än någon annan i denna tråden. Lär dig stava och skriva med korrekt meningsuppbyggnad innan du ens försöker få folk att lyssna. Usch på folk som beter sig som om de är 13!

Medlem
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av flamgorilla:

ha! klaga på lagg och konsoler allt ni vill jag spelar på xbox och har bara bytt host två gånger jag har mer spelare online
än ni och jag hittar en match direkt så jag slipper
leta i en halvtimme efter en österrikisk skitserver på 6 pers
ha´t skönt

"att va arrogant o smartare än du" kul att du skriver det som yrke i din presentation när du är dummare än någon annan i denna tråden. Lär dig stava och skriva med korrekt meningsuppbyggnad innan du ens försöker få folk att lyssna. Usch på folk som beter sig som om de är 13!

Mata inte trollet, kolla bara på hans namn.

Medlem

Vill bara lägga till ett inlägg, orkade inte läsa riktigt hela tråden, men många som fan klagar på att det fortfarande laggar. Mitt råd till er: Skaffa bättre komponenter i datorn!

Jag sitter på i7 950 @ 4,2GHz, 12GB DDR3 2000MHz minne och geforce GTX 480, och spelet flyter som EN DRÖM vill jag lova! Men det gör iofs alla spel när jag tänker efter

Riktigt schysst lir också för övrigt, wager är så frukansvärt kul, Sticks and Stones är mit favoritläge där, men även vanliga TDM i HC är fruktansvärt kul! Bra spel som fan, som är allt som MW2 borde varit om man kört med dedikerade servrar där också och det ena med det tredje

Medlem
Skrivet av psyelajt:

Vill bara lägga till ett inlägg, orkade inte läsa riktigt hela tråden, men många som fan klagar på att det fortfarande laggar. Mitt råd till er: Skaffa bättre komponenter i datorn!

Jag sitter på i7 950 @ 4,2GHz, 12GB DDR3 2000MHz minne och geforce GTX 480, och spelet flyter som EN DRÖM vill jag lova! Men det gör iofs alla spel när jag tänker efter

Riktigt schysst lir också för övrigt, wager är så frukansvärt kul, Sticks and Stones är mit favoritläge där, men även vanliga TDM i HC är fruktansvärt kul! Bra spel som fan, som är allt som MW2 borde varit om man kört med dedikerade servrar där också och det ena med det tredje

Ganska onödigt inlägg, om du bara orkat läsa igenom pytte pytte lite så hade du sett att det inte har med prestandan på hårdvaran att göra Men du är inte den första


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ni borde prova kolla eran fps med
cg_drawFPS "simple"

Även om man inte märker att det laggar så är spelet av någon oförklarlig anledning så extremt krävande att det påverkar en när man spelar. Prova tex lira sniper eller semiauto vapen och se hur skotten som ni siktar rakt på av någon anledning inte alls träffar. Det enda som funkar är att spraya helgalet med ak74u vilket är lite trist med tanke på hur otroligt precist det gick att sikta i cod4.

Å andra sidan så är det ett underbart roligt kaos ändå

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Ganska onödigt inlägg, om du bara orkat läsa igenom pytte pytte lite så hade du sett att det inte har med prestandan på hårdvaran att göra Men du är inte den första

Ursäkta dubbelpost men prestandaproblemen har faktiskt med hårdvaran att göra.

Allt hänger helt enkelt på processorn eftersom spelet verkligen äter upp processorkraft. Enligt techport så får Q6600 oklockad med HD5970 så får man 30FPS min och 53FPS avg i black ops. Spelet tar nästan vilken processor som helst upp i 100% load.

Det beror förmodligen på dålig optimering eftersom spelet knappast har så mycket tyngre grafik än de tidigare codliren.

Medlem
Skrivet av Overactive:
Skrivet av Tommy_h:

Ganska onödigt inlägg, om du bara orkat läsa igenom pytte pytte lite så hade du sett att det inte har med prestandan på hårdvaran att göra Men du är inte den första

Ursäkta dubbelpost men prestandaproblemen har faktiskt med hårdvaran att göra.

Allt hänger helt enkelt på processorn eftersom spelet verkligen äter upp processorkraft. Enligt techport så får Q6600 oklockad med HD5970 så får man 30FPS min och 53FPS avg i black ops. Spelet tar nästan vilken processor som helst upp i 100% load.

Det beror förmodligen på dålig optimering eftersom spelet knappast har så mycket tyngre grafik än de tidigare codliren.

Väääääääldigt dåligt optimerat då..
Vissa har inga problem alls och vissa har jätte mycket, jag t.ex har inga som helst problem i single player och med tanke på att det grafiska är likadant i MP så är det knappast hårdvaran som är problemet..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

123
Skriv svar