Nytt Battlefield-spel på fredag

Medlem

Battlefield WildWest: North vs South


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag skiter fullständigt i vad dom släpper, sålänge "BATTLEFIELD 3" blir bra.

Tänk er Battlefield 2, fast med 3 gånger så snygg grafik, 3 gånger så stora banor, 3 gånger fler vapen, 3 gånger fler factions, 3 gånger fler banor, 3 gånger fler fordon, ett par nya sorts vehicles såsom ett Krigsfartyg tex, och ett detaljerat character customization system.

*Dregel*

Frågan är hur många av dom där sakerna jag radade upp kommer bli sanna. Det är iaf vad spelet borde vara

Det är ju inte direkt som om att nyare spel gör det lättare att göra fler saker, ju mer complex motor, grafik , modeller polygoner m.m ju längre utvecklingstid för varje modul.

Att hoppas på 3x allting bara för det är BF3 är knappast realistiskt, om något så ungefär lika mycket innehåll som i tidigare BF om inte mindre.

Hellre bra och välgjort.

Medlem

Jag vinner.

Det är en remake av hela battlefield 1942 i frostbitemotorn.
Och jag får bara ståpäls av nostalgikänslorna när jag tänker på hur kul det kommer bli att få spela det.

Medlem

Battlefield: Vikings - få utlopp för dina känslor om du har ett horn i sidan på någon.

(Horn i sidan.... hahah.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Ambassadör
League of Legends

Blev lite smått exalterad och började kolla igenom killens twitter, fick ut lite mer spekulations info:

"Remember remember the fifth of November, gunpowder, treason and plot, I see no reason why gunpowder, treason, should ever be forgot..."

Ett spel någon gång innan modern tid med sjukt nice singleplayer?

("Child to parent in 2015 'mummy, what's a subscription MMO?'" Detta handlar säkert om BF Heroes)

Sen skumläste jag lite och såg Warren Spectors namn dyka upp men tyvärr var det lite snack om en annan studio.

Han länkade också till denna hemsidan vilket känns på något sätt lite skämtaktigt http://www.virtualshackles.com/151
Den skulle "avslöja" deras nya projekt.

Enligt mina forskningar torde detta projektet gått under namnet "Larry"

Medlem

Med tanke på att han är "General Manager - Easy at Electronic Arts" så lär det vara ett easy-spel, dvs ett free-to-play.

Medlem

nej, nej,nej. mer bf!!!
jag köper allt. utom det där i rymden, gillar inte sånt. önskar lite mer ww2.

Medlem

Battlefield Medieval hade varit grymt

Medlem

Battlefield: Sims.

Medlem

Lägg ner allt på BF3 så det blir lika bra som 1942 och BF2 och skit i bad company som jag tycker är en skam i battlefield serien, gör bad company till en seperat serie med inget med battlefield att göra, så jävla less på alla spel ska fokusera sig på fag amerikaner VS ryssland, inget FPS spel gör något nytt längre....tur att man har DOOM på datorn eller ett gammalt battlefield spel så man kan lira ett riktigt FPS.


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Bf3 tack! Sluta mjölka!

Medlem

Som gurra säger, kan dom lägga ner allt krut på BF3 istället för att ha massor med projekt igång. Fan hur svårt kan det vara att koncentrera sig på ett spel i taget.

Medlem

EA verkar ha stor prior på kvantitet före kvalité. Ack ack...

Dom borde lära sig av blizzard.. kvalité före kvantitet. (och nej, jag spelar inga blizzard spel...atm)

Medlem
Skrivet av Dah Butlah:

Battlefield 1914.

Hoppas!!!!!!!!!!

Men jag tippar på ett BF1943 fast större än vad det var ursprungligen tänkt att va.
Två skäl: 1. För att sopa undan fiaskot. 2. För att gå tillbaka till the roots!

Medlem

Battlefield till iPhone kommer snart, kanske är det.

Medlem

Battlefield Kinect -_-

Medlem

Battlefield 1936: Japan vs China. Ett blodigt krig många ignorerat Massakern i Nanjing i kampanjen osv

Ne, gillar inte nyheten, vill som många andra att de bara har bf3 i huvudet.

Inaktiv

Battlefield: The return of Masterchief

Medlem
Skrivet av marcusn:

Battlefield till iPhone kommer snart, kanske är det.

Tror det också. Tror alla fall det inte blir något "seriöst" Battlefield.

Medlem

Varför känns det som att BF3 inte kommer stödja 64 spelare på PC för???


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag hejjar på ett Battlefield 3 - Modern War eller liknande till vad tusan de än kallade konsoll-spelet som baserades på BF2.

Vad som helst för att låta BF3 vara ifred från risken att bli nerdummat för konsoll.. även om jag innerst inne vet att det aldrig kommer hända.

En full nyversion av 1942 hade inte varit dumt dock, eller en nyversion av 2142.

Medlem
Skrivet av Remus:

Varför känns det som att BF3 inte kommer stödja 64 spelare på PC för???

Precis, till och med konsolerna klarar ju mer än 64 spelare :/
Men det passar väl till det nya casualiserade Sims-temat
Både Starcraft, Diablo och Battlefield känns som om det tyvärr blivit inriktat på en större och enklare publik. Minns fortfarande det underbara 1942 + expansioner
Stora banor, många fordon/klasser och många spelare tack

Medlem
Skrivet av tavener:

Medeltids BF vore skoj!

Hoho, det vore faktiskt awesome! Inget fantasytjafs och ingen magi, utan bara brutal hardcore-medeltid. Jag är på!

Inaktiv
Skrivet av Nemo:
Skrivet av tavener:

Medeltids BF vore skoj!

Hoho, det vore faktiskt awesome! Inget fantasytjafs och ingen magi, utan bara brutal hardcore-medeltid. Jag är på!

Pirates Vikings and Knights...

Inaktiv

Battlefield 1042: Murder, Rape and Vikings haha

Medlem

Battlefield: Full Tilt Poker Heroes?

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag hoppas på "Battlefield: Diablo 3"

+1

Medlem

grymt underskattade (och flawade) 2142 behöver en remake

Medlem

Grejen med BF1943 som jag har förstått det är att det är ett spel som har producerats när diverse artister inte har haft några sysslor på jobbet. När de alltså har jobbat med ett projekt och gjort klart sin uppgift så har de fått jobba på BF1943 medan de väntar på en ny uppgift istället för att pilla sig i naveln och vänta på nästa arbetsuppgift. Det är troligen därför det tar så lång tid för det att komma till PC, det är inget projekt som har prioritet på det viset utan de jobbar på det när de inte har något annat att jobba på.

På DICE så har man använt det som experiment för att deras anställda ska göra sig värd sin lön. På många andra spelföretag (som jag har fattat det) så jobbar inte spelutvecklarna hela tiden utan de gör en uppgift, får en paus och väntar på nästa uppgift vilket betyder att företaget i stort sett slänger bort pengar på sina anställda som bara rullar tummarna i princip och där kommer BF1943.

Jag kan ha fel men jag har för mig att det var så. Har för mig att DICE hade en föreläsning om det där då tanken är att man tjänar pengar på att göra ett spel utan att det direkt kostar något mer än att låta artisterna rulla tummarna.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem

Battlefield 1914 med gamla sura tanks

123
Skriv svar