Dead Rising 2
De döda reser sig igen. Eller för femhundrasjuttiosjunde gången. Det enda vi tar med oss från det här mötet är att Capcom vet hur man gör uppföljare som säljer.
Meningslöst spel kreerat för att håva in Snabba Cash...
verkar lika värdelöst som första (som kunde varit riktigt bra om man ändrat vissa grejer). Synd att man inte ens gjort om de horrible kontrollerna som gjorde att jag som många andra tillslut gav upp, det var liksom inte värt det. väldigt konstigt att man vägrat ta till sig sådan kritik, tycker bara en sån grej är anledning nog att man bojkottar detta spel totalt.
Jag spelade ettan och efter ett tag tyckte jag det blev tråkigt, vet inte riktigt varför men det bara blev så.
Tvåan dock... det är en helt annan visa! Älskar storyn - det ger en vilja att gå vidare för att få reda på vad som händer härnäst. Älskar de nya vapnen - att gå runta och slakta zombies med the broadsword i ett kasino är riktigt nice. Nu känner jag mig även motiverad till att rädda personer i sidouppdragen som dyker upp titt som tätt. Dessutom, jag gillar Chuck mer än Frank. Jag vill inte gå runt och ta kort på en massa zombies, jag vill döda dem!
Glömde nästan - att hålla Chuck's dotter vid liv är en annan sak som gör en motiverad!
Allt som allt tycker jag att Dead Rising 2 är mycket bättre än ettan och mycket roligare.
verkar lika värdelöst som första (som kunde varit riktigt bra om man ändrat vissa grejer). Synd att man inte ens gjort om de horrible kontrollerna som gjorde att jag som många andra tillslut gav upp, det var liksom inte värt det. väldigt konstigt att man vägrat ta till sig sådan kritik, tycker bara en sån grej är anledning nog att man bojkottar detta spel totalt.
Kontrollerna var inget problem för mig i Case Zero, jag vet att kontrollerna har ändrats, dock inte exakt hur eftersom jag inte har ettan kvar att jämföra med.
Men om jag minns rätt så var vapenhanteringen bedrövlig i ettan. Men nu funkar det som i de flesta spelen (Håll in LT för att sikta, RT för att skjuta).
Som sagt, kontrollerna var sköna enligt mig.
Ha, jo man blev faktiskt lite chockad när man läste det här. Själv kunde jag inte njuta av ettan då det kraschade stup i kvarten. Det blev inte bättre med det idiotiska sparsystemet så man oroade ju sig mest för att spelet skulle gå åt helveta när man var på väg till ett område där man kunde spara.
Det enda som tilltalar med tvåan är ju co-op, men de verkar ju inte ha förbättrat mycket av det övriga som jag störde mig på i ettan.
Låt någon som gillar L4D, L4D2, Dead Rising osv skriva en recension som baseras på denna typ av lir.
Man kan faktiskt förbättra fungerande koncept utan att behöva uppfinna hjulet igen, trots vad författaren i denna artikel verkar tro. Visst, spelet kan vara kasst och buggit, men orkade knappt läsa förbi första paragrafen utan att himla med ögonen över självgodheten i formuleringen av hur man kan se på spel...
Har aldrig riktigt förstått tjusningen.
Håller mig hellre till Left 4 dead-serien när det kommer till att skjuta zombies.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
. För visst är det så att majoriteten av alla spel är uppbyggda enligt samma designfilosofi som Dead Rising 2. Men någon gång måste man problematisera. Någon gång måste man sätta ner foten.
Synd bara att ni inte vågar göra det när det kommer storspel, utan bara på ett spel som inte betyder så mycket ändå. Men antar att reklaminkomsterna är lite för viktiga för att t.ex. dissa SC2 för att vara likadant som ettan (och i mitt personliga tycke ha en trist kampanj där man spelar en helt osympatisk alkis som jag helst velat kasta ut från skeppet utan rymddräkt).
Måste vara sämsta recension jag läst här på FZ sen OFP2.
verkar som du redan innan öppnat upp fodralet hatade detta spel liksom vart är informationen om COOP och multiplayer?
nää det är ju för fan en ren skam
Hela recensionen verkar vara ett stort klagomål istället för en text som faktiskt ger oss vettig information om ett spel. jag får helt enkelt söka mig till en bättre recensent som faktiskt ger ut lite mer information istället för att enbart ta upp allt negativt så det knappt finns plats för något positivt om spelet
Jag säger det igen detta är bland det sämsta jag läst och jag blir faktiskt arg att FZ tillåter såna här simpla recensioner
Suup homie
. För visst är det så att majoriteten av alla spel är uppbyggda enligt samma designfilosofi som Dead Rising 2. Men någon gång måste man problematisera. Någon gång måste man sätta ner foten.
Synd bara att ni inte vågar göra det när det kommer storspel, utan bara på ett spel som inte betyder så mycket ändå. Men antar att reklaminkomsterna är lite för viktiga för att t.ex. dissa SC2 för att vara likadant som ettan (och i mitt personliga tycke ha en trist kampanj där man spelar en helt osympatisk alkis som jag helst velat kasta ut från skeppet utan rymddräkt).
Oooh du spelade inte klart kampanjen i SC:BW va?
Tycker att de höjjer stämningen med den kampanjen och man vill veta vad som sker härnäst. SC2 ser likadant ut i stort sett men det är en stor skillnad på units och taktiker.
OnT: Detta spelet verkar inte vara mycket att hänga i granen. Dock synd att ni missar Multiplayer helt då detta borde vara värt att nämna.
Jag kommer ta risken att köpa det ändå. Ettan fanns inte till PS3 och jag gillade det där med att man kan göra egna vapen i tvåan. Jag tror dessutom för att ge detta spel en bra recension så måste man vara en inbiten zombieälskare.
verkar lika värdelöst som första (som kunde varit riktigt bra om man ändrat vissa grejer). Synd att man inte ens gjort om de horrible kontrollerna som gjorde att jag som många andra tillslut gav upp, det var liksom inte värt det. väldigt konstigt att man vägrat ta till sig sådan kritik, tycker bara en sån grej är anledning nog att man bojkottar detta spel totalt.
Kontrollerna var inget problem för mig i Case Zero, jag vet att kontrollerna har ändrats, dock inte exakt hur eftersom jag inte har ettan kvar att jämföra med.
Men om jag minns rätt så var vapenhanteringen bedrövlig i ettan. Men nu funkar det som i de flesta spelen (Håll in LT för att sikta, RT för att skjuta).
Som sagt, kontrollerna var sköna enligt mig.
Dom har ändrat kontrollerna i DR:2 och jo DR:1 hade ganska o-kommersiella kontroller men efter 15 till 30 minuter så har man ju vant sig fast för casual gamers kan jag förstå att det kan val lite jobbigt.
Kontrollerna i tvåan är dock helt logiska och funkar fin fint.
Måste vara sämsta recension jag läst här på FZ sen OFP2.
verkar som du redan innan öppnat upp fodralet hatade detta spel liksom vart är informationen om COOP och multiplayer?
nää det är ju för fan en ren skam
Hela recensionen verkar vara ett stort klagomål istället för en text som faktiskt ger oss vettig information om ett spel. jag får helt enkelt söka mig till en bättre recensent som faktiskt ger ut lite mer information istället för att enbart ta upp allt negativt så det knappt finns plats för något positivt om spelet
Jag säger det igen detta är bland det sämsta jag läst och jag blir faktiskt arg att FZ tillåter såna här simpla recensioner
Håller med dej, jag rekommenderar Giantbomb.com
Jag har mest hållit kvar vid FZ eftersom man varit med från början då det var en Quake site
Dock håller jag inte med mycket av det som skrivs här längre.
Kan verkligen inte hålla med recensenten om detta. 2ans story känns mer personlig, en pappa som kämpar för sitt och sin dotters liv. Att behöva hitta Zombrex varje dygn gör storyn ännu bättre. Att kunna bygga egna vapen är riktigt nice. Själva området är större. Multiplayer och coop. Jag ger DR2 en stark 4/5.