Testa Battlefield 2142, speldemo hos FZ

Medlem
Skrivet av zolidznake:

Ni folk som tycker om spelet, är det samma reaktion ni hade när körde BF2-demot för första gången? Och kör ni Battlefield 2 i vanliga fall? Har inte hunnit få ner eller spela det än, men verka, som någon redan har sagt, ser ut som en mod/conversion (typ som Vietnam var till 1942) till 2an än ett helt nytt spel.

Har aldrig gillat bf2 ... av en massa olika anledningar. Är fortförande av den uppfattningen att 1942 är det bästa spelet i serien hittills.
2142 är mörkt, skitigt och har brutala ljud på vapensystemen. Sånt är bra.

Inaktiv

Mitt BF2-konto fungerar inte och jag får inte registrera ett nytt heller, alla användarnamn, inkl nonsensnamn som "gpijrwgprjwgpogw342432432j32oij", är upptagna.

Snacka om stolpskott. Avinstallerar.

Medlem
Skrivet av Kontot försvann:

Mitt BF2-konto fungerar inte och jag får inte registrera ett nytt heller, alla användarnamn, inkl nonsensnamn som "gpijrwgprjwgpogw342432432j32oij", är upptagna.

Snacka om stolpskott. Avinstallerar.

Ja det är ju inte direkt nåt demo vi snackar om här nu .....

Inaktiv

Efter mitt förra inlägg så tänkte jag, har inte Bf2142 mer att ge. Så jag gav det en chans till. För ärligt talat, vad finns det för nya shooters igentligen. Denna gång testade läget Titan hela tiden och jag måste medger att detta spelläge var defenitivt roligare än Conquest. Så lite överraskad blev jag allt.

Hur många kartor kan man spela i Titanläget??
Om det är alla 10 kartorna är det ju bra, men Dice måste jobbar mer på att få ut nya kartor om spelet ska leva vidare.. Inte som Bf2 där 2 kartor på 1 år håller inte måttet.
Men frågan är om man vill bli bäst eller hålla sig i mittensegmentet ?? Om man vill bli bäst så får man ge mycket gratis till sina fans och inte bara satsa på expansioner som splittra alla till höger och vänster.

Tillbaka till Titanläget. Rätt så kul faktisk, men är spelet värt 400 kr. Inte enligt mig. Som många har påpekat känns det lite som en väldigt bra modd. Kommer det en prissänkning till 200-250 tror jag många kommer att köpa det, men den prissänknigen måste ske snart.
För hur många kommer spela detta spel om ett år?? När Dice nya Fps släpps och många andra spelföretag har släppt sina Fps..


signatur

Bättre sent än aldrig!

Inaktiv
Skrivet av HataMoto_:
Skrivet av Kontot försvann:

Mitt BF2-konto fungerar inte och jag får inte registrera ett nytt heller, alla användarnamn, inkl nonsensnamn som "gpijrwgprjwgpogw342432432j32oij", är upptagna.

Snacka om stolpskott. Avinstallerar.

Ja det är ju inte direkt nåt demo vi snackar om här nu .....

Nej det verkar faktiskt som om det är en alpha.

Medlem

Buggish, blir utslängd från serverar och "You have been disconnected from the EA Master Server" och så. Otrevliga grejer må jag säga!
F.ö är det väl okay, hade inte speciellt höga förväntningar, men det är väl som vanligt, skaffa en tank och få tusentals kills.. Jag själv tycker det är riktigt tråkigt då jag är mera en sån som vill slakta folk med snipern, än att bli gankad av 3 tanks och en robot.. typ.

Men det finns säkert dom som tycker det är skit skoj, så då har väl BF2142 levt upp till deras förväntningar, och då antar jag helt enkelt att det inte är min typ av spel bara..

Edit:
Spelade lite precis nu, bara för att kolla om det kanske var kul idag. Menne.. Mjao.. Nya spelsättet Titan är juh rätt coolt, men tycker fortfarande spelet är tråkigt.. Försökte ta över ett par über-kanoner, men så fort dom blev neutrala så skickade dom Airstrikes över hela området så man inte kunde göra ett skit.. Så jävla tråkigt.. Och vapen ljuden är riktigt mesiga, även om vapen designen på vissa vapen är ritkigt bra.

Så..!

JB
Medlem

Nya shooters? Enemy Territory har funnits i 3 år och är väligt populärt fortfarande. Måste det vara nytt för att vara tillfredställande? Om det är tillräckligt bra spel, så räcker spelet i väldigt många år. Till ET finns det kanske hundratals custom maps med, som är mycket populära.

Medlem

Vilket demo! Använd bara rätt upplösning på skärmen (LCD). Jag upplevde förbättringar när jag körde rätt. 1280 - 1024 X1800XT.

Inaktiv

Igår funkade det finfint, förrutom massa utloggningar men idag går det inte igång alls.
Har precis installera om Direct X men ingen skillnad, mysko

Medlem

Visst funkar det bra!? Med rätt upplösning dock... 1280 - 1024 i mitt fall.

Medlem

Idag har det gått bra peppar peppar Spelet är bra /fungerar / underbara ljud osv... Har spelat 4 timmar rakt av utean problem...MEN IGÅR KVÄLL jisses... Masterservern var nog nerbombad så man var så satans förbannad när det fucka upp hela datan...sen när man gav upp och skulle spela bf2 ja då har demot sabba det så man fick sitta och felsöka en bra stund innan man fick fart på det... Sånt impar inte på mig! Och nu tycker jag att dom ska fixa till laddningen på bf2 för det fungerar fan bättre på 2142.


signatur

Alfa Bertil

Medlem

Lite buggigt, dock är det ett demo. Tyckte det var ganska häftigt, men jag saknade känsla i det :/ Kändes lite obalanserat dessutom.

Medlem

Jag hittar inte denna Video.con fil. asjobbigt.


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Inaktiv

Det är ingen .con fil

det är en katalog: mods/bf2142/videos

Inaktiv

hurra!


signatur

They once tried to make a toilet paper out of Chuck Norris, but there was a problem. It wouldn't take shit from anybody.

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]Det är ingen .con fil

det är en katalog: mods/bf2142/videos

Hittade den mappen med en fil i som heter video.con men hur ändrar jag så att jag kan köra i 1204x1024?


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Inaktiv

Virus der FZ's demo fil, tanka inte hem den.

Inaktiv

Sweet spel. Tycker det är lite laggigt dock. Kanske kan bero på min uppkoplling dock (1mbit). men jag gillade verkligen spelet annars. Den pytte lilla Halo känslan man får gör mig glad

Medlem

Det man får tänka på att det saknas lite i demot så som granater och unlocks och mer banor som kan ge en kick till spelet!!!!!!!!!

Inaktiv

jupp, det va riktigt kul när man kom så långt att man kunde låsa upp ett vapen i betan.

detta spelet kommer äga BF2

Medlem
Skrivet av sonej:

Virus der FZ's demo fil, tanka inte hem den.

mjo mjo

Medlem

tycker också att det känns som att folk hatar2142 bara för att. och jag har fortfarande inte fått nåt svar från de seriösa recensenterna på vad som är buggigt. spelat några timmar idag och tycker mer och mer om spelet. låg på ett tag som support tillsammans med en annan support och röjde runt 15 pers tillsammans som hade bestämt sig för att rusha. 100 meter och helautomat och det kändes som om varje skott satt där det skulle. blir garanterat köp ifall det startas upp lite ligor.

Medlem

Vilken av de 4-5 stycken( tappade räkningen) video.con skall man editera för att kunna köra 1280*1024? Hittade så många, puss o kram till den som förklarar så en gamling förstår.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

M89
Medlem

Lika buggit som Ati´s Grafikdrivrutiner till Windows Vista

Medlem

Jag tyckte det var rätt kul faktiskt, tror jag ska köpa detta.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

När min dator stänger av bf2142 när jag börjat spela som kommer det upp något om: 5e43_appcompat.txt
Nån som vet hur man fixar det så att jag kan spela längre än 2 ynka minuter.

Medlem

Jag tycker att det här spelet är askul! Ska spela demot lite mer tills jag får lön, och ifall det är lika kul den 25:e så köper jag det

Medlem

Jag har spelar BF2 och jag blev glatt överaskad när jag spelade 2142 demot.
Får dock se vilket av BF2142 och ET:QW som blir roligast, ET:QW.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Första meddelandet jag fick när jag gjort mitt konto och skulle logga in på en server var "your banned due to teamkills" (eller något liknande) lol


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

jag trodde faktiskt att det skulle vara roligare, allt kändes så stelt.
Grafiken var väl varken bra eller dålig, alla rörelser/animationer kändes mer som någon sunkig mod. Men främst av allt var det väldigt få tillfällen man kom i närstrid med någon annan spelare. Var nästan lite så att har du inget fordon, så får du titta på.
Sammanfattningsvis tycker jag att det var som en halv tjaskig mod till BF 1942:/

EDIT: Höll nästan på att glömma alla de tillfällen som man blir disconnected från EA's server. Man blev ju ganska förbannad mellan varven...

Skriv svar