Hellgate London-demo släppt

Medlem

sitter spelar betan nu tycker det var ganska roligt!
men märker av massa buggar och sådant längtar tills hela färdiga spelet komemr ut!:D


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

Jag tycker det är jävligt roligt, har varit med i betan jävligt länge nu och är fortfarande helt fast i det.

Demon suger, ja det kan jag hålla med om.
Att få spela så lite ger ingen rättvis bild av hela spelet.

När man är ett party på 2-5spelare blir spelet jävligt mycket roligare och det blir mycket mer utmanande.
Och för varje satition och quest tycker jag det blir mer och mer roligt.

Början är lite seg i det dock hehe

Medlem

Jag spelade igenom demot som swordsman (tror jag det hette) och tyckte att det var helt okej.

Dock tror jag att de måste bli lite smidigare. Om det ska slå som diablo 2 gjorde så måste det vara ordentligt med fart i det. Man måste kunna springa och slåss väldigt smidigt. Ungefär som RUNE fast snabbare vore kul.

Men jag kände att jag nog skulle kunna fastna i det där.

Medlem

fick betan idag, man kände sig lite lost ibörjan men måste säga att det är rätt skoj när man spelat ett tag å kommer in lite mer i spelet.

Medlem

Spelet är sjukt beroende framkallande, precis dom d2, man samlar sina saker och tweakar sin char, samt att det har den rätta känslan i striderna e ju riktigt najs.

Det är dock buggigt och krash vänligt atm, men några månader efter retail och kanske en expansion eller liknande tror jag det kan bli riktigt bra!

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

helt ärligt, vilket skräp... undrar va fan de har gjort under utvecklingstiden... jaja, vi kan ju fast slå nu att det var inte blizzards bättre hälft som lämnade företaget och började med detta.

Smaken är som baken, tycker spelet är underbart själv. Märks att det är samma utvecklare som gjorde Diabloserien.

Kan bara säga att spelet är rätt så trist de första nivåerna(allt som demot innehåller tyvärr).

Inaktiv

Spännande! Har längtat arslet av mig,

Medlem

Har aldrig tyckt spelet verkat lockande och efter att ha testat det har min uppfattning tyvärr inte ändrats. Synd att dom inte kunde göra ett diablo 3 istället för en sån här blaska.

Medlem

de har förändrat väldigt mycket under utvecklingen.. först verkade det vara en shooter.. sen blev det inriktad på RPG och nu är det en RPG och knappast en shooter längre=(

Medlem

var lite orolig över hur jag skulle ha råd med alla höjdarspel som kommer i november, nu är jag inte lika orolig längre...


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

Ynklig demo tyvärr, hann ladda ner, installera, käka ett par mackor och varva med båda karaktärerna på strax under en timme Hann aldrig skaffa mig nån uppfattning om det levde upp till mina förväntningar.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Har aldrig tyckt spelet verkat lockande och efter att ha testat det har min uppfattning tyvärr inte ändrats. Synd att dom inte kunde göra ett diablo 3 istället för en sån här blaska.

Det heter Mythos och utvecklas av Flagships andra utvecklarteam.

Föresten så måste jag få säga att efter 3 timmar typ i betan så tycker jag spelet är jäkligt skoj, kör som en Evoker och är lv7.

När man var inne i Museum of England var riktigt ballt

Inaktiv

Min uppfatning är att detta är en diablo clon i firstperson perspektiv.

grafiken verkade även lite fattig men med tanken på att kartorna måste kunna autogenereras så är detta förstårligt.

ljud inget att klaga på men heller inget att berömma

Medlem

Inget speciellt med spelet. Folk som gillar den här genren kanske har något att hämta, men jag tror inte det är ett spel som är så pass bra att det lockar nya spelare.

Spelet var inte speciellt snyggt heller, jag hade väl inte förväntat mig det egentligen, men det kändes inte alls lika snyggt som på de bilder och filmer man har sett trots att jag drog alla inställningar på max.

Måste även säga att designen på menyer och dylikt var hutlöst ful. Kändes som att jag spelade en dålig konvertering av ett konsolspel till Pc.

Medlem

Fy FAN vilket skitspel, värre än vad jag trodde to.m. Jag kan ta halvdan grafik/ljud.. men laddningstider på nästan en minut för varje level och varje level/zon verkar ta 3-4 minuter att gå igenom. PLUS att zonerna (levels är för kraftigt ord här) är så linjära att HL2 osv framstår som rena mästerverken i olinjär design.. Vilket jävla skämt liksom...

Detta spel kommer vara helt beroende av ignoranta/dumma människor samt hype om det öht ska gå att sälja.


signatur
Medlem

Tyckte faktiskt att det var rätt så ok.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Om det blir mer varierande senare i spelet så var det riktigt dumt att släppa just detta som demo

Medlem
Skrivet av MKultra:

Fy FAN vilket skitspel, värre än vad jag trodde to.m. Jag kan ta halvdan grafik/ljud.. men laddningstider på nästan en minut för varje level och varje level/zon verkar ta 3-4 minuter att gå igenom. PLUS att zonerna (levels är för kraftigt ord här) är så linjära att HL2 osv framstår som rena mästerverken i olinjär design.. Vilket jävla skämt liksom...

Detta spel kommer vara helt beroende av ignoranta/dumma människor samt hype om det öht ska gå att sälja.

Bara för att folk är suckers för hack'n'slash och då gillar det här så betyder de inte att de är ignoranta/idioter. Är sitta och nöta quake3 eller Starcraft mindre "ignorant"?

Jag kände definitivt min Diablo 2 nerv rycka. Diablo 2 var inte speciellt djupt, nej, men sjukt roligt ändå.

Och laddningstid på 3-4 minuter???? Hur mycket ram har du? Jag har "bara" 2048mb och "bara" E4300 på 3ghz och det gick iaf mycket snabbare än så. Skaffar man 3-4gig, som man ändå behöver för vista och Hellgate London DX10 så bör det ladda rätt snabbt.

Men jag undrar också om spelet är så linjärt som i demot? Är "banorna" bara typ en lång gata som det var i demot eller kan man gå i hela staden helt fritt?

EDIT: Testade att hoppa genom en portal. Från Stationen till en level tog det 8 sekunder, tillbaka igen tog 4 sekunder. Inte speciellt långa laddningtider. Detta är demot dock, vet inte om det är någon skillnad på beta/retail.

Medlem

Kom med i betan igår jag med. Är lvl 7 blademaster, och kan säga att köra blademaster före lvl 5 suger apa. (tror det är blademaster ni kan välja i Demot) för vid lvl 5 kan man Dualweilda.

Iafall, att lira på en usa server, laggigt, buggigt, och att spelet dör efter några timmar pga memmory leak så startar jag ändå upp spelet igen när det händer. Borde säga att jag gillar det, men jag skulle ALDRIG acceptera Retail produkten jag köper att vara så här seg. Annars är det en kul liten beta.


signatur

Bara gör det.

Inaktiv

Fick ner demot nyss, ska testa senare idag efter skolan.

3-4 gig för vista och Hellgate London DX10? Overkill säger jag:)

Medlem
Skrivet av Regnbågslaxen:

Fick ner demot nyss, ska testa senare idag efter skolan.

3-4 gig för vista och Hellgate London DX10? Overkill säger jag:)

Vad jag har hört så bör man ha 3 gig för att vista ska flyta perfekt. Och 4 > 3 så 4 bör vara ännu bättre.

EDIT: Detta är om man vill ha dx10 förstås. Det flyter perfekt med 2gig ram om man kör xp och dx9.

Medlem

Kräver det pixel shaders? Jag har bara min laptop med ett Intel 945GM Express


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av henmyr:

Bara för att folk är suckers för hack'n'slash och då gillar det här så betyder de inte att de är ignoranta/idioter. Är sitta och nöta quake3 eller Starcraft mindre "ignorant"?

Det är inte ens bra som ett hack'n slash RPG. Det var det jag menade. Ägnar man sin tid åt skitspel är man ignorant. Sen visst, smaken är som baken osv.. men iaf

Citat:

Jag kände definitivt min Diablo 2 nerv rycka. Diablo 2 var inte speciellt djupt, nej, men sjukt roligt ändå.

Och laddningstid på 3-4 minuter???? Hur mycket ram har du? Jag har "bara" 2048mb och "bara" E4300 på 3ghz och det gick iaf mycket snabbare än så. Skaffar man 3-4gig, som man ändå behöver för vista och Hellgate London DX10 så bör det ladda rätt snabbt.

c:a 1 minut skrev jag. Har en RAID0 setup dessutom med 2 diskar, 2GB RAM. Kan varit något tillfälligt fel då med spelet.. tog evigheter (iaf 2+ min) att nara ladda in spelet för mig dessutom.


signatur
Inaktiv

Aaaah! Jag vill ha tillbaka de senaste timmarna av mitt liv! Nu ska jag lira Diablo 2 som plåster på såren. Det här var något av det flamsigaste jag spelat, och jag brukar inte vara en speciellt hård kritiker.

Helt osorterat:
Den brittiska accenten får NPCsen att verka lätt komiska. Även i hög upplösning verkar spelet köras i ungefär 640x480, de högupplösta texturerna på utrustningen i inventoryt laddas inte förrän man inspekterat dom, då ser man hur texturerna laddas på objekten. De hoppande små demonerna är fruktansvärt dåligt genomförda och fastnar ibland mitt i luften. Det finns närapå inget sätt att se om fienden man skjuter på är död eller levande. Musen laggar något otroligt, men det kan mycket väl vara min hårdvara, precis som de andra problemen. Zombiesarna (speciellt blood zombies) ser ut som om de är modellerade och animerade av ett gäng fjuniga noviser och sedan påbyggda med lite normal maps och snygga texturer. Fienderna i största allmänhet ser inte konsekvent designade ut, som om de skulle lejt ut designen av varje modell till olika underleverantörer, och sen bara skalat modellerna lite slumpmässigt och strött ut dom i spelvärlden helt utan motivering. Man får hela tiden känslan av att man flyter omkring på varmt margarin, och känslan förstärks när man går till tredjepersonsvyn. Jag vet inte vad det är som gör detta så mycket sämre än WOW, för egentligen så har det samma problem, men lyckas hålla kvalitén i alla fall... Menyerna, åh! Jag vill inte ens prata om grafiken i menyerna. Icke interpolerade skalningar av bitmappar, hacketihack! Minns ni Syndicate Wars? Den tekniska nivån håller grafiken i menyerna. Allt ser lätt suspekt ut, som när man råkar skriva in fel URL och hamnar på en nästan liknande fejksida som försöker lura av en pengar. Man förväntar sig att ett gäng banners ska hoppa fram närsomhelst, eller tubgirl eller goatse eller nåt... (ni som inte vet, googla inte).
Högerknappen gör olika saker på olika objekt i inventoryt också. Ibland inspekterar man en sak och ibland använder man en sak, vilket resulterade att jag, 5 meter från en portal, öppnade en portal till stället den näraliggande portalen ledde till. Nästan olagligt dålig UI-design. Är det ens texturer på vapnen i förstapersonsvyn? Det ser nästan inte ut som att det är så. Jag tror jag körde spelet på defaultinställningarna, som var de högsta inställningarna förutom AA, om jag inte minns fel.

Jag hoppas på ett bra RPG snart, må det vara Fallout3! MMO eller ej!

Medlem
Skrivet av iLEZ:

Aaaah! Jag vill ha tillbaka de senaste timmarna av mitt liv! Nu ska jag lira Diablo 2 som plåster på såren. Det här var något av det flamsigaste jag spelat, och jag brukar inte vara en speciellt hård kritiker.

Helt osorterat:
Den brittiska accenten får NPCsen att verka lätt komiska. Även i hög upplösning verkar spelet köras i ungefär 640x480, de högupplösta texturerna på utrustningen i inventoryt laddas inte förrän man inspekterat dom, då ser man hur texturerna laddas på objekten. De hoppande små demonerna är fruktansvärt dåligt genomförda och fastnar ibland mitt i luften. Det finns närapå inget sätt att se om fienden man skjuter på är död eller levande. Musen laggar något otroligt, men det kan mycket väl vara min hårdvara, precis som de andra problemen. Zombiesarna (speciellt blood zombies) ser ut som om de är modellerade och animerade av ett gäng fjuniga noviser och sedan påbyggda med lite normal maps och snygga texturer. Fienderna i största allmänhet ser inte konsekvent designade ut, som om de skulle lejt ut designen av varje modell till olika underleverantörer, och sen bara skalat modellerna lite slumpmässigt och strött ut dom i spelvärlden helt utan motivering. Man får hela tiden känslan av att man flyter omkring på varmt margarin, och känslan förstärks när man går till tredjepersonsvyn. Jag vet inte vad det är som gör detta så mycket sämre än WOW, för egentligen så har det samma problem, men lyckas hålla kvalitén i alla fall... Menyerna, åh! Jag vill inte ens prata om grafiken i menyerna. Icke interpolerade skalningar av bitmappar, hacketihack! Minns ni Syndicate Wars? Den tekniska nivån håller grafiken i menyerna. Allt ser lätt suspekt ut, som när man råkar skriva in fel URL och hamnar på en nästan liknande fejksida som försöker lura av en pengar. Man förväntar sig att ett gäng banners ska hoppa fram närsomhelst, eller tubgirl eller goatse eller nåt... (ni som inte vet, googla inte).
Högerknappen gör olika saker på olika objekt i inventoryt också. Ibland inspekterar man en sak och ibland använder man en sak, vilket resulterade att jag, 5 meter från en portal, öppnade en portal till stället den näraliggande portalen ledde till. Nästan olagligt dålig UI-design. Är det ens texturer på vapnen i förstapersonsvyn? Det ser nästan inte ut som att det är så. Jag tror jag körde spelet på defaultinställningarna, som var de högsta inställningarna förutom AA, om jag inte minns fel.

Jag hoppas på ett bra RPG snart, må det vara Fallout3! MMO eller ej!

Styckindelning människa!

F.ö har jag 2 gb ram och Vista flyter på fin fint.

Sitter och tankar demot nu, får se ifall jag hinner lira det men jag ska iaf testa. Har inte allt för stora förhoppningar.

Medlem

Tycker det var lite så och så jag me. Demot blev lite småtråkigt snabbt... Kan tänka mig att "världen" blir lite repetitiv efter ett tag.

Är demot verkligen så här kort? Kommer inte vidare. Skulle man inte lämna den där grejen man hittar i början till nån? Sprang runt i över en timme o hittar bara återvändsgrändar hela tiden. lol

Medlem

Suttit och väntat på spelet sedan jag såg första trailern för 2½ år sedan eller var det nu var, första intrycket, va fan ha de gjort med musen? Kändes sjukt laggig, och grafiken som många har sagt är stel. fett besviken, ska la tweaka lite med inställnignar och se om det blir bättre.

Medlem

Oj oj oj vad det var mycket negativt i denna tråden. Jag har precis spelat igenom demot och jag tyckte det var hur kul som helst, ser fram emot release!

Medlem

Har spelat betan nu i snart 1 månad, tycker det är helt fantastiskt roligt.

Självklart har spelet buggar/glitchar , och är inte speciellt optimerat än.
Har inte dom flesta spel det? Är det inte därför man släpper patches?
Visst skulle det vara nice att få ett "perfekt" spel direkt i release men det är ju en dröm

Spelet är sjukligt kul, och fruktansvärt snyggt om du har kraft till att köra det.

@ iLEZ, Vad har du för shader setting?!

Edit : Råkade skriva proppen istället för iLEZ

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Jag tipsade för 2 timmar sen typ. Rätt snabbt jobbat.

Men inget tipstack som vanligt. :/

Lipa?

123
Skriv svar