Call of Duty 4: Modern Warfare
perfekt motor dock, alla COD spel borde göras så här, undrar om de kommer en 5:a, borde vara andra världskriget då fast med samma motor....
Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.
Kört igenom nu. När det kommer till ren gameplay så smiskar det ju Crysis lite faktist. Körde MP 5tim i sträck igår med några kompisar. Helt jävla oslagbart. Fast de kunde lagt till en option att stänga av "bonus" grejorna man får(helikopter, Air strike etc).
Vapenljuden är ju helt ok. Inget överdrivet Hollywood shit. Fast de har fortfarande inte lyckats(har visserligen inget spel) få till ett realistiskt ljud för ljuddämpade Assault/sniper rifles. ska ju inte bli helt ljudlösa utan igentligen bara dra ner ljudnivån.. nåja.
Är ju lite väl scriptat men till ex. MoH:Airborne som ska vara så fritt kändes fan mer hårdskriptat än det här. Är nog mer om man sitter och är skitpetig som man märker det(i.e sitter och letar efter nåt att klaga på).
Storylinen är ju helt underbar också om lite kliche. Allt som allt är det som en bra action rulle. Omspelningsvärdet kanske går ner lite eftersom det är så storydrivit samt skriptat men är fan bra nog för iaf 2 omkörningar även om man är repetiontions hatare som jag. Kanske inte direkt efter man klarat av det men iaf efter några dagar. För köra lite MP innan man börjar om Ska fan lyckas låsa upp MP44 också om det så är det sista jag gör
Måste klaga lite på demot dock. USMC biten är nog det sämsta i spelet(spring längs gatan och skjut mot fönstren typ, där det märkes mest hur skriptat det är) och Bog Rescue är nog den sämsta banan av dem.. Kunde gott ha gett oss Prologue(Båt) banan istället..
Kanns inte som att gameplayet direkt har overtraffat Crysis fysik, drakt samt fordon och vapen - kan inte saga att det overtraffat Crysis po nogot mer satt an att tempot ar javligt hogt (for hogt faktist, for lite lugna stunder, tyckte bot banan var javligt bra i detta anseende.
Och att spelet ar storydrivet ar val spelets nastan enda fordel nar det galler singleplayer?
"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"
Har inte kört spelet än.
vad begär ni av vapenljudet egentligen?
Dom har ju tagit riktiga vapen ljud och lagt in i spelet.
plus att dom har en snubbe som är en gammal militär som hjälper dom med spelet.
Ni har nog kollat för mycke på film.
Att man har spelat in ljudet från riktiga vapen betyder ju inte att dom inte kan misslyckas återge det bra i spelet. Sen spelar man väl in riktiga vapenljud i de flesta eller flertal spel
Har spelat SP delen nu och jag vet fortfarande inte om jag tycker det är grymt bra eller om det bara är bra, finns ju som sagt innan en del mindre bra lösningar i spelet men framför allt är det ju på tok för kort SP
MP däremot är underbart
Men de flesta har aldrig skjutit med ett riktigt vapen och tror därför att det skall låta som det gör på film. Vilket det inte gör.
Jag själv blev förvånad då jag sköt Ak5 första gången, för det skrammlade mest om "slutstycket" som kastar ut patronerna.
Jag stör mig dock på att det inte går att ändra från helautomatiskt till patronvis på vapnen.
http://i174.photobucket.com/albums/w91/Hallava/Cod4.jpg Första gången på svåraste.
Booyah! <3 Arcade mode + Death from above.
Höhö, jag tror jag har 330900 pts på hårdaste på death from above, och har bara kört en gång innan ska försöka hålla uppe combo så att man kan få ännu mer ;p
kan vara den sämsta AIn.. dom som ska hjälpa till gör ju bara konstiga saker när man som mest behöver att dom drar på värsta spärrelden...men istället drar åt sig en massa granater och är allmänt virriga... o sen den här &/%#/"#¤% respawn!!! Blir fan galen...!
Grafiken räddar spelet just nu då jag inte än tagit mig tid för MP..
Betyg SP
2.5/5...
Måste också klaga lite på ljuden i spelet. På tok för låg volym och för lite "bang for the buck". Vapnet man själv håller i brukar inte låta så mycket då större delen av alla gaser trycks ut framåt, men vapen från de runtomkring låter värre, och speciellt AK-47. De dundrar på rätt bra.
Vad gäller ljuddämpade vapen så borde ljuddämpade M4A1 och M21 smälla mera då de bara har en "Suppressor" och inte en "silencer". Dvs en ljuddämpare som inte används med subsonisk ammunition utan med vanlig. Hjälper mer med att dölja mynningsflamman än med att dölja ljudet.
Jag själv blev förvånad då jag sköt Ak5 första gången, för det skrammlade mest om "slutstycket" som kastar ut patronerna.
Fick ni skjuta ljuddämpade AK5:or med underljudsammunition i lumpen?
I helvete mekanismen låter mer än panget. Vore det så skulle varenda människa som gör patron ur utan hörselskydd få vara i bullervila.
Fick ni skjuta ljuddämpade AK5:or med underljudsammunition i lumpen?
I helvete mekanismen låter mer än panget. Vore det så skulle varenda människa som gör patron ur utan hörselskydd få vara i bullervila.
Kan tänka mig att missförståndet beror på ComTac-lurarna. De dämpar väldigt effektivt just knallen, men mekanismljudet är något fördröjt och borde nå öronen efter att lurarna upphört dämpa efter ljudspiken.
Kan tänka mig att missförståndet beror på ComTac-lurarna. De dämpar väldigt effektivt just knallen, men mekanismljudet är något fördröjt och borde nå öronen efter att lurarna upphört dämpa efter ljudspiken.
Jag vill inte tro att det är så. Att någon kan skjuta AK med comtacs och dra slutsatser om hur vapnen låter utan hörselskydd är urbota dumt.
Jag vill minnas att hörselskydden löser ut även vid mekanismrörelse och mig veterligen var dämpningen inte graderad utan antingen på eller av så jag har svårt att tro att de dämpar knallen och förstärker mekanismljudet. Möjligtvis kan det handla om benkonduktion av mekanismljudet.
börjar bli dags att det faktiskt kommer ett bra singleplayerspel med Unreal-motorn. Det är så otroligt tråkigt att vara i någon variant av en krigszon i COD4, GoW, Jericho, Rainbow Six: Vegas. Alltid samma scenario. Ingenting händer förrän man går över den magiska scriptade gränsen och då spawnar fiender i all oändlighet. Det lilla man ser i respektive spel är riktigt fint, men det är alltid helt omöjligt att utforska världen eftersom precis alla dörrar är stänga. Eller så är det bråte i vägen, etc. Gäsp.
Närmast till hands har vi Unreal Tournament 3 som löser problemet genom att inte ha singleplayer alls. Bra där
Vi får la hoppas på Too Human...
Jag själv blev förvånad då jag sköt Ak5 första gången, för det skrammlade mest om "slutstycket" som kastar ut patronerna.
Fick ni skjuta ljuddämpade AK5:or med underljudsammunition i lumpen?
I helvete mekanismen låter mer än panget. Vore det så skulle varenda människa som gör patron ur utan hörselskydd få vara i bullervila.
Nej det låter givetvis inte mer om mekaniksmen men det just det ljudet hör man ju inte på film. Inte så markant som när man själv skjuter.
Vet inte om det har med kåporna att göra, jag körde mes med öronproppar då jag låg på skjutbanan.
så hela spelet är bättre än demot eller? demot var ju totalt genomruttet, en sak som är säker.. kändes som ett spel från tidigt 2000tal >_>
Jag tycker att kampanjen kan bli lite tråkigt pga att det är så scriptat. Multiplayer var det som fick mig att köpa spelet.
Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.
Nej det låter givetvis inte mer om mekaniksmen men det just det ljudet hör man ju inte på film. Inte så markant som när man själv skjuter.
Vet inte om det har med kåporna att göra, jag körde mes med öronproppar då jag låg på skjutbanan.
Tack och lov att det bara var en felformulering och inte fullblåst idioti
Sant att man inte ofta hör något mekanismljud i spel och när man hör mekanismljud vid magasinbyte så låter det oftast som något finmekaniskt som klickar lite lätt. IRL låter det ju riktigt ordentligt. Det skall bli roligt att se hur det blir med Bad Company som tydligen skall ha en HDR-motor till ljudet. Jag hoppas att det kan influera lite bättre spelstudios eller modteam till att göra samma sak.
börjar bli dags att det faktiskt kommer ett bra singleplayerspel med Unreal-motorn. Det är så otroligt tråkigt att vara i någon variant av en krigszon i COD4, GoW, Jericho, Rainbow Six: Vegas. Alltid samma scenario. Ingenting händer förrän man går över den magiska scriptade gränsen och då spawnar fiender i all oändlighet. Det lilla man ser i respektive spel är riktigt fint, men det är alltid helt omöjligt att utforska världen eftersom precis alla dörrar är stänga. Eller så är det bråte i vägen, etc. Gäsp.
Närmast till hands har vi Unreal Tournament 3 som löser problemet genom att inte ha singleplayer alls. Bra där
Vi får la hoppas på Too Human...
UT3 har singel player så att du vet...
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Sen är det ett massa tjafs om att spelet inte är realistiskt nog, asså det är ett spel!!! de blir bara sjukt om det blir för realistiskt, det e klart att när man plockar upp någon och han/hon magiskt försvinner är ju lite skumt men det är inget man tänker på....
Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.
Helt underbart spel tycker jag, enda negativa jag kan säga är att det var på tok för kort.
Det bästa i COD-serien och ett av de bästa FPS jag har spelat, och ja jag har spelat de flesta som är värda att nämnas och som kommit ut de senaste åren. Smaken är som baken som sagt, men detta spel tilltalade mina sinnen till 100%.
9/10 får det på min betygskala, hade varit en 10:a om det hade varat lite längre.
UT3 har singel player så att du vet...
skirmish mot bots är inte singleplayer, så att du vet... =/
det ska vara handling enligt utvecklarna. Efter att Epic gjorde GoW fick de bodad tand för Sp med handling. Bara att titta förbi gametrailer så får du se.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
börjar bli dags att det faktiskt kommer ett bra singleplayerspel med Unreal-motorn. Det är så otroligt tråkigt att vara i någon variant av en krigszon i COD4, GoW, Jericho, Rainbow Six: Vegas. Alltid samma scenario. Ingenting händer förrän man går över den magiska scriptade gränsen och då spawnar fiender i all oändlighet. Det lilla man ser i respektive spel är riktigt fint, men det är alltid helt omöjligt att utforska världen eftersom precis alla dörrar är stänga. Eller så är det bråte i vägen, etc. Gäsp.
Närmast till hands har vi Unreal Tournament 3 som löser problemet genom att inte ha singleplayer alls. Bra där
Vi får la hoppas på Too Human...
Så ett bra SP är ett icke existerande SP?
SP't ligger ju bara där som ett alternativ, du kan ju skita i det och spela MP om du har en sån generellt negativ syn på SP.