Age of Conan slår rekord?

Medlem
Skrivet av Jinx:

Gratis/billigt spel leder väl till att spelet når ut till fler människor...om de nu ska ta en månadsavgift är det väl bara dumt att sälja spelet till fullpris?

Varför ska ett MMO va gratis? WoW har aldrig varit gratis och den har över 10 miljoner subscribers och därmed störst MMO på marknaden. Räcker inte det?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Beställde min kopia idag, Är precis som väldigt många trött på wow och behöver något nytt att lägga ner all min lediga tid på.

För er som undrar ifall ni klarar av spelet hårdvarumässigt sett kan besöka denna sida och få svar. Finns alla möjliga spel man kan se om man klarar. Krävs java och installera en ActiveX kontroll bara tror jag.

http://www.systemrequirementslab.com

Ha kul!


signatur

- Wiiga -

Medlem

"Med tanke på att latens (lagg) betyder (ungefär) "tiden det tar för någonting att få effekt" så är låg fps och lagg samma sak.

Så svara på min fråga och tala om vilka grafikinställningar jag kan använda.

Lagg å fps är 2 olika saker..

lagg är tiden för datapaketen från servern till din dator å tebax. mäts i milisekunder

Fps = frames per second.. dvs hur många bilder per sekund som ditt grafikkort kan visa upp.

FPS är ju även first person shooter. men då är det en annan femma.

Medlem

Spelet är riktigt bra optimerat, tycker jag.
Spelar på high-inställningar med ~50fps med följande system;

Intel Q6600
N8800GTS 320mb @560mhz
4gb 6400 ram (har WinXP 32bit, så 3,25gb)

Det går även att dra i spakarna för att köra bättre än deras förinställda high-inställningar, fast det har jag inte provat.

Medlem
Skrivet av Philip:

Vad kul! Säkert många som kommer ha jättero- GRIND GRIND GRIND GRIND GRIND GRIND GRIND GRIND GRIND GRIND GRIND GRIND GRIND GRIND GRIND GRIND GRIND GRIND

inte så farligt faktiskt


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

dmn
Medlem

Kan bara tillägga att spelet är riktigt tungt, prestandamässigt. Åtminstone i höga upplösningar. Min låda med en rejält uppskruvad E6600, 4GB 1066MHz ram och dubbla 8800GT i SLI skramlar inte fram mer än 20-talet fps med "high" settings i 1920x1200 när det är som tyngst (i dom större städerna). Får dock rätt rejält uppsving om jag sänker upplösningen till 1680x1050, men det är väl sådär skoj att köra nåt annat än skärmens native resolution....

Medlem
Skrivet av igloo-:

700 000 förhandsbokningar! Fatta hur många som kommer bli besvikna.
Spelet är upphypat till max, men det är smart PR-drag för det tjänar dom ju pengar på.

Skulle 700 000 förhandsbokningar vara ett PR-stunt? :S Det är siffror från statestik över hur många som har förhandsbokat spelet. Du borde gå tillbaka till WoW och titta på de fina texturerna.


signatur

Niet.

Inaktiv

En sak som jag irriterade mig otroligt på i closed beta var de små zonerna och långa laddtiderna mellan zoner. Bara en sån sak som att gå in i ett hus (t.ex. värdshuset) i stan krävde en lång laddscen.

Men känslan i spelet var bra och jag ser verkligen fram emot att testa det (mer) färdiga spelet. Karaktärsgenerering med all customisering och klasser, samt den sköna världen är bra saker som jag ser fram emot.

Dessutom tack och lov för ett fantasyspel utan alver och dvärgar (Tolkien arv verkar tyvärr ha stort inflytande på vad många ser som fantasy idag). Sword and sorcery i R.E. Howards Conan-värld är därför mums för mig.

Vill ni läsa om Conan så rekommenderar jag Ballantine's storpockets:
http://www.sfbok.se/asp/serie.asp?Serie=2563
* Coming of Conan the Cimmerian
* Bloody Crown of Conan

Inaktiv
Skrivet av håkane:

Lagg å fps är 2 olika saker..

lagg är tiden för datapaketen från servern till din dator å tebax. mäts i milisekunder

Fps = frames per second.. dvs hur många bilder per sekund som ditt grafikkort kan visa upp.

FPS är ju även first person shooter. men då är det en annan femma.

Du missförstår mig. Det jag menar var att vid låg fps så blir det en fördröjning för bilderna (en latens). Och när jag pratar om lagg som kommer från latens så menar jag den generella förklaringen som är just fördröjning.

Så för att slippa ytterligare förväxling ändrar jag min fråga till "vilka grafikinställningar kan jag ha för att slippa, märkbart, få bilder per sekund?".

Medlem

Hej på er Conan spelare! Jag har en fråga, finns det rollspelsservrar?

Medlem

RP PVP servrar finns. Verkar funka bra tror ja, bara ett fåtal som beter sig som idioter eller rollspelar en galen mördare som skall döda allt.

Spelet är helt sjukt roligt, mycket roligare än jag trott,

Medlem
Skrivet av dosman:

Hur lång speltid tar det att nå max lvl och ungefär hur många råttor måste man döda?

Har en kille i gillet som nådde lvl 80 igår kl 21
det är mindre än två dygn

Kan tänka mig att han spelat 18-20 timmar,
det går rätt fort när man har lite koll på vart man
ska ta vägen.

Inaktiv

jag kör redan på rppvp serven fan va grymt spelet är!!

Medlem

Jag körde i betan och var länge sedan jag blivit så besviken på ett spel. Kunde köra med tiktigt höga inställningar med fin fps. Men spelet var inte särskillt visuellt tilltallande ändå. Det låste sig i 10 sek varannan minut oavsett inställningar och laddningstiderna mellan vissa zoner var mellan 5-10 minuter (ingen överdrift, kunde lugnt gå och duscha och komma tillbaka och se samma laddningsskärm).

Nu var de iofs beta och låsningarna och laddningstiderna är något de antagligen kommer fixa. Men spelet saknade ändå spelglädje, och blev inte mycket annat än spamma knapparna i striderna och se gubben vifta i luften. Om något råkade vara framför en så flög det omkring lite nuffrer och efter ett tag dog de. Varken såg ut eller kändes som man slogs mot något, de vara bara viftande och saker som dog.

Medlem
Skrivet av jucklo:

Jag körde i betan och var länge sedan jag blivit så besviken på ett spel. Kunde köra med tiktigt höga inställningar med fin fps. Men spelet var inte särskillt visuellt tilltallande ändå. Det låste sig i 10 sek varannan minut oavsett inställningar och laddningstiderna mellan vissa zoner var mellan 5-10 minuter (ingen överdrift, kunde lugnt gå och duscha och komma tillbaka och se samma laddningsskärm).

Nu var de iofs beta och låsningarna och laddningstiderna är något de antagligen kommer fixa. Men spelet saknade ändå spelglädje, och blev inte mycket annat än spamma knapparna i striderna och se gubben vifta i luften. Om något råkade vara framför en så flög det omkring lite nuffrer och efter ett tag dog de. Varken såg ut eller kändes som man slogs mot något, de vara bara viftande och saker som dog.

Laddningstiderna är långt under 1 min nu dock. Och snyggt är det!

Medlem

Det känns som att man levlar lite för fort? Tänkte på de som säger att de är lvl 20->40 och har spelat 1 eller 2 dagar. Få wow spelare som klarar att levla så fort. Och nu ska vi också tänka på att de som levlat nu har aldrig spelat spelet förut heller (Utom beta testarna då).
Någon som redan spelar spelet som kan kommentera detta?

Medlem
Skrivet av Bobbey:
Skrivet av dosman:

Hur lång speltid tar det att nå max lvl och ungefär hur många råttor måste man döda?

Har en kille i gillet som nådde lvl 80 igår kl 21
det är mindre än två dygn

Kan tänka mig att han spelat 18-20 timmar,
det går rätt fort när man har lite koll på vart man
ska ta vägen.

Detta lät ju fan illa :/ 18-20h för att nå maxlvl. Sen då? Hoppas verkligen det finns mycket spelglädje kvar efter maxlvl. Haha jag hade spelat wow över 120h och var fortfarande lvl 40. Det känndes mer som spelglädje för mig (och ja jag vet att det är slött för vissa men jag gör annat än att bara grindar konstant)

Medlem

Låter verkligen dåligt att man levla till 80 på runt 20 timmar.


signatur
Inaktiv

Det går mycket fortare att levla än i Betan. Döm inte ett spel pga powerlevlarna, spelet är inte gjort för dem.
AoC har mycket välgjorda quests, trogna REH:s lore, fansen kommer älska det. En powerlevlare läser inte questtexten utan bara klickar igenom dialogen. Their loss

lap
Medlem

Till alla som hört om dom långa laddningstiderna i Conan, dom är näst intill obefintliga nu. Hände väldigt mycket sista veckan i betan. Zona in i tavernan som tog 5-10min ibland under betan tar nu ett par sekunder.

Medlem

Levlar man till 80 på 20 timmar så har man nog fått hjälp av minst 2 spelare hela vägen och kan spelet väldigt bra. Dessutom tror jag nog att han knappast har sovit alls på 2 dar och tiden är nog 40 timmar och inte 20 timmar....

Medlem

Tänkte bara lägga till en sak om level 80: jag tror din kompis i gillet kanske använde detta:

http://www.gameriot.com/blogs/Conan-for-Casual/AoC-Level-80-E...

Medlem

Heli: det beror på vad du har för dator. jag har en 3.0 dualcore med 4 gb ram å 9800 gx2. jag har settings på high med shadows på låg. å får mellan 40-80 fps beroende på var jag är. i spelet. stirrar jag rakt in i en vägg så hamnar jag på över 100 frames.
I 1680x1050.

Medlem

får slänga ett öga på detta lir kanske i framtiden.. är egentligen inte nått för mmorpg spel men detta kanske blir ett undantag..

Medlem

Hur gör man för att få tag i sin "free mount" om man har förbokat, någon som nått level 40 än?


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

Hur gör man för att få tag i sin "free mount" om man har förbokat, någon som nått level 40 än?

undrar om det gäller alla ens karaktärer


signatur

P.L.U.R

Inaktiv
Skrivet av SorbP:
Skrivet av SorbP:

Hur gör man för att få tag i sin "free mount" om man har förbokat, någon som nått level 40 än?

undrar om det gäller alla ens karaktärer

Gäller för alla karaktärer

Skriv /claim så får du dina grejer. Fungerar dock inte i early access utan vi får vänta till den 23:e

Inaktiv

Yep, du måste ha reggat din retail kod för att få grejerna.

Medlem

Skönt att höra att det inte var SÅ illa med levlingen. Men som några sagt så är ju spelets huvuddel PVP. Då får vi bara hoppas att PVP i detta spel är väldigt kul och bra! Ser fram emot städer gjorda av spelare (Tycker dock att det är trist att spelarna själva inte kan bara ta och sätta sin stad var som hellst och att det finns färdiga positioner för var allt ska vara) menmen.. kommer nog fan bli coolt ändå

Om det är någon som är sugen på att spela på fredag och skapa en guild och inte har nån att spela med kan ni alltid adda mig på msn, icedream@live.se

Medlem

köpte idag, hoppas det är samma shippement som alla andra från play.com.


signatur

P.L.U.R

Skriv svar