Modern Warfare 2 Utan Dedikerade Servrar

Medlem
Modern Warfare 2 Utan Dedikerade Servrar

Något som blivit diskuterat till döds de senaste veckorna så varför inte..
http://www.youtube.com/watch?v=qMfTR8PBrsE .. såhär såg det ut 2007, vad gick snett 2009..?

Själv kan jag väl börja med att säga att jag är en PC gamer in i själen och har alltid föredragit PCn över konsoler även om jag äger flera stycken.

Redan 2002 när Medal of Honor Allied Assault släppts började jag min tid som klanspelare och server administratör. Infinity Ward formades strax efteråt och spelet Call of Duty föddes 2003, ett briljant spel som kom att bli det mest populära fps spelet genom tiderna byggt på Quake 3 motorn av Id Software.

Dedikerade Servrar var självklart en del av både Allied Assault och Call of Duty, ja det var nästan en självklarhet för alla spel runt denna tidsperiod från quake 3 slutet av 90-talet fram till Battlefield 2 eran 2005.

De flesta utvecklare inser säkert fördelen med dedikerade servrar inte minst om de själva kommer från en moddande / community bakgrund som pc spelare, tyvärr har det förändrats med åren , precis som industrin tagit nya vägar.

I en tid då allt fler vänder sig till matchmaking och konsoller stog Infinity Ward ut ur massan som ett företag som brydde sig om PCn , speciellt Cod 4 med Grant Collier i spetsen (studio head infinity ward 2003-2007) där de fortfarande tog in moddare och community folk för att pröva sina spel, men sedan hände något....

Av alla företag gör Infinity Ward en helomvändning och visar ca en månad innan PC releasen att de inte bryr sig det minsta om Pc platformen längre, visst de försöker i all mån att låta proffisionela då det har ett ansvar, saken är bara den att alla argument de lägger fram för matchmaking och IWNET är helt tomma om man ändå drar paralleller mot vad vi hade tidigare.

Frågan är om Grant Collier verkligen gjorde så stor skillnad, han jobbar nu på Activision och ja är det en tillfällighet att han inte jobbar kvar på IW och de nu helt plötsligt går 100% åt konsollerna? (Vi lär aldrig få veta men jag tror han var en riktig pc gamer) http://www.youtube.com/watch?v=qMfTR8PBrsE

En casual gamer bryr sig säkerligen inte om varken dedikerade servrar eller communityn, dock förvånar det mig att så många måste säga åt oss pc lirare att hålla käften och acceptera förändring..

På Pcn är väl majoriteten community folk , folk som hörs , syns i olika sammanhang dvs claner, organisationer och hardcore samt professionella spelare. På konsoler dominerar självklart casual gaming och det är även där som pengarna finns.

Grejen är ju den att det ofta missuppfattas vad dedikerade servrar betyder för oss, även om vi inte är pro spelare eller några som tränar 24/7 och åker på lan så har de en löjligt stor betydelse även för oss PC-FUN klaner.

Matchmaking / IWNET betyder för oss spelare:
* Inga mer Mods
* Inga mer ligor, lan med spelet i spetsen
* Inga mer servrar som är uppe 24/7
* Inga mer stabila servrar med bra ping inom din region och med admins
* Orättvisa ping förhållanden med 0 ping för hosten
* Inte samma kontroll över servern och inte heller banning
* Ingen åtkomst till konsollen för pillande med små inställningar, samt /record funktion som används flitigt i bland annat ligor som www.clanbase.com , www.esl.com ja i princip i alla officiella matcher i syfte att förhindra fuskande.
* Betala för Download Content
* Så vitt vi vet finns det inte heller någon Lan funktion.
* Max 9v9

Matchmaking / IWNET betyder för Infinity Ward:
* Total kontroll över spelet
* Ta betalt för DLC
* Smidigt uppdatera och underhålla sin tjänst
* Minimerar risken att pirater kan lira online

#blogg

Medlem
Modern Warfare 2 Utan Dedikerade Servrar

Jag tror, eller menar VET! att MW2 kommer bli stort. Och att dom har planer för Dedikerade servrar. Jag är stort fan av MW och längtar till imorgon då jag får mitt ex.
Kommer sitta 24/7 tills jag klarar spelet så jag kan geeka Multiplayern.
Hoppas folk får vett i skallen och bokar/köper spelet ändå

Medlem

Ja om det ändå vore så väl , har redan mitt exemplar fick det idag men det är värdelöst tills IWNET öppnar imorgon, känns skönt me lite avkopplade gaming nu när första tentorna är avklarade

Bojkottar inte spelet men det blir nog det sista jag köper i serien om de inte visar att de bryr sig efter releasen nu.

Medlem

Riktigt bra skrivet! Och på tal om den där videon du visar, i den syns det att de brydde sig som bara den att både konsoll-spelare och pc-spelare. Nu känns det som att de bara skiter i oss PC-spelare och bara portar över konsollspelet för att de är tvungna... Det är riktigt tråkigt!

1
Skriv svar