Kunde man vara annat än supertaggad?

Fallout 4, Metal Gear Solid V, Starcraft II: Legacy of the Void, Soma, Super Mario Maker, Halo 5, Star Wars Battlefront, Just Cause 3, Mad Max, Rise of the Tomb Raider, Rainbow Six Siege och så vidare. Visserligen blev det manfall (läs: förseningar) i form av bland andra XCOM 2 och Hitman, men uppställningen var alltjämt ruggigt stark.

Till detta tillkom årliga inkarnationer av Assassin's Creed och Call of Duty. Säsonger vi njutit av under ett års tid gick i mål till sist (Game of Thrones, Life is Strange och Tales from the Borderlands). Dessutom fick vi förtjusande indieöverraskningar, där Undertale enligt många var fullkomligt magiskt.

Nå, vilket bokslut vill du skriva? Levde spelhösten 2015 upp till förväntningarna?

Siffror ljuger sällan och faktum är att FZ inte delat ut en enda fullpoängare under hösten. När det senaste hände vet vi inte. Svensktrion av storspel (Battlefront, Just Cause 3 och Mad Max) blev inte heller de breda fullträffarna många hade trott på förhand. Å andra sidan blev Soma en stor framgång.

Levererade gjorde däremot ett tidernas mest efterlängtade rollspel (Fallout 4) och ett annat fick ett gott slut (Metal Gear Solid V) trots ett år som präglats av en infekterad följetång. Blizzard tog sin Starcraft II-trilogi i mål med den äran och Nintendo lät oss äntligen bygga våra egna Super Mario-världar.

Chansen är således att många är mätta och belåtna efter en fullmatad spelhöst, men risken är förstås stor att besvikelserna svidit hos en del. Berätta om din spelhöst, om allt det magiska, det tragiska och allt däremellan.