Det verkar inte bli några dedikerade servrar för pc-versionen av #Call of Duty: Advanced Warfare. #Activision sänker hoppet om en sådan lösning i ett officiellt uttalande, där man förklarar att nuvarande lösning är en del av ett system som körs på samtliga plattformar. Företaget säger inte rent ut att det inte blir några dedikerade servrar, men ska vi tolka nedanstående uttalande som återges i utvecklarens blogg verkar det osannolikt.

Advanced Warfare employs game servers hosted at data centers globally on all platforms and listen servers as part of our proprietary matchmaking system. Our goal is to ensure the best possible connection and greatest gameplay experience regardless of location and time of day.

Som plåster på eventuella besvikelsesår redogör #Sledgehammer för ett par kommande ändringar. Buggfixar, förbättrad nätverksprestanda och småjusteringar ingår. Ändringslistan:

[ul]
[li]Prestige reset issues, including emblems and challenges.[/li]

[li]Adjustment to the in-game chat names notifications placement.[/li]

[li]Fix for weapon reloads counting as speed reloads in certain circumstances.[/li]

[li]Connectivity optimizations.[/li]

[li]Fix for stats accumulating towards leaderboards after prestiging.[/li]

[li]Adjustment to challenges to unlock Camos for weapons.[/li]

[li]Fix for round-based game modes, affecting Win/Loss ratios.[/li]

[li]Implemented ability to unlock eSports Rule options in Private Match.

[/li]
[/ul]

När vi recenserade pc-versionen hamnade just serverprestandan på minuskontot: recensent Frost efterlyste en annan lösning än peer2peer, som krånglade en del för honom. Samtidigt recenserades spelet mitt under lanseringen, så trycket kan ha varit extra hårt just då.

Hur har multiplayer i CoD: Advanced Warfare fungerat för dig? Är du nöjd med nuvarande skick eller vill du se dedikerade servrar.