Förra veckan lärde vi oss följande om #Dead Space 3:

1. Det kommer innehålla mikrotransaktioner.
2. För pc-spelarna blir det en rak konsolportning.

#Visceral Games har redan försvarat mikrotransaktionerna. Nu vill de också förklara varför pc-versionen inte blir överlägsen på den visuella fronten – och det beror på att de vill att spelet ska bjuda på precis samma upplevelse på samtliga tre format.

– Vi försöker verkligen inte göra våra pc-spel annorlunda. Vi försöker inte skapa olikheter i upplevelsen; vi vill se till så att alla har samma upplevelse. Vi har alltid utvecklat konsolspel. Den stora grejen är att vi vill vara säkra på att kvalitéen av upplevelsen är konsekvent på alla plattformar, så att inte en användarbas kan säga att spelet är bättre på deras plattform, säger Steve Papoutsis, övergripande producent.

Han berättar att Dead Space 3, i viss mån, kan se snyggare ut och flyta bättre på pc. Men det är inte tal om att optimera spelet för plattformen.

– Vi vill att de ska vara grymt på alla format. Det är vår approach.