Ny PSP för PS4-spel sägs vara på gång hos Sony

Robot
Ny PSP för PS4-spel sägs vara på gång hos Sony
Medlem

Känns lite.. bakåtsträvande?


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Så dom kommer fortsätta släppa sina spel på PS4 så den här maskinen kan spela dom? Bådar inte så gott isåfall, det är dags för dom att fokusera helt på den här generationen istället.

Medlem

Låter lite intressant! Steam deck presterar väl ungefär som en PS4? Har man redan ett stort bibliotek med PS4-titlar så är ju tröskeln lägre att köpa PSP2 än en steam deck.

Jag har redan PS5 och Steam Deck, så kommer nog nöja mig med att streama PS-Spel på den dock

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Så dom kommer fortsätta släppa sina spel på PS4 så den här maskinen kan spela dom? Bådar inte så gott isåfall, det är dags för dom att fokusera helt på den här generationen istället.

Hur gjorde du den tolkningen?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Så dom kommer fortsätta släppa sina spel på PS4 så den här maskinen kan spela dom? Bådar inte så gott isåfall, det är dags för dom att fokusera helt på den här generationen istället.

För min del hade dom kunnat sluta släppa spel på PS4 och gått vidare men samtidigt släppa en bärbar konsol som klarar PS4 spel.
Jag har ett ganska stort digitalt bibliotek och stor backlog som jag gärna hade spelat på resande fot


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Bunden till digitala köp på PSN, nej tack ingen handheld för mig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Jonkan:

Känns lite.. bakåtsträvande?

Inte ens självaste Nintendo kan göra mycket bättre med Switch 2.

Storlek, pris, vikt och batteriprestanda prioriteras när det kommer till bärbara konsoler.

Går inte riktigt att jämföra med PC-marknadens mer eller mindre släpbara produkter, där man gärna offrar lite av nämnda punkter för högre prestanda.

Men du kanske tänkte på något annat?

Skrivet av Påskmust:

Så dom kommer fortsätta släppa sina spel på PS4 så den här maskinen kan spela dom? Bådar inte så gott isåfall, det är dags för dom att fokusera helt på den här generationen istället.

Det finns i skrivande stund 3497 spel till PS4. Ingen studio behöver lägga extra resurser på den gamla generationen. Folk sitter på sina backlogs samtidigt som de köper nya spel.

Skrivet av Molotov:

Bunden till digitala köp på PSN, nej tack ingen handheld för mig.

Har mera än hälften av mina spel fysiskt, så jag tänker samma. Om de inte löser det, blir det inget köp för mig heller. En bärbar BD-spelare är inget jag förväntat mig någonsin, men då hade jag köpt på mig för generationer framåt. Hade varit kul att ha i framtiden när allt strömmas direkt till näthinnan.

Medlem
Skrivet av Thane:

Hur gjorde du den tolkningen?

Jag tänker att om dom vill göra maskinen attraktiv så vill dom kunna erbjuda nyare titlar på den också, men jag spekulerar bara. Känns lite konstigt att släppa en maskin som bara ska spela gamla spel, även fast det biblioteket inte är dåligt.

Medlem

Skrev detta i nyhetstråden innan


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Skulle tolka det som att den här enheten har ps4 prestanda alltså spelet kan ha egna ps vita 2 spel. Jag tyckte ps vita var snäppet på lika bra som dreamcast så vore väldigt välkommet med en uppföljare

Medlem

Så länge den inte är streaming bara så är det helt ok.

Medlem

I så fall hoppas jag att de ps4 spel man redan köpt finns kvar och går att spela på den och inte kräver nyköp. Det hade vart riktigt bra då jag knappt har intresse för nuvarande ps5 spel.

Vore även skoj om den kan hantera psp och ps vita spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Hoppas på det! Har man tur så kommer både denna och Xbox handheld, det vore för mig helt kanon! Kombinerat med Switch 2

Medlem

Så en till bärbar jag inte bryr mig om? De borde ha en "Vita 2" som kan streama från PS5an, vilket jag bad om när det ryktades om den andra failen. Varför kan de inte bara lyssna på mig och släppa någonting bra

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Så en till bärbar jag inte bryr mig om? De borde ha en "Vita 2" som kan streama från PS5an, vilket jag bad om när det ryktades om den andra failen. Varför kan de inte bara lyssna på mig och släppa någonting bra

Om det blir en Vita 2 så kanske det kommer exklusiva spel på den också. Det vore riktigt kul. Men vi vet ju att Sony övergav Ps vita rätt fort så då är det upp till 3e part att skapa spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Medlem

Kan den köra ps4 spel, och streama ps5 köper jag den direkt.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem
Skrivet av lonian:

Om det blir en Vita 2 så kanske det kommer exklusiva spel på den också. Det vore riktigt kul. Men vi vet ju att Sony övergav Ps vita rätt fort så då är det upp till 3e part att skapa spel.

Ja, det vore ju det perfekta om Sony faktiskt gör spel till den och att det inte bara blir en strömningsmaskin! Vill ju att det snarare är en bonusfunktion så att säga. Men då gäller det att de stödjer den och inte lämnar den i sticket som med PS Vita och PSVR(och 2).

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, det vore ju det perfekta om Sony faktiskt gör spel till den och att det inte bara blir en strömningsmaskin! Vill ju att det snarare är en bonusfunktion så att säga. Men då gäller det att de stödjer den och inte lämnar den i sticket som med PS Vita och PSVR(och 2).

Finns ett gäng exklusiva ps spel jag hade velat ha i bärbart format även om den inte stödjer fysiska spel. Så hoppas på psp,ps vita, ps vita 2? ps1, ps2 och ps4 stöd. Gör den till hybrid och jäklar vad najs.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Finns ett gäng exklusiva ps spel jag hade velat ha i bärbart format även om den inte stödjer fysiska spel. Så hoppas på psp,ps vita, ps vita 2? ps1, ps2 och ps4 stöd. Gör den till hybrid och jäklar vad najs.

Tror du missförstod mig. Men "strömningsmaskin" menade jag inte att den bara skulle stödja "icke-fysiska" spel utan att den strömmar från PS4/PS5 snarare än ha dedikerade spel gjorda för specifikt den konsolen. Så att få PSP, PS Vita och dedikerade spel (oavsett om de är fysiska och/eller digitala) vore oerhört najs ja

Medlem

En bärbar spelkonsol från Sony är alltid välkommet, men det känns lite "meh" med bara PS4-spel.

Medlem

Alla dessa rykten det känns lite sega varning på dom nu sega släppte ju massor med olika varianter av maskiner och dom gick vilse och slutade tillverka konsoler x boxen ryktas få en uppföljare nästa år och det går rykten om en bärbar enhet sony släpte en stream bärbar enhet och det ryktas om en ps5 pro samtidigt förbereder sig nintendo för switch 2

Medlem

Köper direkt om jag kan spela alla mina ps4 spel som jag köpt via psn sen 2013 då jag övergav fysiska spel efter ps3 eran. Vill att den ska se ut som ps portal då den är bäst för händerna. Väljer Sony att köra med dyra minnes kort som på psvita så blir det inget köp. Det var därför vita floppa för allt var går dagens teknik redan när den släpptes 2011

Medlem

De hade gärna fått lägga till PSP och PS Vita utbudet

Medlem
Skrivet av submariner:

Väljer Sony att köra med dyra minnes kort som på psvita så blir det inget köp. Det var därför vita floppa för allt var går dagens teknik redan när den släpptes 2011

Gällande psvita går det att skaffa en adapter med samma formfaktor som deras minneskort och sen lägga in ett mini sd kort i den.
Själva upplösningen osv på Vita skärmen har åldrats bra tycker jag. Varför PS vita inte blev särskilt stor kan ju bero på hårda konkuransen mellan 3DS samt att Sony i princip gav upp så 3e part fick hålla den levande ett par år.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Gällande psvita går det att skaffa en adapter med samma formfaktor som deras minneskort och sen lägga in ett mini sd kort i den.
Själva upplösningen osv på Vita skärmen har åldrats bra tycker jag. Varför PS vita inte blev särskilt stor kan ju bero på hårda konkuransen mellan 3DS samt att Sony i princip gav upp så 3e part fick hålla den levande ett par år.

Det kräver ju en moddad maskin? Det går att sätta in ett kort med adaptern men jag tror inte den registrerar kortet om den inte är moddad.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Det kräver ju en moddad maskin? Det går att sätta in ett kort med adaptern men jag tror inte den registrerar kortet om den inte är moddad.

Det krävs att man jailbreakar och installerar ett plugin men det är en ganska enkel process, man behöver inte modda hårdvaran. Jag gjorde det med min för många år sedan och det är helt klart värt det för att slippa använda deras egna minneskort.

Medlem

Kul att ni använde en bild på PSP. PSP är, än idag, enligt mig den snyggaste elektronikprylen någonsin. Den var det mest futuristiska, före sin tid ever när den kom. Blev helt blown away av Ridge Racer som kändes som ett stationärt, modert spel, och när jag lade ifrån konsolen tänkte jag "oj, det där var ju ett bärbart spel". Och att använda PSP som sin multimediamaskin för musik, bilder, filmer, att t.ex. vända konsolen till ett verikalt läge och läsa manga, bläddra sidor med L- och R-knapparna. Herregud. Allt detta när mobiltelefoner var små svartvita Ericsson/Nokia, flera år före första iPhone. Min mamma som aldrig varit spelintresserad köpte PSP för multimedia eftersom hon flög mycket inom jobbet. Fuck så futuristisk och före sin tid PSP var.

Sony kan det här med snygga, spännande produkter som tagna från framtiden. Hoppas att deras nästa bärbara konsol levererar.

Medlem
Skrivet av Jim128:

Kul att ni använde en bild på PSP. PSP är, än idag, enligt mig den snyggaste elektronikprylen någonsin. Den var det mest futuristiska, före sin tid ever när den kom. Blev helt blown away av Ridge Racer som kändes som ett stationärt, modert spel, och när jag lade ifrån konsolen tänkte jag "oj, det där var ju ett bärbart spel". Och att använda PSP som sin multimediamaskin för musik, bilder, filmer, att t.ex. vända konsolen till ett verikalt läge och läsa manga, bläddra sidor med L- och R-knapparna. Herregud. Allt detta när mobiltelefoner var små svartvita Ericsson/Nokia, flera år före första iPhone. Min mamma som aldrig varit spelintresserad köpte PSP för multimedia eftersom hon flög mycket inom jobbet. Fuck så futuristisk och före sin tid PSP var.

Sony kan det här med snygga, spännande produkter som tagna från framtiden. Hoppas att deras nästa bärbara konsol levererar.

Ja, PSP var sjukt snygg och älskar hur Thomas Wiborgh beskrev den som "svart guld" i RESET inför dess lansering! Det var mer exklusiv design än plastig leksak vilket DS kunde ge intrycket utav så på så sätt kändes den mer "vuxen". Ridge Racer var perfekt spel på konsolen! Älskade UMD-skivorna också, och att det släpptes filmer på formatet (utöver att den kunde spela MP3 och filmfiler från lagringen) vilket gjorde den betydligt mer multifunktionell än Nintendo vågade.

12
Skriv svar