Ny PSP för PS4-spel sägs vara på gång hos Sony

Medlem

PS Vita, enda konsollen jag ångrade i efterhand att jag sålde. Men var student och behövde pengar.
Om dom släpper något liknande med cartridge-möjlighet så är jag på.

Medlem

När jag ägde ps3, ps Vita och PS4 samtidigt var då som Playstation plus kändes som en guldgruva.
Fick många "gratis" spel på ps vita och dom två andra konsolerna.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Jim128:

Kul att ni använde en bild på PSP. PSP är, än idag, enligt mig den snyggaste elektronikprylen någonsin. Den var det mest futuristiska, före sin tid ever när den kom. Blev helt blown away av Ridge Racer som kändes som ett stationärt, modert spel, och när jag lade ifrån konsolen tänkte jag "oj, det där var ju ett bärbart spel". Och att använda PSP som sin multimediamaskin för musik, bilder, filmer, att t.ex. vända konsolen till ett verikalt läge och läsa manga, bläddra sidor med L- och R-knapparna. Herregud. Allt detta när mobiltelefoner var små svartvita Ericsson/Nokia, flera år före första iPhone. Min mamma som aldrig varit spelintresserad köpte PSP för multimedia eftersom hon flög mycket inom jobbet. Fuck så futuristisk och före sin tid PSP var.

Sony kan det här med snygga, spännande produkter som tagna från framtiden. Hoppas att deras nästa bärbara konsol levererar.

Håller med, videospelaren, webbläsaren, UI, allt kändes lite före sin tid när man körde den första gången där 2006.

12
Skriv svar