#Creative Assembly arbetar stenhårt med #Shogun 2: Total War och ni har tidigare vart tydliga i eran beskedliga kritik mot den artificiella intelligensen i deras senare lir. I en intervju med GamePlanet.NZ berättar Craig Laycock på CA att det sannerligen varit en törn i sidan på dem sedan länge.

- När det kommer till Shogun 2 så kommer vi inte släppa det innan det är perfekt. Om någon av våra designers spelar och märker någonting dumt så blir det som om allting stannar till. Alla tar sig till PC:n för att ta sig en titt för att vi ska se vad vi kan göra för att fixa det. Vi vill komma till ett stadie där ingenting korkat händer i spelet.

Ännu tydligare berättar Laycock hur en annan på teamet, Mike Simpson (creative director), uttryckt sig:

- Spelet släpps inte innan AI:n är perfekt.

Det är alltid fascinerande när utvecklare lägger ribban högt, men du får helt enkelt bita ihop tills det väntade släppet i februari nästa år går av stapeln. Om AI:n är perfekt, det vill säga.