Star Wars Jedi: Survivor förbättrade mycket av vad som skavde med föregångaren, men har dessvärre lidit av en del prestandaproblem på både konsol och pc. Nu har uppdatering 7 släppts, och den ämnar ta tag i just dessa problem.

På konsolerna har Respawn gjort en del ändringar till spelets prestandaläge med hjälp av optimeringar av GPU- och CPU-nyttjandet såväl som att helt enkelt stänga av ray tracing, för att på så sätt uppnå vad de själva hävdar är 60 stabila FPS i prestandaläget. Även kvalitetsläget har genomgått en del optimering för att minimera svängningar i bilduppdateringen, och på Playstation 5 har stöd för Variabel Refresh Rate (VRR) lagts till.

Pc har också fått en del prestandaoptimeringar, och stöd för Nvidias uppskalningsteknik DLSS har till slut lagts till, vilket lär glädja folk med RTX-grafikkort. Utöver detta har spelet fått diverse buggfixar och andra förbättringar.