Dragon's Dogma 2 är officiellt och visades upp på allvar förra månaden, och nu kommer det mer gameplay från spelet. Vi fick en trailer för några dagar sedan, och under gårdagens Capcom-show tog spelregissör Hideaki Itsuno även tillfället i akt att snacka lite om spelet.

Precis som i det första spelet handlar det om ett actionrollspel i singleplayer, men med AI-drivna "pawns" som ska få det att kännas som att man spelar med upp till tre andra i sin grupp – denna gång snäppet smartare än i föregångaren. Spelet använder sig av RE Engine, vilket är samma spelmotor som i bland annat Resident Evil Village, Street Fighter 6, Devil May Cry 5 och Monster Hunter Rise.

Själva spelvärlden sägs vara runt fyra gånger större än den i det första spelet, och fysik tycks spela en större roll nu, vilket bland annat resulterar i att ett monster kanske krossar en bro man står på eller att man kan riva ner en bjässe genom att hugga tag i dess ben.

Vi har inget släppdatum för Dragon's Dogma 2, men det är på väg till pc, Playstation 5 och Xbox Series X/S.