Ken Levine har gått vidare från Bioshock-serien och grundat Ghost Story Games. De jobbar nu på spelet Judas, som även det är ett handlingsdrivet fps. Det utspelar sig i ett rymdskepp som håller på att falla samman, och målet är att i rollen som den mystiske Judas lyckas fly.

Ken Levine tog sig nyligen ett snack med Last Stand Media, där de bland annat snackade om handlingen i spelet och hur den är uppbyggd. Levine beskriver det som att spelet har ett system med "narrativt Lego" (en term vi hört tidigare) som ska ha betydligt bättre förmåga att reagera på vad spelaren gör än i hans tidigare spel. Han påpekar dock att teamet fortfarande jobbar med systemet och inte är redo att prata mer utförligt om det.

Anledningen till att utvecklingen drar ut på tiden är, enligt Levine, att han började med ett mindre team utan en specifik plan för vad de ville skapa. Vidare säger han att de verkligen vill satsa på kvalitet samtidigt som de undviker att pressa sig själva för mycket. Tidigare anställda hos Ghost Story har dock vittnat om arbetsförhållanden som inte direkt är optimala.

Något släppdatum för Judas har vi inte, men det ser ut att komma innan april 2025.